29 maart 2024, 10:00:48

virus!?!?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 5 maart 2005, 14:14:33

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey mensen,

Ik denk dat mijn vogels een virus te pakken hebben..Bijna allemaal zijn ze een beetje ziek..

Aidan: Pofferig en heel rustig, slaapt veel.
Nica: Slijmerige ontslasting, heel rustig, pofferig en veel slapen.
Latino: Actief maar staart hangt af en toe recht naar beneden.
Nigel: Erg ziek, heel kleferige ontlasting die blijft plakken. Zit heel bol en laat de vleugels een beetje hangen.
Nakeo: Gaat beter, zit af en toe pofferig.
Charlie: veel rustigere, pofferig en slaapt veel.
Charety: Rustiger als normaal en zit ook gepoft.
Lady: Niks mee aan de hand.
Aylon: Zit erger gepoft als anders.
Nyko: Zit ook meer opgepoft als anders.
Conan: Super actief, niks mee aan de hand.

Ik snap er echt niks van..Ik ben met Nica naar de dierenarts geweest en heb antibiotica meegekregen..maar omdat ze het allemaal hebben..wel verschillende symptonen..denk ik dat er iets aan de hand is..Wat is nu het beste om te doen? Ontlasting laten onderzoeken?

Groetjes Jaimy

Peter

Hoi Jaimy,

Dat is flink balen. Heb je aan alle valkparkieten antibiotica gegeven? Zo ja dan heeft ontlastingsonderzoek geen zin meer.

Bij welke arts ben je geweest?

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi Jaimy,

Het is vaak zo dat als een valkparkiet een ziekte bij zich heeft het naar een 2 tot 3 weken uit. Al dan niet bij andere valkparkieten als de nieuwe valkparkieten niet apart gehouden zijn. De nieuwe kunnen ook drager zijn.

Hoe is de ontlasting? Ook feller groen dan anders?

Groetjes,
Peter

Jaimy_en_Viggo

Ik heb de vogels die er ziek bij zaten inderdaad antibiotica gegeven..ja de poep is dondergroen en kleft.. :-\ De nieuwe valkjes heb ik net een paar dagen erbij..ze zaten eerst apart..dus ik weet niet of het daar aan ligt.. :-\ ik ben bij de 5 olifanten geweest..

Jaimy_en_Viggo


Peter

Hoi Jaimy,