30 juni 2025, 11:36:58

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Agnes

Wat zijn de pluisjes groot geworden... en lief ;D ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

2 februari 2007, 17:50:11 #1441 Last Edit: 2 februari 2007, 17:52:11 by Ivy
Hoi!
Vandaag weer een update, want voor ik het weet zijn ze weg! Ik zag net iemand uit het blok te gluren!!! Ik denk Lady, want zij is zeker de grootste ondernemer uit de vier. Ik wou een foto maken maar toen kroop ze weer snel terug. Wie weet misschien wint de nieuwsgierigheid nog een keer... en dat terwijl ze nog maar 3,5 weekjes oud is.
Alle vier op een rij

Hier kan je al zien wat hun karaktertjes zijn... Eerste van links is jong 1, ze blijft eigenlijk zitten waar je haar neer legt haha. Jong 3 volgt en dan jong 2, oftewel Lady. Die is hartstikke druk nu al. Ze verkende de bed waar ze op zaten, ze knabbelde aan mijn hand en aan de kussen, dat wordt nog wat met haar  ;D. Kim, kan Karel een pittige tante aan??? haha
Manneke is best rustig, alleen krijst hij veel als hij bang is. Ach, wie kan het hem kwalijk nemen...

Jong 1, ik zal haar voor het gemak Daisy noemen, want zo gaat ze waarschijnlijk heten  :)

Lady

Jong 3

Ze is nog een beetje rommelig, maar ik denk dat zij de mooiste parels zal hebben

Jammer dat ze bij de kapper verkeerde keuze heeft gemaakt en voor het monnikenkapsel ging... ;D ;D

En onze manneke

Toen ik ze op de bed zette, kropen de drie gelijk bij elkaar en Lady ging op ontdekkinstocht

He, als het niet lopend lukt dan vlieg ik wel

handje helpen maar...

Dit wou ik nou al hele tijd doen

Hah, ik ben stoer!

De 'luie trio'

maar wel erg lief

:P al zeg ik het zelf

Papa kwam Daisys haar even goed doen

Lady en jong 3

Van al die ontdekkingen word je wel erg moe!

Vandaag heb ik ook Jelle en Jessie verhuisd naar de vogelkamer. Jelle zijn quarantine is inmiddels af en vandaag schreeuwde ze zo naar elkaar dat ik dacht - waarom niet... En het gaat prima. Jessie was blij om weer terug te zijn in de kamer, ze vindt het hier echt leuker dan in de woonkamer. En ze was natuurlijk ook erg blij om haar ouders weer te zien, hoewel dat niet echt wederzijds was...
Jelle werd gelijk geaccepteerd, of eigenlijk genegeerd, behalve door Sammy. Die was eventjes vervelend, dus ik heb hem in zijn kooi opgesloten. Na half uurtje was hij ook afgekoeld en liet Jelle met rust. De kooi is wel ontzettend interessant en inmiddels is iedereen al wezen inspecteren of het voer lekkerder is...

Ik heb zo een beetje de hele dag in de kamer gezeten om de boel in de gaten te houden, ik durfde ze niet met z'n allen los te laten in de kamer zonder toezicht maar het gaat eigenlijk prima. Volgende week ben ik nog vrij voordat de colleges weer beginnen, dus dan kan ik nog veel bij ze zitten om zeker te zijn dat Jelle niet gepest wordt en dat hij de weg goed kan vinden. Ik denk dat het allemaal goed gaat komen...

Groetjes, Ivana en de schatjes

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

kimmie

2 februari 2007, 18:08:47 #1442 Last Edit: 2 februari 2007, 18:44:04 by kimmie
Heey Ivana,

Ik heb genoten van de foto's!! :D
Wat een schatjes... :-*
Lady is al lekker brutaal :D :-*
Karel zal daar nog een aardige klus bij hebben, de goedzak...

Wat groeien ze toch hard...!!
De veren bij jong 3 en 4 zijn ook al bijna helemaal uit de hulsjes...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anja

Hoi Ivana,

Prachtige foto's. Die koppies de uitdrukkingen spreken voor zich.
Ze blijven om te  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Caroline

Jeetje,  :o alweer veertjes!!

Hier krijgen ze net stekeltjes.  :D

Wat gaat het toch snel, te snel.  :-\

Lekker genieten dus hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een geweldige update !  ;D
Ik zag dat Daisy een prachtige volle kuif heeft.
Al zitten de andere gelukkig ookniet zonder.  ;) ;D
En wat fijn dat het met Jelle goed gaat zo bij de andere valkjes.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lin

Hey,

Ach wat gaat het goed hier. Wat een lieve kuifjes zie ik. Mooi zeg die geparelde. die wil ik ook wel weer kweken als ik hier kijk.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kimmie

Heey Ivana,

Hoe is het nu met de 4 "pluisjes"?
En gaat het goed met Jelle in de vogelkamer?

Groetjes Kim :D

aad

hoi Ivy

Ik zie dat er vast nog wel ruimte is voor een wildkleur ... kijk eens  hoe lief  ;D ;D ;D

Leuke foto's Ivy ... bijna net zo mooi als die van mij  ;D ;D ;D ;D   ;) ;) ;) ;)

groetjes aad

Ivy

Hoi!
Gisteren heb ik gezien wie het was die uit het blok gluurde - langzaam zag ik Daisy uitkruipen... later kon ze ook weer terug het blok in, dus ze is wel handig :D in klimmen.
En vandaag kreeg ze ook gezelschap, Lady is ook uitgekomen. Ze hebben een tijdje samen in de hoek van de kooi gezeten, een beetje rondgekeken, kroelsessie gekregen (het gaat steeds beter) en toen heb ik ze weer terug het warme blok in gezet. Ze zijn nog zo jong! Daisy wordt dinsdag pas vier weken...
Jelle vermaakt zich prima in de vogelkamer, ik denk wel dat hij geen koppeltje zal vormen met Jessie, want zodra zij terug was in de kamer was ze weer speels en meer geinteresseerd in haar belletje en ringetjes dan in Jelle :D
Wel zag ik vandaag Joepie bij hem zitten... ach, ik zie wel of er ontwikkeling komt.
Ik zal morgen weer foto's plaatsen, nu ga ik kijken of mijn bed er nog staat  ;D

Groetjes, Ivana

PS Aad, ik wordt vermoord als ik dat doe... is het erg? haha

kimmie

Hoi Ivana,

Ze zijn lekker nieuwsgierig. :D
Wat zijn ze snel uit het blok!

Wat goed dat Jelle zich zo vermaakt!
Ik kijk uit naar de foto's!

Groetjes Kim

Ivy

De eerste dappere die op stok zit

is Daisy!

Maar het zal niet lang duren voordat deze twee dames ook op stok zitten

Ja ja, al drie 'uitgevlogen' jonkies... Ben benieuwd wanneer kleine manneke uitkomt, mannetjes uit de eerste nest waren nogal lui :D

Ze kunnen wel goed in en uit het blok komen, dus dat het zo laag hangt kan ook zijn voordelen hebben :D

Samen in een kom

Makker poetst jong 3, ik ga haar Inotje noemen, dan hebben ze allemaal een soort naam haha.

En even Daisy bijvullen

Jessie komt op visite bij haar zusjes en broertje

De twee kleinste kropen gelijk onder mijn trui toen ik ze uit de kom haalde voor kroelen, ja, lekker warm

Lady was vandaag niet zo druk en na het kroelen (ze blaast niet meer naar me, dat is wel heel goed) kwam ze ook een dutje doen

Daisy

Inotje en Manneke die kwamen echt de hele half uur niet onder mijn trui vandaan...

Lady en Daisy

en nog eentje met z'n viertjes

Vandaag zijn de foto's niet zo goed gelukt, het weer wou niet meewerken. Flitsen heeft weinig zin, dan zie je ook niks, en zonder flits moest ik dus grootste gedeelte van de foto's weggooien omdat ze bewogen waren.
Hopelijk zal er woensdag beter weer zijn :D

Met de jongen gaat het dus hartstikke goed.
Jelle in de vogelkamer is best snel gewend en hij sliep gisteren al bij de rest in de grote kooi (dus samen met Jessie, Joepie en Sammy). Het ging goed, hij heeft zijn draai snel gevonden en vind hij de kooi zelfs zo leuk dat hij vandaag hele dag niet is uitgekomen (ook niet zijn oude kooi opzoeken). Tja, groter went altijd sneller dan kleiner toch?

Dus ja, schatjes doen het allemaal goed!
Groetjes en tot woensdag (ofzo)

Agnes

Lieve foto's!
Ik zou ook zo onder je trui kruipen ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

kimmie

Wat gaat dat hard!!
Maar wat zijn het een schatjes :D

Ik kan niet wachten om Lady (en misschien de rest) in het echt te zien.

Leuke foto's.
Super dat Jelle zo snel word geaccepteerd door de groep.!

Groetjes Kim

Riny

5 februari 2007, 19:56:13 #1454 Last Edit: 5 februari 2007, 19:58:51 by Riny

Die Makker heeft toch maar een pracht opvoeding genoten, op zijn vorige adres.
Hij wil dat zijn kindertjes keurig op de foto komen.
Groetjes Riny
[/size]