29 maart 2024, 05:44:14

Pucky,Polly, Paco, Pino en Peppy

Gestart door Agnes, 6 maart 2005, 16:27:46

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Volgens mij had ik nog niet eerder in je dagboek gereageerd. Maar ik zal het nu bijhouden. wat leuk dat er een valkje bij jullie is bijgekomen.  Ik zal Polly en Pucky in de gaten houden en kijken hoe het klikt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Hallo allemaal!

Het gaat goed met Pucky en Polly ;D
We hebben beide kooien in de woonkamer staan, en het is niet te vermijden dat Pucky steeds naar Polly toevliegt ;)

Het is machtig interressant natuurlijk,een nieuwe huisgenoot.
Ik heb het deurtje van Polly's kooi maar open gedaan. En het komt nu regelmatig voor dat P. en P. gezellig samen op 1 stokje zitten ;D



Ik was eerst van plan om buiten de dames in aparte kooien te zetten, maar dat is helemaal niet nodig :D
Ze kunnen het nu al prima met elkaar vinden, dus buiten zitten ze gezellig in 1 kooi 8)

Het is wel lief om te zien: als Polly zich zit te poetsen, gaat Pucky een snaveltje helpen. En ik meende te zien dat Pucky Polly probeerde te voeren! :-*

Polly moet nog niet zo veel van een hand in de kooi hebben :-\
Ze is niet bang of zo, maar ze schuift lekker steeds een stukje verder weg ;D
Gisteravond heeft ze zich even vergist, want toen stapte ze per ongeluk op m'n vinger ;D ::)





Op dit moment zitten de dames samen onderin Polly's kooi van de trosgierst te snoepen.

Pucky is op het moment naar ons toe niet zo knuffelig, ze zit liever bij Polly in de kooi :o
Maar ja, dat komt wel weer.... als het nieuwe eraf is ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ankie

Hoi Agnes

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat tussen die 2. ;D :D.

Groet van Ankie

Lin

Hey,

Nou dat klinkt bekend dat Pucky naar Polly wil. En als ze dan gaan vliegen. dan heb je echt twee straaljagers achter elkaar. En het is al vrij snel duidelijk als de twee bij elkaar komen. Nu hebben ze het lekker gezellig! En hopen dat Polly zich nog een keer vergist en weer op je vinger komt zitten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Hallo allemaal,

Weten jullie nog dat ik vertelde dat Pucky uit de kooi ontsnapt is?
Nou.....ze heeft het weer geflikt! :o
Aan de linker- en rechterkant van de kamervoliere zit een deurtje. Door de linker is Pucky de vorige keer naar buiten gegaan. Dat dit geen toeval was heeft ze de volgende dag bewezen:
Tut hola zat 's morgens weer op de tafel :P
Toen heb ik het deurtje met een trekbandje vastgezet: KLAAR!

Maar dus niet: Vanmorgen was ze weer ontsnapt, maar nu door het rechterdeurtje!!!! ::)
Dus als iemand je vertelt dat valkjes niet slim zijn........... ;D ;D

ik heb een touwring gekregen....mooi he?





Kijk eens wat ik al durf: iets uit het kooitje gaan, goed he?



m'n kooi staat voor het raam, kan ik mooi uitkijken!



Terwijl ik dit typ vliegt Polly uit de kooi!
Dus ik ga foto's maken!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Hey,

Leuk weer je fotos. dus jij zal aan de slotjes moeten.Anders blijven ze eruit gaan.  en wat een gave ring heb je. Als ik er een tegenkom ga ik er ook een kopen, ik vind ze leuk. Leuke fotos vooral dat ze uit de kooi wil. Kan je haar mooi zien. en ik wacht op de vliegfotos ik hoop dat ze lukken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Die Polly, hahaha, wat een slimmerd zeg!  ;D

Mooie foto's weer hoor! Die in de ringen zijn erg leuk!

Groetjes,
Petra

Agnes

Hallo allemaal,

Gisteren vloog Polly ineens uit de kooi. Ze had al wel eerdere pogingen gedaan, maar op het laatste moment durfde ze dan toch niet.
Wel op het deurtje gaan zitten en een beetje zenuwachtig doen, maar de grote stap was toch iets te eng.

kijk, samen met Pucky durf ik dit al! ;)



O jee, nu zit ik opeens op die grote bank: spannend!



O gut, moet dat grote witte ding er ook bij?



Gatsie, ben ik net in m'n nek gelikt :o



Volgens mij zegt ie dat ik de kooi weer in moet. Mooi niet ;D



Vliegen is leuk! Kijk een hoe hoog ik nu zit! Boven op de lamp 8)



Heel voorzichtig begint Polly nu op m'n vinger te stappen, vind ik een hele vooruitgang na 1 week ;D
Je kunt echt merken dat ze nu gewend is, haar omgeving wordt steeds groter, en die moet natuurlijk verkend worden.
De kamervoliere is natuurlijk ook heel interessant! Ik hoop alleen dat ze er niet in kruipt, want dan kan ik d'r niet zo goed meer pakken ;)
Ik denk dat ik de deurtjes maar dicht doe als Polly uit d'r kooi is


Pucky begint gelukkig weer lekker knuffelig te worden :-*
Ik moet d'r wel eerst even bij me halen, want uit zichzelf doet ze het nog niet. ???
Maar dat zal ook wel weer goed komen.

Groetjes van Agnes.



Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Petra en Cheeky

Heeee Polly,

Wat ben je klein naast die grote witte hond.... Durf je dat wel, samen op de bank? Je past veel te goed in zijn bekkie!
Mooie foto's heeft Agnes van jullie gemaakt hoor!

Liefs van Cheeky & Chara

Lin

Wat een gave foto dat kleine valkje bij die grote hond  :D Maar kleine stapjes vooruit dus bij Polly. Ik vind ze wel mooi bij elkaar door dat cinnamon en dat grijze van Pucky. Heeft Polly altijd die kuif zo hoog? Ik vind haar een mooie bouw hebben en een mooie staart.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Agnes

Wat heerlijk dat het zo lekker gaat bij jullie.
Het is wat he ,met het ontsnappen? Zazou is het niet meer gelukt na die ene keer ,maar als ikde tuindeur openzet kijk ik altijd toch nog even . Die Polly is wel een dapper valkje zeg.
Nala heeft nog niet eens in de gaten dat er een hondje rondloopt hier. Nala blijft hoog en komt niet op de grond.
Ziet er goed uit bij jou !!!

Groet van Ankie

Agnes

22 juli 2005, 13:12:32 #176 Last Edit: 23 juli 2005, 14:18:35 by Agnes
Citaat van: Ankie op 21 juli 2005, 20:46:03
Hoi Agnes

Nala blijft hoog en komt niet op de grond.
Ziet er goed uit bij jou !!!

Groet van Ankie



Hoi Ankie,
Polly is iets gekortwiekt, dus daarom zit ze zoveel op de grond. Ze moet meer moeite doen om te vliegen, en daar heeft ze nog niet zo'n zin in denk ik ;)

Citaat van: Lin op 21 juli 2005, 15:23:23
Heeft Polly altijd die kuif zo hoog? Ik vind haar een mooie bouw hebben en een mooie staart.

Groeten, Lin



Hoi Lin,
Polly heeft inderdaad altijd d'r kuif omhoog. Staat wel wijs vind ik.
Vergeleken bij Pucky is ze echt een dame ::) Pucky is veel lomper ;D


groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Petra en Cheeky

Heeee Agnes!
Ik ben heel benieuwd naar nieuwe verhalen over Pucky en Polly en uiteraard ook naar de nieuwste foto's.....
Groetjes,
Petra

Agnes

Hoi Petra,

Deze week hebben m'n man ik ik samen vrij ;)
Dus deze week is het dagje treinen met het ene kind, andere kind naar oma.....Dagje dierentuin met beide kinderen + oma..... Dagje treinen met het ander kind, het ene kind naar oma....enz hihi ;D ;D

Pucky en Polly zitten vanaf gisteren samen in de kamervoliere en tot nu toe gaat het goed :D
Pucky zit ook weer wat meer bij ons, en Polly begint langzaam met opstappen.
Ik heb nog wel leuke foto's gemaakt, maar die komen nog. (misschien beide kinderen naar oma, mama een dagje vrij? ;D ;D)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

bobbie

Hoi Agnes,

Wat een heerlijke foto's staan hier weer joh. Je hebt hele mooie valkjes. Leuk ook hoe ze met elkaar om gaan.

Ik kom hier gauw weer kijken.

groetjes, Nel :)