19 april 2024, 10:23:18

Pucky,Polly, Paco, Pino en Peppy

Gestart door Agnes, 6 maart 2005, 16:27:46

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Agnes,

Ik heb genoten van de foto's van Pucky. :D
Wat een ondeugend valkje is het zeg.

Omdat ze hier ook graag een hapje mee eten is dat voor mij een reden dat ze alle 6 vast zitten als wij aan het eten zijn.
Zie je het al voor je..... wij met 4e aan tafel, met de pannen, borden etc. en dan ook nog eens 6 valkjes erbij.... nee, na het eten mogen ze los.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Agnes

Hallo allemaal!

Even een nieuwsflits:

de kogel is door de kerk, en er komt een tweede valkje ;D ;D ;D
De kooi is al aangeschaft, en nu nog even een mailtje naar Lique, en wie weet.......

Wordt vervolgd! ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Petra en Cheeky

Leuk te horen Agnes, super voor Pucky, alvast gefeliciteerd !!!
Als je meer nieuws hebt, je weet het he, SHOOT!
Groetjes,
Petra

ann_dam

Gefeliciteerd!!!!

haha en dat eten van de valk aan tafel, gewoonweg geweldig :D Onan wil niet eens vreemd eten proberen, die is bijna tien weken en nu al zinnig wat het eten betreft :D Maar ja, we houden hem ook lekker in de kooi tijdens het eten hoor ;) voordat we taferelen krijgen!!!

Dat van het kattegras vind ik een superidee. Nu plukken we Onan steeds bij de planten weg, maar ik vind het zonde om de planten die we al hebben weg te doen :( Mocht Onan echt heel erg gaan onderzoeken, dan gaan we jouw ideetje zeker even jatten :D ik vind het nog hardstikke leuk staan ook :D

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Ankie

Hoi Agnes

Ja , ik had wat gemist dus ,leuk ,gaaf ,geweldig!!!!!
Zie je ,die mannen zijn zo om ;D ;D ;D.
Heb je al enig idee wat voor mutatie je gaat nemen of maakt het je niet uit?
Ik vind het wel heel spannend allemaal.


Even aan Ann

Zazou heeft ook kattengras ,maar ik moet hem nog steeds uit mijn planten plukken. ;D ;D Maar het kattengras mag hij mee spelen en met andere planten niet.

Groet van Ankie

Rianne

Hey Agnes, wat leuk een tweede valkje! Weet je al wat voor kleur je wilt? En man of pop? Heb je al namen? ;D

Agnes

22 juni 2005, 09:23:30 #111 Last Edit: 22 juni 2005, 21:31:19 by Agnes
Hallo allemaal,

Morgen gaan we naar Lique om een jong uit te kiezen. Mij maakt het niet zoveel uit wat voor een mutatie het is. Dennis (m'n zoontje) wil graag een gele ;) dus misschien een lutino?
Ik wil in ieder geval wel een popje. (geen zin in jongen ;) ;D)

De nieuwe kooi is een kamervoliere geworden van Ferplast, type Aria. Daar kunnen wel 4 valkjes in hihih ;D
Alleen vind Pucky haar oude kooi veel leuker! ???
In de voliere vermaakt ze zich prima, speel met alles wat er in hangt. Eruit blijft natuurlijk het leukst: lekker rondvliegen en overal aan zitten wat niet mag 8)
Maar terug in de kooi.......... :-\ Als ze merkt dat ze erin moet volgt er een soort kat en muis spel: ben je bijna bij d'r, kijkt ze je aan, en vliegt een eindje verder weg! :o

De oude kooi gebruik ik nu voor buiten, en daar stapt Pucky zonder problemen in.
Even volhouden maar...

Foto's volgen....

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Petra en Cheeky

Heee Agnes,

Heel herkenbaar, dat niet terugwillen in de kooi! Cheeky is bij ons de boef... die wil ook nooit terug in zijn kooi. Zodra hij ziet dat ik richting de kooi loop met hem op mijn hand, vliegt-ie weg! En soms denk ik dat ik er ben en heb mijn hand al in de kooi, en dan klimt meneer gewoon heeeeeeel snel mijn arm op naar mijn schouder. Tegenwoordig pak ik 'm dan ook maar meteen gewoon van boven vast en dan wordt-ie heel gewillig en laat zich in de kooi plaatsen! Tja, ik ben niet zo snel uit het veld geslagen!  ;) ;D

Maarre... wel raar dat Pucky wel makkelijk in de oude kooi terug wil, maar nog niet in de nieuwe! Misschien moet ze nog even wennen en beschouwt ze het nog niet als haar huis?

Ben benieuwd naar nieuwe foto's, en... natuurlijk.... met welk valkje je morgenavond thuis komt!  :P

Groetjes,
Peet

Agnes

22 juni 2005, 21:11:15 #113 Last Edit: 22 juni 2005, 21:32:52 by Agnes
Zoals gezegd, hier wat foto's:

Dit is de nieuwe voliere:
jee, wat een gevaarte, moet ik hier in? ???




Oh, leuk. M'n schommel aan een trekbandje



Even in de oude kooi buiten. Net even lekker gedouched.

zo, nu eerst ff een hapje eten.




Van badderen krijg ik altijd trek.


Morgenmiddag gaan we op visite bij Lique (gaan we Nala bewonderen), en wie weet hebben we dan een vriendinnetje voor Pucky uitgezocht.
Want alleen in zo'n grote kooi is natuurlijk wel errug alleen ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ankie

Hoi Agnes

Wat leuk.....Nala bewonderen!!!! Je ziet haar gewoon eerder dan ik doe!!!! Ik hoop dat je dit nog leest voordat je gaat ,want je moet haar natuurlijk wel een hele dikke knuf van ons geven en haar aanmoedigen om goed te eten enzo ,zodat we haar snel kunnen halen. Ben echt heel erg benieuwd naar de foto , ik heb nu geen flauw idee hoe ze eruit ziet. Ik vind het echt geweldig van je dat je zo aan ons denkt. Misschien heeft Nala een zusje wat leuk bij Pucky past ...,worden we familie ;D ;D ;D.
Ben heel benieuwd naar je bericht van morgen en of er een vriendinnetje voor Pucky is gevonden :D.
Heel veel plezier en doe de groeten aan Lique en Peter.
Prachtige kooi. Hij lijkt op die van Zazou alleen die van Pucky is hoger. Mooie foto's van Pucky in de tuin.

:-*Zazou & Ankie

~Natas~

Hey Agnes,

Wat heerlijk om jou verhaal ook weer te lezen.
En wat een schitterende foto's van Pucky zeg, zo te merken is zij ook nog steeds erg ondeugend.
en wat lees ik nou................komt er een 2e valkje
GEFELICITEERD[/color][/b]
en wat een schitterende kamer voliere is dat zeg.
Das inderdaad veel te groot voor 1 valkje dus wie weer in de toekomst misschien wel 3 of 4 van die deugnieten  ;D  :D
en pucky is echt heel lief om te zien zeg  :-*
Ben erg benieuwd wat de mutatie wordt, ik wacht met smart op je foto's

Groetjes,

Natas en Joepie

Ankie

Hoi Agnes

Ik heb net de foto's bekeken en ik vind haar schitterend!!! ;D
Ik ben helemaal blij en zit hier al zwetend te glunderen :D ;D.
Echt onwijs bedankt!!!! Helemaal te gek.
Ik neem aan dat je ook foto's van jullie nieuwe aanwinst hebben en dat je ze snel zal plaatsen. Ik hoop dat ik binnenkort wat terug kan doen voor je ;D ;D.
Ik heb al wel een idee ;D ;D.

Grote groeten van Ankie

Agnes

Hihi Ankie, als je hetzelfde idee hebt als ik....... ;) neem dan je fototoestel maar mee als jullie Nala gaan halen! ;D ;D

Vanmiddag zijn we dus naar Lique geweest om een vriendinnetje uit te zoeken voor Pucky.
Moeilijk hoor, er zitten op het moment zoveel jongen! ;D :D

Dennis wilde in eerste instantie een geel valkje, dus ik dacht het wordt een Lutino. Maar het jong dat er zat (zusje van Nala) was een beetje geplukt. D'r hele buikje was kaal ;D ;D
Dat vond Dennis maar niets ;) De keuze is uiteindelijk gevallen (BOEM )op een cinnamon gepareld popje.

Het wurm vloog van schrik op de grond, en klom tegen m'n broekspijp weer omhoog.



(als je denkt: Agnes heeft twee verschillende handen, de rechtse is van Dennis, die wil d'r even op z'n vinger ;))

Dennis kon haar zo oppakken! :D



ff iets een close up.


Over een week of drie kunnen we haar ophalen.

En we noemen haar: POLLY

Op dit moment zit Pucky op m'n schouder op het scherm mee te loeren. We zullen d'r eens even gaan voorbereiden op een medebewoner in de grote villa 8)

Ik heb bij Lique trouwens nog een zittouw (ik geloof dat het zo heet) gekocht.
Lique heeft haar assortiment uitgebreid met speeltjes, zitstokken, hangbruggen ed. Leuk spul hoor!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ankie

Citaat van: Agnes op 23 juni 2005, 20:51:32
Hihi Ankie, als je hetzelfde idee hebt als ik....... ;) neem dan je fototoestel maar mee als jullie Nala gaan halen! ;D ;D



Hahaha Agnes,kan je gedachten lezen????
Dat was inderdaad mijn idee.Goed he?Mijn toestel heb ik bijna altijd bij me,dus das makkelijk!!!

Wat een prachtig valkje hebben jullie uitgekozen. Wel jammer van Nala d'r zusje ,maar logisch dat je dan een ander uitkiest.
Zeker voor een kind.
Leuke naam Polly ,klinkt lekker Pucky & Polly.

:-*Zazou & Ankie



gonnie

Hoi

Wat fijn voor jullie, een tweede , en wat genig dat Ankie nu ook strakjes iets terug kan doen voor je , leuke naam Polly
het heeft bij ons ook een tijdje geduurt voor mijn oudste valk in de kooi wilde , inderdaad het kat en muis spelletje maar de moed niet opgeven , hij gaat nu zonder tegen te stribbelen in zijn kooi , ik gebruik ook altijd het zelfde woord , ook als ik ze er uit laat , als ik zeg we gaan in de kooi en neem hem op mijn hand vliegt ie er altijd nog eenmaal vanaf , maar bij de tweede keer als ik dat zeg vliegt ie op zijn kooi en gaat er zelf in , het is ook heel prettig ,want soms als ik weg moest voorheen kon ik er wel een tijdje achteraan hollen, voordat ik hem zover had.
jeetje een heel vrhaal geworden sorry hoot maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes Gonnie