23 april 2024, 13:53:18

PRIMROSE

Gestart door Riny, 5 maart 2005, 19:05:42

« vorige - volgende »

Riny

9 maart 2005, 15:13:22 #15 Last Edit: 9 maart 2005, 15:25:28 by Riny
Hallo allemaal
Graag wil ik iedereen die weet waar deze mutatie te koop is oproepen om mij een IM te sturen.
Ik heb nl mijn man zo gek gekregen om een nieuwe voliere te bouwen voor mij.
Ik wil erg graag in die nieuwe dan de geelwang en de pimrose gaan kweken.Maar dan zal ik ze eerst nog moeten vinden.
Omdat ik de mutatie ook zuiver wil houden wil ik ze perse niet in de gemeenschappelijke grote voliere er bij zetten.
En in de tussentijd fantaseer ik hier toch lekker over verder!!!
Groetjes Riny :D :D :D

Riny

Hallo allemaal
Nu krijg ik toch vanavond van een kweker een mailtje en die beweerd dat de Pimrose niet bestaat.Daar gaan mijn mooie dromen.In een keer uit gefantaseerd!!!!!
Die kweker zei dat het waarschijnlijk een bonte Lutino zou zijn met gelijke tekening op de vleugels.
Wie weet raad???
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Ivy

Hoi Riny.
Ik weet niet of ik hier een link mag zetten van een website, maar deze mevrouw heeft ze ook staan, alleen heten ze dan gewoon Pied (ik denk dat het gewoon vertaald word als bonte). Hoe ze ook heten, ze worden wel gekweekt, dus geef je droom niet op. Ik heb ook eens benaming Isabel bonte gehoord bij deze plaatje, maar ik weet dus niet of dat klopt.
http://www.showbirds.com/tiels/pied.html




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

10 maart 2005, 02:43:43 #18 Last Edit: 10 maart 2005, 02:46:00 by Paul
Hoi Riny,

Ik zou Ron even een mailtje sturen die had ze een tijdje geleden zitten en misschien weet die waar je ze kan krijgen en hij kan je alles over pimrose vertellen.
Het is in elk geval een bontmutatie alleen met heel weinig bont.
http://ron.valkparkiet.org/index.htm

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Ivy en Paul
Vandaag ga ik informeren bij die adressen die ik van jullie gekregen heb.
Helemaal fantastisch dat jullie zo met me meedenken!!!
Als ik verder nieuws heb laat ik het wel weten.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Peter

Citaat van: Riny op  9 maart 2005, 23:17:24
Hallo allemaal
Nu krijg ik toch vanavond van een kweker een mailtje en die beweerd dat de Pimrose niet bestaat.Daar gaan mijn mooie dromen.In een keer uit gefantaseerd!!!!!
Die kweker zei dat het waarschijnlijk een bonte Lutino zou zijn met gelijke tekening op de vleugels.
Wie weet raad???
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Hoi Riny,

Dan zit de bewuste kweker 100% fout het is een bestaande mutatie maar helaas een vergeten mutatie. Er is in de jaren 80 ook veel over geschreven. Ik zal het eens opzoeken.

Groetjes,
Peter

Riny

Hoy Peter
Je bent geweldig!!!
Ik zou ze zo graag gaan kweken maar ja.
Groetjes en succes met opzoeken.Riny :D :D :D

Peter

Wat ik wel gevonden heb dat de ene het over pimrose heeft en de ander over primrose. In 1986 (dacht ik) heeft er ook een grot stuk van in het blad van de NBvV gestaan en deze foto's stonden op de cover:



Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Dan is dat de reden dat ik op pimrose nooit iets vond aan foto's zeker  uit amerika niks.
Als je op primrose zoekt vind je ineens wel veel meer.
Maar wat is nou de juiste benaming?

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Momenteel ben ik het halve internet af aan het surfen op zoek naar Pimrose.
Deze naam is volgens mij juist ,want ik heb bij sommige site's deze naam zien staan.
Groetjes Riny

Paul

Hoi Riny,

Kijk eens via Google wat je vind als je pimrose cockatiel intoetst en dan primrose cockatiel.
Op pimrose vind ie niks en Google geeft zelf al aan of het geen primrose moet zijn daar vind je dan heel veel op.
Het kan best goed zijn Pimrose maar dan spellen die Amerikanen het verkeerd.

Groetjes, Paul

Riny

11 maart 2005, 11:34:30 #26 Last Edit: 11 maart 2005, 11:36:39 by Riny
Hoy Paul
Bedankt voor de tip!
Google geeft aan dat het PRIMROSE moet zijn.Ik heb het al veranderd bij de topic hierover.
Als ik meer informatie heb gekregen zal ik het hier vermelden.
Groetjes Riny :D :D :D

margreet

Hallo Riny,

Bedankt voor je leuke mail, en succes met het bouwen van je nieuwe volaire en als je een p(r)imrose gevonden hebt horen we het vast wel.

groetjes Margreet

Peter

Hoi,

Ik ben nu weer iets wijzer geworden. Ik had via via begrepen dat primrose dominant bont was maar dat bleek niet waar te zijn. En er zou een stukje in het blad van NBvV staan uit 1986 en ik heb nu een heel jaar van 86 door gelezen maar geen primrose :(

Wat ik nu verder hebt gehoord is dat er in een uitgave van NBvV uit 82, 83, 84 of 87 of 96 iets moet staat over primrose.

Ik wist dat Ron ook primrose had, zie foto op ron.valkparkiet.com helaas is deze valkparkiet overleden.

Tot slot nog een foto:


Groetjes,
Peter

Riny

Hoy Peter
Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt.
Maar wil je me astublief niet meer zo'n mooie foto's sturen???
Ik denk dat ik maar eens een beloning uit zal loven voor iemand die weet waar ik ze zal kunnen kopen. ;D ;D ;D
In die tussentijd spaar ik maar flink verder ,want dat zal wel nodig zijn.                                                                     Denk je ook niet??
Groetjes Riny :D :D :D