hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveeld??

Gestart door Riny, 8 maart 2005, 15:40:07

« vorige - volgende »

pietie

Heey Heey!

Ik Heb Super Leuke Creaties Gezien! ;) :D Ik Ben Vandaag Ook Sisaltouw Gaan Halen En Heb Ook Iets Gemaakt :D Ik Hoop Alleen Dat Mijn Valkjes Er Ook Iets Mee Gaan Doen Nu Zijn Ze Er In Ieder Geval Nog Bang Voor :( :-\ Hopelijk Hebben Ze Er Veel Plezier Van Net Zoals De Valkjes Van Jullie ;D

Groetjes,

Claudia

Peewee! :D

pietie

Hmmm het is nu een week geleden maar ze doen er niks mee zoals ik al had voorspeld :(.
Weet iemand misschien waarom?

Peewee! :D

Chantall

WAuw!! :o:D
Wat een goede ideen!
Binnenkort ga ik wel wat dingetjes maken!
Groetjes Chantal ;)

tifit


lemonita

mijn valkparkiet is gehandicapt aan zijn pootjes. en heeft geen grip op tralies/takken/koorden.. en kan dus helemaal niet goed klimmen, bengelen, ... zijn er ook ideetjes om hem bezig te houden als hij op de grond zit (daar zit hij het vaakst). Hij gaat maar 2 keer per dag naar boven in zijn kooi en dan is het enkel om lekker rond te kunnen kijken. Ik heb al spiegeltjes proberen omhoog te hangen, maar daar heeft hij dan meer last van dan plezier.. omdat die zijn bewegingsgang nog meer in de weg zitten. alle ideetjes izjn welkom
pippo en ik danken u

bobbie

Hoi Lemonita,

Ik heb ook een valkje die "gehandicapt" is. HIj heeft maar 1 pootje.

Waar ik hem veel plezier mee doe is brede zitdelen creëren:



Hij kan daardoor gewoon bovenin de kooi op stok slapen uhh .... ik bedoel dus wat je op de foto ziet, slapen op een breed zitdeel. Hij gaat daarop zitten/liggen, alsof hij op eitjes zit. Zo kan zijn enige pootje 's nachts ook lekker uitrusten.

Naast de brede zitdelen (ongeveer 4 á 5 in de kooi voor Yuki) heb ik knabbeltakken of touw hangen waar hij mee aan de gang kan indien hij wil.
Misschien blijft hij langer boven in de kooi als hij lekker kan zitten op een breed deel.

Ook liggen er onder in de kooi van die speeltjes met een belletje erin voor grasjes. Daar spelen ze bij mij ook mee.
Succes met alles.

Groetjes, Nel :)

chica

hallo leuk idee maar is een dennenappel niet giftig want een naaldboom is namelijk giftig heb ik gelezen???

Martha

Kattebelletjes zijn ook hééééél erg leuk.
Aan een touwtje wat ie kapot mag maken en dan is het knagen en gooien geblazen.
En knijpers zijn ook leuk!
Alles wat kapot kan, glimt en geluid maakt! ;D
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Ineke

Citaat van: pietie op 13 juni 2006, 16:34:06
Hmmm het is nu een week geleden maar ze doen er niks mee zoals ik al had voorspeld :(.
Weet iemand misschien waarom?

Heb je n fotootje van hetgeen je hebt gemaakt?

Karton doet t ook altijd goed, zoals n grote gebaksdoos of n eierdoos.

pietie

Ik had een wc rolletje doormiddengeknipt en toen in het midden een gaatje gemaakt en aan een stuk sisaltouw vastgemaakt en dat opgehangen en nog een paar sisaltouwtjes

Peewee! :D

SirG

Beste,

het enigste waarmee onze Beau speelt is met een cadeaulintje wat we hier hebben gevonden !! de rest bekijkt hij zo wat, maar verder niets !! ik heb al eigen creaties in de kooi laten hangen, maar die blijven onaangeroerd !!

Eigen creaties !! wc rolletje aan een touw laten hangen en daarin papier !! tussen papier en wc-rolletje trosgierst -> al was dit meer om hem ernaartoe te brengen (wat dus niet is gelukt) !! Ik heb ook al gedacht om een fles in de kooi te hangen, maar nu was mijn vraag of dit niet giftig is !! We hadden gemerkt dat als we een fles cola platduwen dat hij dit enorm leuk vind !! ma ja ik weet niet of dit mag !!

bedankt voor de reacties alvast !!

grtz Catharina
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

Ineke

Ik weet niet of dat kan, maar ik zou gewoon n stuk hout erin hangen. Ze knagen er heel graag aan. Daar heb je meer aan dan n fles. Ik bind wel ns n theedoek om t hout en daar spelen ze heel graag mee, vooral met t labeltje.

SirG

beste,

ik heb zo'n stukje hout met daarin touwen in zijn kooi hangen, maar hij speelt (heel soms dan) eigenlijk alleen maar met de flosh van het touw !! Hij is wat bang voor bewegende zaken denk ik !! Hij heeft bv zo'n schommel en hij wilde in het begin hierop gaan ziten, maar heeft zich mispakt, want hij viel naar beneden en ik denk daarmee dat hij er niet op durft gaan ziten of zelfs ook niet ernaar toegaan !!

ach ja !! ooit zullen we het perfecte speelgoed wel voor hem vinden hé !!

grtz Catharina
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....