16 april 2024, 22:59:37

virus!?!?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 5 maart 2005, 14:14:33

« vorige - volgende »

Peter

Hoi Jaimy,

Hoe gaat het nu bij jullie met iedereen en alles?

Groetjes,
Peter

Jaimy_en_Viggo

Hey Hey,

Gaat goed hier..iedereen leeft nog, maar heb het gevoel dat Nica niet verder vooruit komt, dus die ga ik nog even een paar dagen pap voeren..kan hij ook weer wat sneller aankomen. Nica weegt nu 58 gram en woog 82, dus we hebben nog een lange weg te gaan.

Met de rest gaat het goed  :) Viggo is helemaal in de lente stemming en is de hele tijd hyper actief aan het fluiten. Het Jonkie leeft ook nog steeds , maar is nog niet 100% om zo maar eens te zeggen..hij laat zijn ogen nog steeds een beetje half dicht hangen..verder eet hij wel heel goed  :) We gaan de vogels vandaag verhuizen als het lukt en anders morgen. (als het dan lukt  ;) )

Groetjes Jaimy

Gerda

Hoi Jaimy,

Fijn dat het wat beter gaat. Misschien redt het ene jong het. Ik hoop het voor je. Wat bijvoeren kan geen kwaad, want met die AB kunnen ze alle extra energie gebruiken.
Nica is inbderdaad wel een erg licht valkje geworden. Beetje een zorgenkindje nog dus. (Nezumi was bij mij na zijn luchtweginfectie van 81 naar 67 gram gegaan. Hij heeft het helemaal zelf weer bijgegeten tot 79 gram.)
Gelukkig gaat het met de rest van je valkjes wel goed.

Groetjes Gerda

Valerie

Leuk te horen dat het zo goed gaat. Ik hoop dat nica snel weer aankomt. :)



Riny


Hoy Leoni
Mijn man heeft een heel mooie constructie gemaakt voor muizen te vangen.
Je zet in het middelste vakje wat vergif korrels voor muizen.
Doordat de muis eerst weer door een ander hokje moet ,wil ze er weer uit kunnen kan er nooit vergif buiten dit kastje komen te liggen.
Wij gebruiken dit al jaren.We hebben vrij veel last van muizen omdat wij wel 120 dieren hebben.Dus een waar paradijs voor muizen.
Ik zal proberen om een paar foto's te plaatsen.
Veel sterkte met je valkjes!!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(
Dit is het doosje zonder deksel.
Zo staat het in de voliere en het is absoluut veilig voor de valkjes .Wij hebben het zelfs bij de kanarie's staan.

Citaat

Groetjes Riny :D :D :D

Riny

Sorry maar dit berichtje heb ik verkeerd geplaatst.

Dali

Hey,

Blij te horen dat je uiteindelijk een goed medicijn hebt gekregen.
Mijn probleem is met een grasparkiet, ik weet dit is niet de juiste plek maar kan niet iest beters vinden nu.

Ik heb heel sterk het vermoeden en weet het eigenlijk wel zeker dat mn grasparkietje ppz heeft, welk medicijn heb jij uiteindelijk gebruikt?

Alvast bedankt

Groetjes

Sylvia

Lique

Hoi Sylvia,

Het is raadzaam om te weten of je vogel wel degelijk de ziekte onder de leden heeft.
Zelf hebben wij ook 2 keer de papegaaienziekte meegemaakt, en wij kregen van Dr. Feld een medicijn genaamd Ornithose-Mix. Dit hebben wij 3 weken door het drinkwater vermengd, en badwater verwijderd, zodat ze wel moesten drinken.
Na het geven van de kuur is alles goed gegaan, en de vogels zijn allen weer gezond.

groetjes Lique