11 mei 2025, 05:56:55

jong valkje

Gestart door annita, 6 maart 2005, 17:28:09

« vorige - volgende »

tommy

Hoi annita,

Sorry.

Ik ben inderdaad een beetje kort door de bocht gegaan.

Ik kweek zelf in huis en heb daar naast nog een buitenvoliere.

Ik hoop dat alles goed gaat met de kleine.

Ik wil verder geen ruzie en hoop dat we de spreekwoordelijke bijl kunnen begraven.

Ik wordt wel eens erg fel als mensen niet goed nadenken.
Maar denk dat dat in jou geval niet helemaal op ze plaats is.

Hopelijk kunnen we weer door 1 deur.

Met vriendelijke groet Annemieke

annita

Hallo allemaal

Deze nacht heeft het kleine valkje twee keer gegeten en begint hoorbaar te piepen. Na wat mailen heen en weer naar mensen hier in de omgeving heb ik een adoptie moeder gevonden. Vanmorgen om 8.15 hebben we haar voor het eerst geconfronteerd met het jong. Het jong was goed gevuld voor het geval dat ze hem niet aan zou nemen en niet zou gaan voeren.Ze heeft hem tussen haar andere jongen aan genomen en om half elf heeft ze hem voor het eerst gevoerd.En tot op dit moment gaat het prima. We houden het nog wel in de gaten zodat hij niet weer van alles mee moet maken.Hij heeft nu twee broertjes of zusjes en ligt er lekker tussen.Dit moet je maar net treffen en gelukkig zijn er dus nog meer jonge valkjes op dit moment.
Als hij groot is blijft hij bij zijn adoptie moeder in de voliére , het is tenslotte vreemd bloed.

groetjes Annita

patty_dordtse valkjes

helemaal fantasties om te lezen dat ze gevoerd werd ;D
bij de adoptie ouders hopen dat het goed blijft gaan  :D

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Riny

Hoy Annita
Zo zie je maar eind goed al goed!!
Ik ben hardstikke blij voor je.
Hoperlijk blijft het goed gaan.
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Dat is goed nieuws!! :)

Paul

Hoi Annita,

Wat een goed idee om toch het jong bij adoptie ouders te proberen.
Als ze gevoerd worden door de ouders is dat altijd beter dan met de hand voeren maar soms kan je niet anders.
Je hebt het in elk geval perfect gevoerd en de kans was ook wel groot dat hij het gered zou hebben maar je weet zelf wat een werk daar ook in gaat zitten en daar moet je ook maar net de tijd voor hebben.
Het is ook wel heel leuk dat het jong gewoon bij de adoptie ouders kan blijven als het groot is :)

Groetjes, Paul

bobbie

Hallo Annita,

Ik lees dit vandaag voor het eerst en ik krijg er kippenvel van :o. Wat geweldig dat ie nu bij pleegouders zit ;D, beter kan ie het niet treffen zeg. Dat is boffen.

Ik neem aan dat je regelmatig informeert bij zijn nieuwe adres, wil je ons dan ook op de hoogte houden? Ik vind het een heel speciaal valkje hoor ;D.

Groetjes, Nel :)

molenaar

Hoi allemaal,

Het is jammer dat onvoorspelbare weer, ondertussen zijn er heel veel mensen met commentaar geweest (tegen mij), waarom ik mijn blokken nog niet heb hangen, nou daarom dus.
Ik ben blij dat het toch nog goed is afgelopen en dat die kleine een pleeggezin heeft gevonden.
Zodra de broedkooien in de schuur klaar zijn, kunnen  we koppels apart zetten, en dan mag er begonnen worden.
En in de buitenvollierre hang ik ze eind deze maand, als het weer een beetje meewerkt.
groetjes banter

tommy

Hoi

Wat een goed idee om naar pleegouders te zoeken.
Fijn dat het gelijk klikte.

grt Annemieke

moonwitch (diana)

hoi annita

Eind goed, al goed. Super dat je pleegouders heb kunnen vinden voor je valkje. En net wat de andere zeggen: ik hoop dat je ons op de hoogte houd van zijn/haar vorderingen.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

annita

Hallo allemaal

Het gaat goed met de kleine valk. Woensdag hebben we hem nog één keer bijgevoerd en gisteren werd dus duidelijk dat het koppel het alleen afkan. Wij trekken ons, wat het voeren betreft nu dus terug . We houden het wel in de gaten voor als er nog een terug slag komt maar nu gaat het gewoon goed.
Ik ben hier erg blij om want het vergt te veel tijd om een valkje met de hand groot te breng en ik doe dit dus niet als het anders kan.

annita

Paul

Hoi Annita,

Wat goed dat het jong zo word opgevangen door de pleegouders :)
Ik ben het helemaal met je eens wat dat voeren betreft alleen als het niet anders kan doe ik dat maar als de (pleeg)ouders goed voeren zal ik ook niet met de hand gaan voeren.
Ik had na 8 weken voeren van Kleintje en na 3 keer stikken in de pap en mond op snavelbeademing toepassen hier aardig genoeg van dat handvoeren.
Maar in dat geval kon het niet anders maar als de ouders voeren dan  vind ik dat wel zo fijn.

Groetjes, Paul

bobbie

Hallo Annita,

Blij te horen dat het zo goed gaat :D.

Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Groetjes, Nel :)