hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveeld??

Gestart door Riny, 8 maart 2005, 15:40:07

« vorige - volgende »

miss_iris

heej, ja doe dat maar daar krijgen mensen vast wel inspiratie van. het is sowieso leuk om fotos van andere valkparkiethuisjes te bekijken. bij ons hebben we een touw met ijzerdraad erin, die hebben we gekocht. door het ijzerdraad kunnen we het buigen hoe we willen. de valkjes vinden het heerlijk om het draad uit te pluizenen er zaadjes tussen te stoppen. groetjes iris en de valkjes

arina

Hallo, kom ook ff mijn zegje doen.
Ik heb een voliere die in drie delen is verdeeld.
In het eerste deel zitten mijn valkjes, die hebben dikke takken, een touw met knopen in dat in lussen is opgehangen en nog wat houten speeltjes die je zo voor weinig geld kunt kopen.
Tweede deel is voor mijn rosei-collisjes, die hebben een hele hoop speelgoed hangen met balletjes en belletjes. en ook een gewone kleerhangen in plastiek, zo een driehoekige.
Derde deel is voor de halsbanden , en ook die hebben de beschikking over divers speelgoed.
Allen krijgen ook geregeld verse wilgentakken.
Ik heb hier heel interessante dingen gezien die ik zeker ook ga maken, waarvoor hartelijk dank .
groetjes
arina

pistache

hoihoi,ben net nieuw hier, heb nog geen valkparkiet,die komt eraan na het verlof maar ik doe nu al ideeen op!!
en mijn vingers beginnen te kriebelen bij het zien van al die knutselwerkjes!
ga morgen ook om touw, heb vroeger bloempothangers gemaakt in macramé, mischien kan ik daar wel voordeel uit halen en iets ineenflansen.
wou dat mijn valkske er al was!
zijn er meer leden uit belgie trouwens?
groetjes
fat.

jessay

Ik vind het wijnrek een super idee, misschien kan het ook met een handoek rek hmmmmmm ff marktplaats afspeuren.

gr jessica

Mira710

Wat een geweldige ideeen. Mijn valkjes vinden een schoenveter helemaal geweldig. Ook ik wissel geregeld met de speeltjes. Heb er zelf nog geen gemaakt maar nu wel veel ideeen opgedaan. :)
Die wijnrek is helemaal te gek. Ga kijken of ik zoiets aan de buitenkant van de voliere kan hangen.
Voor de closetrol zijn mijn valkjes bang. Komen er niet in de buurt en doen er niets mee.
Smaken verschillen denk ik.

Groetjes van Miranda

Mariska

Hoi Mira,

Als je kijkt onder speeltjes bij huisvesting zie je nog veel meer ideeen.

Ps ook die van mijn vriend ;D ;D ;D

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

er staat een link op die je dan aan moet klikken. ergens op pagina 2.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mira710

Ik heb alle speeltjes al goed bekeken. Jullie zijn wel creatief, ongeloofelijk, maar echt te gek.
Zo krijg je wel weer ideeen en het is leuk om ervaringen uit te  wisselen.
Bedankt voor de tip.

Groetjes Miranda

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

SuzanneS

Nog een tip:
Je hebt voor hamsters maisrolletjes, gewoon te koop in de dierenwinkel waar ze aan kunnen knagen en spelen, vinden ze hier helemaal geweldig én lekker  :D

Riny

Hallo allemaal
Rond deze tijd van her jaar is overal de mais rijp op de velden.
Ik vraag mij altijd een stel kolven en die bewaar ik droog.
Ze blijven de hele winter goed.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Goeie tip van Riny.
Zijn ze bij mij ook helemaal gek van. Het is lekker en ze zijn er een tijd zoet mee.

groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

s(n)elle

inderdaat goede ideetjes den dennen dop is heel goed gevonden. dat ideetje ga ik zeker pikken ;).
ook heel simple als je een buiten volière hebt een dikke balk vanonder in de volière leggen gegarrandeerd dat ze er aan bijten mss ook eten aan de balk bevestigen.
dank u voor de ideetjes.

Catweazle

Ik heb er een valk bijgekocht, die van mij was maar alleen, en zat continu te gillen. En het helpt, ze zitten nu gezellig te babbelen. (af en toe ruzie) maar dat komt hoop ik wel weer goed, heb de eerste nu een week en de tweede 2 dagen, beide zijn mannetjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KNKXT6RK

imca

hoi allemaal,

wat veel leuke ideeën die eigenlijk niks kosten. Hier heb ik ook een oude veter in de kooi gehangen. Mijn valkjes vonden het zo leuk dat ze zelfs vergaten ruzie te maken. Zijn er uren zoet mee.

Heel leuk

Groetjes
Valkmamma