28 maart 2024, 23:19:24

Pucky,Polly, Paco, Pino en Peppy

Gestart door Agnes, 6 maart 2005, 16:27:46

« vorige - volgende »

Agnes

6 maart 2005, 16:27:46 Last Edit: 21 augustus 2007, 22:15:35 by Agnes
Vanaf woensdag 2 maart is Pucky bij ons. We hebben haar iets eerder dan verwacht op kunnen halen, omdat bij Lique een nieuw eitje uitgekomen was in hetzelfde broedhok als dat waar Pucky in zat.

In het begin was het natuurlijk voor iedereen wennen. Pucky at binnen een dag al heel goed, en heeft alle voer- en drinkbakken al gevonden.  Ze is heel graag uit de kooi, en het liefst zit ze dan op de kooi van de grasparkiet.

Iets minder leuk vind ze het nog om geaaid te worden. In het begin wilde ze ook helemaal niet bij ons zitten. Wel leuk op de vinger stappen en dan....... vlieg!

Nu met een lekker stukje trosgierst wil ze zeker al 5 minuten bij me zitten   ;D ;D ;D
Ik hou gewoon vol, dus wie weet zit ze straks uit vrije wil bij me.
Het is ook wel een nadeel dat we  twee drukke kinderen hebben, en een hondje die het heel interessant vind om Pucky van lekker dichtbij te besnuffelen. Dus het meeste gekroel moet gebeuren als de kinderen naar bed zijn, en de hond in de gang haha ;) ;)

Vliegen gaat als de beste. Pucky stuift de hele kamer door onder luid gefluit.
Fluiten doet ze zo wie zo wel.

We hebben net een digitale camera, dus ik ga proberen of ik een foto kan uploaden. Zo niet, dan houden jullie die nog tegoed.



Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

6 maart 2005, 16:48:46 #1 Last Edit: 6 maart 2005, 16:57:33 by Lique
Hoi Agnes,

Het is natuurlijk allemaal erg leuk om naar de kooi van de grasparkiet toe te vliegen, het is toch ook een vogeltje. De verhouding vogel-vogel is voor vele vogels toch leuker als vogel-mens. Als Pucky met me mee ging naar de gang bleef ze prima zitten, dan zijn er ook geen kooien in de buurt, die ze kan slopen.

Ik weet zeker, dat het helemaal goed zal komen. het is een knuffeldoos, dus dat zal ze eerdaags wel laten zien aan jullie ;)



groetjes Lique

Paul

Hoi Agnes,

Wat fijn dat het al zo goed gaat met Pucky :)
Alleen zoveel mogelijk aandacht geven nu dan word hij wel heel erg tam hoor hij is nog jong dus hij kan nog overal makkelijk aan wennen.
De foto is ook aardig gelukt zo te zien is het ook een schatje :)

Groetjes, Paul

Agnes

6 maart 2005, 20:43:29 #3 Last Edit: 6 maart 2005, 21:28:47 by Paul
Nog even een foto proberen. De kwaliteit is niet echt mooi, ik zit nog met het verkleinen.


ik zie alleen maar een kruisje >:( ik probeer het morgen nog een keertje.

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Paul

Hoi Agnes,

Een leuke foto weer van Pucky :)
Ik heb de foto er even bijgezet je kan het beste niet teveel rare tekens in een naam gebruiken en bijvoorbeeld een foto agnespucky060305.jpg noemen dus nooit zoveel puntjes in een naam.
Elke volgende foto die dag geef je er dan een letter achter zoals agnespucky060305b.jpg
Je kan dan ook altijd de datum van de foto zien dat is erg handig.
Ook nooit .jpg vergeten achter de foto dan werkt het ook niet.

Groetjes, Paul

Agnes

7 maart 2005, 10:58:56 #5 Last Edit: 7 maart 2005, 13:04:51 by Agnes
Bedankt voor de tip Paul :)

Het gaat steeds beter met het contact tussen Pucky en ons. Met trosgierst kom je een heeel eind haha ;D ;D
Gisteren hebben we haar aan tafel gelokt. Wij aan de soep, en Pucky zat vlak bij onze borden met een stukje trosgierst.
Ze is niet schrikkerig of zo, maar als we proberen om te aaien doet ze een stapje terug de smiecht. ;)





Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Paul

Hoi Agnes,

Dat aaien zal vanzelf wel komen Pucky moet gewoon even wennen.
Maar als hij er achter komt dat aaien fijn is dan is ie niet meer bij je weg te krijgen straks :)
Dat heeft gewoon even tijd nodig maar het is al een heel goed begin als hij aan tafel mee eet :)
De foto's lukken nou ook perfect zie ik :)

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Agnes,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
En wat een prachtbeest is het zeg.

Ach Pucky moet gewoon even aan jullie wennen en voor je het weet komt hij/zij al voor de kooideur zitten met mag ik er al uit.
En dan komt Pucky lekker bij jullie zitten en kan je Puck lekker kroelen.
Het heeft gewoon even de tijd nodig :D w8t maar af.
En vooral lokken met lekkere dingen, nou dan weten ze het wel hoor  :P :P
Succes verder met de kleine

Groetjes

Natasja [/color]

Riny

Hoy Agnes
Let op met soep!!!!
Bij ons is een keer een Lutino in een bord tomatensoep terecht gekomen.
Nou ik kan je niet zeggen wat wij allemaal voor heksentoeren uit hebben moeten halen om die weer schoon te krijgen.
Daar werd je echt niet vrolijk van.
Groetjes en succes met het tam maken.Riny :D :D :D

Agnes

Ah, wat sneu, een rode lutino! Ik zal oppassen met soep ;)

Pucky heeft alsvast in Okkie onze grasparkiet een vriendje gevonden. Ze zit regelmatig op en in de kooi van Okkie ;D




dat is wel grappig om te zien. En Okkie maar loeren.

Vanochtend moest Pucky ook even auto rijden haha





groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

~Natas~

Hai Agnes,

Oh wat leuk is dat he zo je valk aan het spelen.
Ze zijn echt zo nieuwsgierig dat ze echt alles gaan uitproberen.
Maar weer leuke foto's hoor  :D
En gelukkig heeft Pucky een maatje gevonden  ;D

Groeten

                                    Natas

bobbie

Hallo Agnes,

Wat een poepie he. En wat een leuke foto's. Bij die foto op de auto moest ik gelijk aan Dik Trom denken: die zat ook achterstevoren, maar dan op een ezel ;D

Geniet maar van je gevleugelde vriendjes (en trosgierst is inderdaad een wondermiddel).

Groetjes, Nel :)

Agnes

Hoera!
Gisteren bleef Pucky wel 10 minuten bij me zitten. Eerst lekker snoepen van de trosgierst. Toen ze daar genoeg van had, bleef ze lekker bij me.
Aaien vind ze nog maar vreemd.




Het gekke/leuke is dat Dennis(onze zoon van 5) Pucky zo op z'n vinger kan laten stappen. En dan blijft  ze rustig zitten.

Nu zit ik even achter de computer, en Pucky is los. Ze vliegt steeds onder luid gefluit een rondje. Ze houd me goed in de gaten, en ze land steeds een stukje dichter bij me.

Maar nu is het ook lekker rustig, want de kinderen zijn naar school ;D ;D ;D ;D



groetjes van Agnes.

ps: als ik mijn foto's verklein tot 60kb worden de foto's zelf ook zo klein, hoe doen jullie dat? Jullie foto's zijn veel groter ???

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny

10 maart 2005, 10:37:45 #13 Last Edit: 10 maart 2005, 13:51:23 by Riny
Hoy Agnes
Fijn dat het zo goed gaat met Pucky en jullie!
Mooi is dat als dieren zich zo op hun gemak voelen bij kinderen.
Van die foto's kan ik je geen antwoord geven maar er zijn er plenty op het forum die je dat kunnen vertellen.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Agnes,

Je kan een foto verkleinen en dan een bepaalde maat opgeven.
Ik verklein ze met een gratis programmatje daar kan je nog wat extra dingen mee doen en heel makkelijk verkleinen.
Ik heb er hier een stukje over geschreven hoe je ze kan verkleinen.

Pucky is wel een schatje hoor en die zal echt nog wel een stukje tammer worden zo goed als je nu met hem bezig bent :)

Groetjes, Paul