10 mei 2025, 19:16:29

virus!?!?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 5 maart 2005, 14:14:33

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi Jaimy,

Ik zal aan je denken. Ben wss het weekend niet thuis, maar ik zal zeker aan jou denken, en als er een mogelijkheid is, kom ik hier ff kijken.
Heel veel sterkte!!!  :-*

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Ik heb net gebeld met Feld..Hij verdenkt toch de papegaaien ziekte..of mischien muizen... ??? ze zitten inderdaad op een zolder..

wij gaan vanmiddag baytreel (ofzo iets) op halen..hopelij,k slaat dat wel aan..

Ik hou jullie op de hoogte..

Dikke kus Jaimy

Riny

11 maart 2005, 13:22:36 #77 Last Edit: 11 maart 2005, 16:30:20 by Riny
Hoy Jaimy
Mijn man heeft een heel mooie constructie gemaakt voor muizen te vangen.
Je zet in het middelste vakje wat vergif korrels voor muizen.
Doordat de muis eerst weer door een ander hokje moet ,wil ze er weer uit kunnen kan er nooit vergif buiten dit kastje komen te liggen.
Wij gebruiken dit al jaren.We hebben vrij veel last van muizen omdat wij wel 120 dieren hebben.Dus een waar paradijs voor muizen.
Ik zal proberen om een paar foto's te plaatsen.
Veel sterkte met je valkjes!!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(
Dit is het doosje zonder deksel.
Zo staat het in de voliere en het is absoluut veilig voor de valkjes .Wij hebben het zelfs bij de kanarie's staan.

zazoe

ik wist helemaal niet dat muizen zoveel kwaad konden doen...zullen wel veel ziektes met zich meedragen...

ik hoop ook voor je dat dit medicijn wel gaat helpen, succes met het verzorgen van je valkjes!

Jaimy_en_Viggo

Ik had er ook geen idee van.. ??? maar tis ook wel logisch..net als ratten eigenlijk..Iedereen heeft gelukkig weer de nacht overleeft  :D ik begin nu weer een beetje hoop te krijgen..weinig achteruitgang..en straks de (hopelijk) goede medicijnen ophalen  :D

Het enige minpuntje..de jonge worden nog steeds niet gevoerd..  :( dus heb ik ze er uitgehaald en voer ze nu zelf..kunnen jewel en viggo al hun energie gebruiken om weer beter te worden.

Ik ga nu Nica pap en medicijnen geven..jullie horen van me!!

Dikke Kus Jaimy

Riny

Hoy Jaimy
Woonde je maar net zo ver weg,dan kwam ik je helpen.!!!!
Hopelijk lukt het allemaal,het wordt wel erg veel he?
Groetjes Riny  :) :) :)

Valerie (op PC Han)

Ik hoop dat je snel de juiste medicijnen krijgt en dat ze snel weer genezen zijn.
Maar, Feld vermoedde toen toch ook al pgz? Waarom gaf hij toen al de juiste medicijnen niet? :(

Riny

Hoy Allemaal
Het is me eindelijk gelukt om de foto's van ons muizenlokdoosje bij mijn berichtje te zetten.
Het was misschien handiger geweest als ik ze hier neer gezet had .Ze staan nu een paar berichtjes hoger.
We hebben er geen patent op aangevraagd dus jullie mogen ze allemaal namaken hahahaha.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

bobbie

Hallo Jaimy,

Zet je schouders er onder joh, want je hebt het nu verschrikkelijk druk. Hou vol en laat de moed niet zakken hoor. Je klinkt in ieder geval al iets krachtiger, je hebt natuurlijk wat hoop gekregen.

Heel veel sterkte en ik denk aan jou en je birdies.
---
Als we nu met zijn allen positieve energie naar Jaimy sturen, dat kan ze best gebruiken.
---

Groetjes, Nel

Riny

Hallo allemaal
Dat vind ik een heel goed idee van Nel ;D ;D ;D
IK DOE MEE.!!!!!!!!
Groetjes Riny :-* :-* :-*

daan

Ik lees nu pas je berichtje, wat vrselijk voor je joh. Ik heb hier 2 weken geleden precies het zelfde gehad ook door muizen waarschijnlijk dus ik zit ook aan de Baytril. Maar als ik naar de foto's kijk dan ziet het er echt naar uit dat het PPZ is, en dat heb ik ook gehad. Ziet er precies zo uit. Want bij mij waren er nu helemaal geen ziekteverschijnselen, gewoon van de 1 op de andere dag dood. onbegrijpelijk. Heb je al uitslag gekregen? Ik hoop dat er gauw vooruitgang in komt, Ja het is vreselijk als je op uitslagen moet wachten.
Sterkte
Groetjes daan

Paul

Hoi Jaimy,

Gelukkig is er geen achteruitgang op het moment en met de juiste medicijnen zullen ze hopenlijk snel weer opknappen.
Wel vreemd dat je nog geen baytrill hebt gehad al want dat is voor een hoop ziektes te gebruiken en zeker als er al papagaaienziekte werd vermoed geeft Feld dat meestal meteen mee.
Maar hopenlijk komt alles met je valkjes verder nu weer helemaal goed.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: Valerie (op PC Han) op 11 maart 2005, 16:32:11
Ik hoop dat je snel de juiste medicijnen krijgt en dat ze snel weer genezen zijn.
Maar, Feld vermoedde toen toch ook al pgz? Waarom gaf hij toen al de juiste medicijnen niet? :(

Hey Valerie, dat vraag ik me ook af..maar ik moet het hem nog steeds vragen..maar ik krijg telkens de assistente aan de lijn..anders blijf ik me afvragen of Nigel nog gered had kunnen worden.. :-\ :'(

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Dank jullie wel voor de goede engerie..

Hey Riny..we zijn nu aan het verhuizen (nog meer gedoe erbij) dus het zal snel blijken of er muizen zitten..De vogels krijgen een nieuwe kamer..niet meer op zolder..maar een kleinere kamer met veel frisse lucht en licht..

Ik snap ook niet waarom ik niet meteen Baytril heb meegekregen.. :-\ Maar nu hebben we het..en dat is het belangrijkst..We gaan zo naar de vogels..Ben zo benieuwt of de medicijnen al een beetje zijn aangeslagen!!  :-X

Ik laat het jullie weten..

Hele Dikke kus Jaimy

Paul

Hoi Jaimy,

Ik denk dat het voor Nigel zonder meer te laat is geweest en het blijkt dus dat dat de zwakste geweest is en dat is bij albino's helaas inderdaad vaak zo.
De antibiotica moet eerst aanslaan en dat duurt een a 2 dagen dus al had Nigel meteen antibiotica gehad dan was dat denk ik voor hem al te laat geweest :(
Ik had het ook in het nestje van Sjakie en Vondel dat er ééen heeft overleefd en dat is Kleintje dat is gewoon een heel sterk valkje want anders had ze het ook niet gered zoals ze erbij lag.
Dus je andere valkjes maken volgens mij  een hele grote kans om op te knappen.
Als de antibiotica eenmaal gaat werken dan komen ze er meestal wel doorheen.

Groetjes, Paul