5 oktober 2025, 18:55:21

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

hippysuus

Hoi Ivy,

Dat met die zakjes country bosspul dat ken ik wel, dat heb ik hier ook. Bij mijn winkel was het afgeprijsd en waren de zakjes 99 cent, ik heb er 2 meegenomen en gebruik het op de "speelplaats" als bedekking.

Het ruikt erg lekker en ze zijn er hier ook helemaal gek van, alleen gaan ze dan steeds takjes etc pakken en gaan ermee op de rand zitten. Natuurlijk vallen die takjes dan steeds naar beneden. Op het eind van de dag ziet mijn vloer eruit als een bosgrond  ::)

Joepie is erg om op te eten als je hem zo met dat speelgoed ziet knuffelen. Heeft ie nog niet in de gaten dat het speelgoed niet terugknuffelt?  ;D

Groetjes,
Suus

Lin

Hey,

ik zou het ook leuk vinden als de winnaar bovenaan de site wordt vermeld met een link. Waar nu altijd de tip staat.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Buuv

Waar haal jij je spullen voor je valkjes?
Ik heb vandaag ook van alles en nog wat gekocht ,met name
omdat een van mijn grasjes heel erg in de rui is en
heel veel moeite heeft met vliegen  :-[. Is onwijs zielig ,ik weet niet zeker of het door de rui komt ,maar hij maakt verder een goede indruk.Eet goed ,drinkt goed.
Ik heb ook nog een cavia (heeft geen last van de rui  ;)),maar Zazou is als de dood voor hem en Nala moet er ook niks van hebben,evenals van onze 2 hamsters ,zijn heel griezelig vinden ze. Dat terwijl ze wel onze hond regelmatig terroriseren.Vreemde vogels. :o ::).

Groet van je Buuv

Ivy

Heee buuv!
Ik haal me spullen echt overal vandaan. Elke keer als ik een dierenwinkel tegenkom dan loop ik naar binnen en dan koop ik echt bijna altijd wat (is te erg!) maar het is meestal onweerstaanbaar.
De voer kocht ik bij Rick in Hoofddorp, Teurlings voer, maar nu ik hier woon, moet ik wel gaan kijken waar ik dat kan krijgen, het is wel ver om steeds naar Hoofddorp te gaan.
Een hele leuke winkel vind ik Dierensuperland in Muiden. Daar hebben ze echt veel dingen, speelgoed, voer, bodembedekking enzo... Maar ook in Almere buiten is een tuin en dierencentrum, weet de naam even niet, die vind ik ook leuk. Hebben jullie misschien een leuke winkel in Haven? In Muziekwijk is er ook een, daar ga ik ook wel eens kijken, wel een kleintje...
Ik heb het gelezen over je grasje, echt zielig dat ie d'r zo veel last van heb - de natuur heeft het toch niet zo goed verzonnen als ze echt regelmatig moeten lijden!
En ja, ben met je eens dat het vreemde vogels zijn...

Hoi Lin. Misschien kan je met Peter over im-en? Het lijkt me ook leuk om wat extra reklame te doen voor de winnende foto.

Hoi Suus. Ja ik geloof dat ik die zakjes country bos ding van jouw dagboek heb afgekeken ;D. Ze vonden het wel prachtig maar nu is ie op en heb het nergens in de buurt gezien, dus heb ik in de tuincentrum gewoon konijnenhooi gekocht. Vinden ze ook leuk... Maar dat bosspul is wel beter voor mij, want ik heb hooikorts en we kwamen net naar binnen van het feestje en je kan de hooi echt ruiken. Even kijken hoe het gaat anders doneer ik het aan Snuffie  :) Ik moest in die week dat ie hier was ook af en toe niezen, maar heb niet echt stil bij gestaan, maar nu denk ik dat het wel aan de hooi heb gelegen...

Zo, nu nog even de foto's erop en dan naar bedje!
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi Ivy

Het tuin en dierencentrum in Buiten is Ranzijn,daar ga ik meestal mijn spullen kopen en daar hebben ze ook die bosgrond. In Haven hebben we 1 dierenwinkel zitten ,maar daar koop ik alleen als het niet anders kan. Vindt het geen prettige zaak ,dus kom daar liever niet! Dierensuperland ben ik nog nooit geweest ,maar klinkt heel gezellig ;D ;D.
Verder alles goed met je valkjes en met jou ?

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Ha Ivy,

Leuk om ook bij jou weer even bij te buurten... Ik loop na een weekje vakantie weer aardig achter, maar ik doe hard mijn best om weer bij te raken!  ;) ;D

Ik ken dat bodembedekkingsbosspul niet (leuk galgwoord... ;) ), zijn ze er echt zo gek op? Maar ja, mijn vloer is al zo'n rotzooitje na een dag gewone bodembedekking (en dan nog wel met tralievloer erboven....), dus laat staan als ik dat spul er ook nog eens bij zou gooien! Ik vind 7x per week stofzuigen eigenlijk wel welletjes  :-\ :D

Groetjes en bedankt voor de speelgoedtips...

Petra

Ivy

Hallo...
De schatkamer is tijdelijk veranderd in de verenkamer, het wordt langzaam gelukkig wat minder.
Beide birdies zijn bijna compleet weer, Nicky heeft nu echt alle afgeknipte veren kwijtgeraakt, het heeft wel een jaar geduurd. Sinds vorige week heb ik een andere voer bij de restjes van Teurlings bijgedaan maar ik merk dat de ontlasting best vaak waterig is. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar misschien komt het wel juist daardoor.
Ik denk dat ik wel de ontlasting ga opsturen. Ik wil geen risico's nemen natuurlijk.
Hoe kan ik het het beste doen? Kan ik ook een opgedroogde poo opsturen (of meenemen) of hoe doen jullie dat?
Ik ga denk ik toch terug naar Teurlings, en dan misschien Harrison pellets erbij, want van Nutribird wordt hier absoluut niet gegeten.
Vorige week ben ik in Gerda's achtertuin geweest, Gerda, je moet wel je ramen lappen want de Gorilla's waren nu echt in de mist! ;D ;D ;D
Ik vind deze foto alleen erg mooi... roze valkjes :D

En eentje van een grijze valkje, die een kopie van zichzelf wilde maken...

Groetjes, Ivy

Christine

wat grappig van de grijze valk die een kopie wil maken van zijn eigen maar die roze valkjes ::) vind ik toch wel mooi hoor ;D :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Ivy
Volgens mij moet het een vers poepje zijn hoor.
Als je wat aluminium folie in de kooi legt onder hun .......kun je 's morgens uitkiezen.
Groetjes Riny :D :D :D

Ankie

Hoi Ivy

Jij ben ook een beetje gek he?
Was het leuk in Gerda haar achtertuin?
Ik zou wel willen dat wij hier zo'n achtertuin hadden!
Maar wat niet is kan nog komen.

Ben benieuwd wat de uitslag van het poeponderzoek is !

Groet van je Buuv

Ivy

Hoi Ankie.
Ik gek :o? Absoluut 8)
Het was erg gezellig in Artis, we zijn met de hele familie gegaan (samen 10 stuks!) alleen het weer was wat minder...
Ik ga maandag even mijn dierenarts bellen of ze daar ook poeponderzoek doen, dan breng ik de kadotjes gewoon zelf... ;D Ik wil ook daar de pellets kopen, dan ben ik dus in 1 keer klaar.

Hoi Riny.
Ik bedoelde niet zo een hele oude poepje, maar als ze bijv. ergens zitten en dan laten ze wat vallen, of ik gewoon kan wachten tot het droog is en dan in het zakje doen ofzo... Ik wil ze allebei laten checken dus moet de poo wel apart hebben... is dat ook goed?

Oh ja, Petra, dat Country home spul geef ik niet meer als bodembedekking, ik heb een bakje mee gevuld en dat vinden ze toppie... geeft ook minder troep voor jou denk ik.

Groeten! Ivy

Lin

Hey,

Lekker op onderzoek uit daar? Als ze maar niet hun billen gaan kopieren, net zoals de reclame destijds!  ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo Ivana Joepie en Nicky
Hebben jullie poepjes op gevangen en opgestuurd?
Hopelijk krijgen jullie een goede uitslag.
En Joepie en Nicky hoe is het met jullie hormoontjes,en wel een beetje lief zijn voor Gerard hoor.
Anders lukt ons plannetje nooit,en dan zitten jullie zelf met de gebakken peren.
En laten jullie Ivana wel een beetje rustig studeren?
Groetjes en valkenknuffels van Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Heb je al uitslag van de poepjesopvangactie?

Groetjes,
Petra

Ivy

;D ;D ;D poepjesopvangactie uahaahaa
Nee. De poepjes zijn opgevangen en gebracht (persoonlijk!!!) naar de DA. Ik ging ze zelf brengen want ik wou ook pellets kopen van Harrison (?) zoiets... en die verkopen ze daar ook.
Voor de resultaten kan ik volgende week pas bellen, dus het duurt wel even. Inmiddels is de poo alweer normaal, dus ik denk niet dat ze wat hebben, maar ja, is ook leuk om je DA financieel te steunen, toch?
Verder gaat het hier prima, ik las, Petra, dat je tweetal niet wil poseren voor de fotowedstrijd, nou Nicky, die wil dolgraag op de foto hahaaahaa dus mijn nieuwe inzending heb ik ook al klaar... Ik hoop dat het je gaat lukken!
Alleen zijn ze een beetje... boos omdat ik ze op pellets wil zetten. Niet 100% maar ze moeten ze wel eten. Dus ik ga ze eerst helemaal overzetten en dan krijgen ze af en toe wel zaad. Ik heb het schema meegekregen, maar ik voorzie problemen, nu al... Nicky is erg koppig en wil absoluut geen pellets, terwijl Joepie knabbelt er wel aan, ze vindt ze volgens mij wel lekker...

Riny, Nicky en Joepie sturen je valkenkusjes! Ze kunnen niet wachten op hun ventje!!! Ik heb ze maar niet verteld dat ze tot de volgende broedsezioen moeten wachten, anders zijn ze helemaal niet aanspreekbaar ;D ;D

Groetjes, Ivy