17 april 2024, 00:32:58

Pucky,Polly, Paco, Pino en Peppy

Gestart door Agnes, 6 maart 2005, 16:27:46

« vorige - volgende »

zazoe

Hoi Agnes,

erg leuke foto's weer (zoals altijd)  :)
Ik volg het dagboek van Pucky al vanaf het begin, maar dit is voor het eerst dat ik een berichtje plaats. Ik vond het juist zo lief dat die 2 elkaar zo gevonden hadden! Jammer dat Okkie een beetje aan de territorium-drift is  ::)

Moest trouwens erg lachen om die laatste foto, Pucky kijkt er zo lekker fel bij  :D

~Natas~

Hoi Agnes,

Jeetje wat lees ik nou weer  :(
Hoe kan dat de liefde tussen Pucky en Okkie over is.
Maar ja grasjes staan erom bekend he, lekker dominant zijn  ;D en dan de ander wegpesten.
Maar gelukkig d8t Pucky bekijk jij het maar ik neem lekker wraak op je...........................haha op de kuiken  ;D.
Ik moet zeggen die foto is echt schitterend, ik heb er ff omgelachen toen ik die zag.

nou wie weet komt het in de toekomst nog goed tussen die 2.
Groetjes,

Natas

Agnes

Hallo allemaal,

Pucky en Okkie zitten nog steeds apart, maar nu gaat Pucky steeds weer buurten bij Okkie ??? Volgens mij vind ze daar het trapje helemaal te woepie.
En Okkie? Die zit erbij en die kijkt ernaar. Misschien beginnen ze nu een LAT relatie. ;)

Gisteren in bad geweest:



Eerst geprobeerd in een grotere bak, maar dat was eng, dus toen maar en bordje.



ff drogen.... handdoek of fohn liever niet ;)

Daarna; nog even de nagels van Arka doen ;D



Knuffelen en kroelen heeft Pucky nu ook helemaal ontdekt.
Ik moet haar van m'n schouder afhalen als ik even iets moet gaan doen. Maar als ze de kans krijgt, zit ze daar de hele dag ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

Wat een heerlijke foto's zeg.
Pucky geniet wel van het schaaltje water zo te zien.

Misschien komt het nog wel goed, tussen Okkie en Pucky.
Ze zullen zich vast en zeker steeds meer aan elkaar gaan hechten. Gelukkig heeft Pucky altijd Arka nog, ik ben blij dat dat wel heel erg goed gaat ;)

groetjes Lique

Agnes

1 april 2005, 11:18:21 #49 Last Edit: 1 april 2005, 11:22:28 by Agnes
Hallo allemaal,

Pucky en Okkie doen nu aan woningruil ;D ;D ;D
Als allebei de kooien openstaan, dan gaan ze in elkaars kooi zitten ???

Verder gaat alles heel goed met Pucky.
Ik heb alleen de krassen in m'n nek zitten. Nu het weer lekkerder word ga je niet meer met een lekkere trui aanzitten toch? ;)
Ik ga maar op zoek naar een zitstok die ook de nageltjes wat minder scherp maakt.  Bij de Welkoop hebben ze stokjes van een soort mineraalsteen, maar dat leek me wat korrelig voor aan de poten. Ik wil niet dat Pucky d'r voetzooltjes openhaalt.

Wel een leuk speeltje gekocht:



Het is eigenlijk een hondenspeeltje, maar dit was veel goedkoper dan een vogelspeeltje van touw.
Pucky zit er niet mee, die zit erin of erop.




Ga in de kamer nog even een leuk plekje zoeken op het op te hangen.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

hoi,

Ik lees je dagboek wel hoor, maar zal nu wat plaatsen. Ik kijk meestal aleen bij het topic dagboeken. Wat een leuke badder foto's. Je ziet echt elk valkje nu badderen als er fotos woren gemaakt. En ik hoop voor je dat pucky iets minder eigenwijs wordt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

1 april 2005, 22:22:16 #51 Last Edit: 1 april 2005, 22:32:53 by *Natas*
Hai Agnes,

Ach wat maakt het nou uit wat voor speeltje je hebt voor je vogel.
Ze spelen en slopen toch alles dus waarom zou je dan........ 8)
Ach ja wie weet in de toekomst dan wilt Pucky alleen maar in de kooi van Okkie en andersom  ;D

Als je een stok wilt voor zijn nagels dan moet je zo'n PEDI PERCH stok nemen.
Das speciaal voor valkjes en dan de MAAT M
Ze zijn bij sommige dierenwinkels NIET te verkrijgen dus je moet echt op zoek gaan.
Ik zal ff een foto voor je opzoeken.





Bye

Natas

Lin

hoi,

slijten die stokjes niet de pootjes van de valk?  ???

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Henry

                                           he lin


nou deze stokken zijn erg goed.wat jij denk ik bedoel s dat je schuurpapier om de zitstokken zit en die zijn niet goed voor de zooltjes van de valkes.dus je kan deze gewoon gebruiken ik heb ze ook in de kooi zitten.


henry

Lin

Je Henry die bedoel ik. Je kan ze dus gebruiken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Ik ga van de week even op zoek naar zo'n stok. Ik weet in ieder geval dat ze die in 2 winkels hier al niet hebben, blijft er nog 1 over.
Anders ga ik in andere plaatsen op zoek.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Agnes

Hallo allemaal,

Even een update:
Pucky doet qua gewicht niet voor haar ouders onder ;D
Ze weegt maar liefts 122 gram!

Als we thuis zijn, is ze bijna de hele dag uit haar kooi, en ze vermaakt zich opperbest.
Ze is een echte vrijdoos geworden, kopje naar beneden en kriebelen maar ;)

Pucky heeft nu ook een knuffelrelatie met de hond: ze gaat tussen z'n voorpoten zitten, en dan lekker met z'n haren spelen. Ik heb er een filmpje van gemaakt, misschien wel leuk om hierbij te zetten, maar hoe doe ik dat?

Vanmorgen had Pucky de snorharen van Arka te pakken.... en maar trekken! :o :o

Het speeltje met de tennisbal is erg in trek, en ook met een kleerhanger kan je je prima vermaken:





Ik had nog niet gehoord dat valkjes geluidjes maken als ze iets lekker vinden ;)
Pucky had al een paar dagen geen trosgierst gehad, en nu dus een strengetje op de weegschaal.
Ze was lekker aan het smikkelen, en ondertussen zit ze een beetje te tsjirpen. Zo van: dat is lekker ;D ;D



Als Pucky de kans krijgt, zit ze de hele dag op m'n schouder. Dat dat niet altijd uitkomt, kan haar niet zo veel schelen: als ik haar even wegzet, me dan omdraai, zit ze er zo weer! ;)
(wel leuk hoor, maar soms een beetje lastig  ;))

Als ik ga werken, krijgen man en kinderen een :-*, en moet ik 3 keer teruglopen om Pucky aan m'n man te geven hahaha

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Marije

Hihi, dat herken ik heel goed.
Snowy hier heeft een echte ritsen-fettish.....als ik een vest aanheb kan ze er gewoon niet van af blijven! Dan kan ik d'r 100x eraf zetten maar ze geeft het nooit op......af en toe wordt je daar wel een beetje moe van ja! ::) ;D.....maarja....liever lekker eigenwijs dan een watje! ;)
Groetjes,
Marije, P&S

~Natas~

Hai Agnes,

ACH wat is Pucky toch een snoepie om te zien.
En ja dat verhaal over het vliegen komt mij hier maar al te bekend voor.
Hier is het zelfs zo erg dat als beneden de deur opengaat dat Joepie er letterlijk er al naar toe vliegt, en zodra wij hem weer terug zetten op een schouder of iets anders en hij hoort die deur weer ....................tja weer te laat  >:(
En die stokken zijn inderdaad heel moeilijk te verkijgen, ik heb ze zelf in Voorburg gekocht terwijl ik zelf in Zoetermeer woon, en ze echt nergens te verkrijgen zijn  ???  ???

He Lin,

Deze stokken slijten niet de pootjes van je valkje.
Het is er juist om gemaakt dat de teentjes erom geklemd zitten en dat de nageltjes ervan gaan slijten.
Maar tis ook erg goed voor hun snavel als ze eraan zitten, en dit wordt momenteel erg aangeraden.

Groetjes,

Natas

Lin

Hey,

Zo leuk om te zien hoe een valje dan bezig kan zijn met speeltjes. kan ik echt uren naar kijken. Dat gele plukje is ontzettend schattig trouwens net boven de snavel.  ;D

Hey Natas,

I dacht dat ze een andere stok bedoelde. Ik snap hem helemaal.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)