hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveeld??

Gestart door Riny, 8 maart 2005, 15:40:07

« vorige - volgende »

Rianne

Zo zie je maar dat iets leuks voor je vogels helemaal niet duur hoeft te zijn.

Riny

13 maart 2005, 15:14:42 #31 Last Edit: 13 maart 2005, 16:00:31 by Riny
Hoy Muppet
Al die takken die wij gebruikt hebben komen uit het bos.
We hebben ze natuurlijk niet van de bomen afgezaagd,maar als ze in het bos aan het werken zijn liggen ze gewoon voor het oprapen.
Het touw kost ongeveer iets van €8 de 10 meter en dan nog een handje vol schroeven en klaar is kees.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Paul

Hoi Riny,

Het klimrek werkte niet maar ik heb de fout even aangepast je was een eentje vergeten achter de naam maar nu is de foto ook te zien.
Erg leuke dingen die je gemaakt hebt :)
Alleen bij die klimladder is dat het ontwerp van Peter want die heeft de ladder toen ook uitvoerig beschreven.
Je kan dat Hier vinden.
Ik vond ze namelijk behoorlijk op elkaar lijken  ;D

Groetjes, Paul

Riny

13 maart 2005, 19:08:49 #33 Last Edit: 13 maart 2005, 19:27:10 by Riny
Hoy Paul
Het lijkt precies hetzelfde maar ik heb het niet van de site.
Het was geen eigen ontwerp ik heb het gezien bij iemand anders en mijn man erbij geroepen en die heeft het heel goed bekeken!!! ;D ;D ;D
Groetjes Riny

Riny

Hallo allemaal
Sorry hoor maar ik ben gisteren helemaal vergeten onze klimtoren er ook bij te zetten.
Hier is hij!!
Groetjes Riny :D :D :D

margreet

hallo Riny,

Leuk hoor al die klimaparatuur in de voliere en wat een ruimte heb je daar ben er jaloers op. Natuurlijk hangt er bij mij ook het een en ander in de kooien, Wat makkelijk is een  ladder te nemen, die zijn niet zo duur, aan beide eindjes oogjes te bevestigen touw erdoor en horizontaal op te hangen, hebben ze ook een soort brug, voor mensen die niet zo handig zijn. Ook heb ik een grote trapeze boven de kooi hangen. daar zitten ze veel op en de ontlasting valt dan gelijk in de kooi.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Riny,

Die klimtoren vind ik erg gaaf die wil ik zeker nog een keer gaan maken :)
Ik heb nog een mooie dikke wilgentak liggen dus die kan dan mooi in stukjes :)
Heb je daar geen grotere foto van het is wel makkelijk om te zien hoe je die gemaakt hebt :)
Ik heb zelf wel een soort schommel gemaakt van een kromme wilgentak even 2 gaatjer erin en een touw erdoorheen en klaar en samen met een paar andere speeltjes hangt dat aan de lamp hier.


De mooie ring heeft Rika gemaakt die eronderaan hangt want echt een mooie maat van ring is er voor valkjes amper te vinden die hele grote kan je wel krijgen maar die kleinere vinden ze veel fijner heb ik gemerkt :)
Het krultouw en de touwladder heb ik gekocht de touwladder was in de aanbieding voor 5 euro en het touw was op de beurs 10 euro toen alleen zijn ze nu 2 keer zo duur geworden :(

Groetjes, Paul

Gerda

Voor mijn valkjes en grasjes heb ik verschillende speelplaatsjes.
Dit staat op de kast, twee wijnkistjes, met wilgentakjes erop (oogjes in de kistjes geschroefd en met tierips vastgezet) en een laddertje eraan.

Het speelplaatsjes is voor de grasjes, maar Nezumi zit er ook vaak op. Nu zit Yesil erop. Ik heb erzelf wilgenstakken aan vast gemaakt en knijpers met stukjes wortel en basilicum (oa)

Er volgt nog meer
Groet Gerda

Gerda

Trouwens even tussendoor, goed idee Riny om eens wat info uit te wisselen over valkenspeelgoed.
Ik heb zelf een sleepy teepy gemaakt, helaas de valken klimmen er wel op, maar gaan er niet in (eventjes maar).

Hij hangt aan de boekenkast. Om de boeken te beschermen hebben we overal bierviltjes tussen gezet en delen van eierdozen. Ze zitten er graag al suffend aan te knagen.

Groetjes Gerda

Gerda

We hebben ook een speelboom gemaakt. In een emmer met gips en daaroverheen vogelzand. De boom is een bezemsteel met gaten erin geboord, daar weer dwarsstokken in, met speeltjes erop en eraan en wilgentakken.
Ze zitten er graag op.

Hier nog een close-up

Gerda

Verder hebben we wat schoenendozen staan met wat versnipperpapier erin.
Zoals deze naast de pc.

Groetjes Gerda

KoosjeTweety

Zo  Gerda jij heb ook leuke ideeen :)

Voor Muppet en mij is dat heel leuk natuurlijk!!
Wij willen natuurlijk het beste voor onze valkjes :) Net als jullie.

Als er nog meer mensen zijn met leuke speeltjes en eigen creaties :) Laat maar zien hoor!
Ik vind het heel leuk.

Groetjes Petra
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

sadelienda



Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Paul

Hoi Sadelienda,

Die is nog niet eerder vertoond dat is ook wel een heel leuk idee :)
Ik heb losse kralen en kan dan 10 keer per dag op mijn knieen door de kamer om ze op te rapen :)
Maar zo vast is wel een veel beter idee dan.

Groetjes, Paul

Rianne