29 maart 2024, 10:00:48

virus!?!?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 5 maart 2005, 14:14:33

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey mensen,

Ik denk dat mijn vogels een virus te pakken hebben..Bijna allemaal zijn ze een beetje ziek..

Aidan: Pofferig en heel rustig, slaapt veel.
Nica: Slijmerige ontslasting, heel rustig, pofferig en veel slapen.
Latino: Actief maar staart hangt af en toe recht naar beneden.
Nigel: Erg ziek, heel kleferige ontlasting die blijft plakken. Zit heel bol en laat de vleugels een beetje hangen.
Nakeo: Gaat beter, zit af en toe pofferig.
Charlie: veel rustigere, pofferig en slaapt veel.
Charety: Rustiger als normaal en zit ook gepoft.
Lady: Niks mee aan de hand.
Aylon: Zit erger gepoft als anders.
Nyko: Zit ook meer opgepoft als anders.
Conan: Super actief, niks mee aan de hand.

Ik snap er echt niks van..Ik ben met Nica naar de dierenarts geweest en heb antibiotica meegekregen..maar omdat ze het allemaal hebben..wel verschillende symptonen..denk ik dat er iets aan de hand is..Wat is nu het beste om te doen? Ontlasting laten onderzoeken?

Groetjes Jaimy

Peter

Hoi Jaimy,

Dat is flink balen. Heb je aan alle valkparkieten antibiotica gegeven? Zo ja dan heeft ontlastingsonderzoek geen zin meer.

Bij welke arts ben je geweest?

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi Jaimy,

Het is vaak zo dat als een valkparkiet een ziekte bij zich heeft het naar een 2 tot 3 weken uit. Al dan niet bij andere valkparkieten als de nieuwe valkparkieten niet apart gehouden zijn. De nieuwe kunnen ook drager zijn.

Hoe is de ontlasting? Ook feller groen dan anders?

Groetjes,
Peter

Jaimy_en_Viggo

Ik heb de vogels die er ziek bij zaten inderdaad antibiotica gegeven..ja de poep is dondergroen en kleft.. :-\ De nieuwe valkjes heb ik net een paar dagen erbij..ze zaten eerst apart..dus ik weet niet of het daar aan ligt.. :-\ ik ben bij de 5 olifanten geweest..

Jaimy_en_Viggo


Peter

Hoi Jaimy,

Het kan volgens wel komen van de nieuwe valkjes omdat de ze meestal 4 tot 6 weken apart moeten zitten om zeker te kunnen zijn dat ze niet ziek zijn. Ze kunnen erchter nog wel drager zijn van iets.

Ik ken de "5 olifanten" niet echt heel goed maar ik dacht dat hun niet veel met vogels deden maar met honden en katten en reptielen dacht ik. (Voor wie niet uit zwolle komt: http://www.de5olifanten.nl/ )

Hopelijk slaat de AB aan, welke AB heb je mee gekregen?

Groetjes,
Peter

Jaimy_en_Viggo

nee zolang heb ik ze niet apart gehouden.. :-[ maar waarom hebben ze er dan geen last van..? ik heb enrofloxoral drops meegekregen en het bezoekje kostte 57 euro! Ik denk dat ik er dan bij moet halen..want dit was alleen voor nica..tweemaal dags..maar het slaat nog niet echt aan..kan het niet wat anders zijn? wat niet met antibiotica te genezen is?

Lique

Hoi Jaimy,

Dit lijkt verdacht veel op de papegaaienziekte :-\
Ik weet niet of het antibioticum wat je nu hebt geschikt is daarvoor.
Ik zou het maar niet geven als ik jou was.
Je kan het beste Feld even bellen nu op zijn mobiel.
Hij zal ornithosemis geven.
Ik heb daar nog een beetje van staan, mocht je het nodig hebben kan je het komen ophalen (wel eerst ff bellen ivm werkzaamheden in de voliere ;))

groetjes Lique

Jaimy_en_Viggo

Hey hey,

Ik heb feld gebeld..was er niet..en hij gaf geen ander nummer door op zijn voicemail..toen heb ik naar meppel gebeld..maar die was er ook niet..toen hebben we een kweker gebeld die veel ervaring heeft...en die zei dat ze mischien op de tocht stonden en het te koud was..dus nu zijn we een scherm aan het maken aan de voorkant...maar ik denk niet dat dat het is..ik begin het vermoeden te krijgen dat ik ze te veel druivensuiker geef..kan dat? Sinds ik de jongen heb..geef ik ze allemaal een flinke druivensuiker elke keer als ik het water verschoon..ik heb nu het water verschoond bij allemaal en heb er geen druivesuiker bij gedaan..ik ga ze het eens wat minder geven..en kijk het tot maandag aan..

Het antibotica dat ik heb gekregen is niet gevaarlijk hoor..het dood alle verkeerde bacterien..dus het kan nooit kwaad dat ik ze dit geef..

Maar wat denken jullie van de druivesuiker..?  :-\

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: Lique op  5 maart 2005, 16:01:27
(wel eerst ff bellen ivm werkzaamheden in de voliere ;))

groetjes Lique


welke werkzaamheden?  ;D



;D ;D ;D ;D ;D ;D

Anita1

hoi jaimy.
allereerst hier heb je het spoed nummer van feld.die mag je ten alle tijden bellen in het weekend! 06-524-747-24.
verder zou ik zeker niet altijd druivesuiker in het water doen.maar als je dit al heel lang doet,is het ook wel weer vreemd dat ze daar dan allemaal opeens ziek van zijn.
ik vind ze er ook niet goed bij zitten,en zeker de ontlasting klinkt niet goed.als ik jou was zou ik toch ontlasting opsturen naar feld.ik heb dit toen ook moeten doen terwijl ze toch ab kregen.
het kan nooit geen kwaad.doe wat in een plastic zakje en stuur het morgen voor 6 uur op.dan heeft feld het vers binnen maandag.sucees met je zieken! het zijn er nogal wat.sterkte hoor.knufff anita :-*

Lique

5 maart 2005, 16:58:30 #11 Last Edit: 5 maart 2005, 17:13:19 by Lique
Hoi Jaimy,

Ja inderdaad, het was weer hoognodig om te boenen in de voliere ;)

Maar als je al AB gegeven hebt, en dan een ontlastingonderzoek laat doen, kan dit invloed hebben op de uitslag van het onderzoek. Dit is dus nutteloos en weg gegooid geld.
Hij neemt zijn mobiele telefoon zelden gelijk op. je zal de voicemail moeten inspreken, en deze luistert hij af. Als het inderdaad spoed is, zal hij je terugbellen, en kan je het regelen.

Altijd druivensuiker geven is niet goed, maar kan dit niet veroorzaakt hebben.
Zelf zit ik echt te denken aan papegaaienziekte. Ze zitten er precies zo bij als toen we hier de ziekte hadden, en ook met de ontlasting gekleefd aan de cloaca. Vieze groene plakkerige ontlasting, zere oogjes door ontsteking, vieze snavels, doordat ze de ontlasting weg proberen te halen, veel slapen, bol zitten.........

Het kan niet missen :-X

Dus als ik jou was, zou ik nu nog gauw Feld bellen voor zijn mening...

groetjes Lique

Lique

5 maart 2005, 17:05:10 #12 Last Edit: 5 maart 2005, 17:16:38 by Lique
Hier nog een paar foto's van toen ik de papegaaienziekte had:







Je ziet dat ze er niet goed uit zien, vrijwel niets eten of drinken, en de vleugels laten hangen. Ook hebben ze de staart in een soort knik. Deze knik zie je ook vaak zodra een pop een eitje gaat leggen.

De eerste symptomen zijn vandaag aanwezig, morgen kan je misschien wel een dode verwachten, overmorgen weer enz enz...
Gelijk ingrijpen dus, voordat het mis gaat :(

Groetjes Lique

Paul

5 maart 2005, 17:10:48 #13 Last Edit: 5 maart 2005, 17:12:59 by Paul
Hoi Jaimy,

Als je naar de praktijk van dr Feld belt krijg je inderdaad te horen dat hij er niet is en het nummer wat je dan hoort is van zijn gsm daar kan je hem bij spoedgevallen (zoals deze ) altijd bereiken maar je krijgt voicemail die je kan inspreken.
Binnen een half uur word je dan teruggebeld meestal.
Antibiotica is nooit goed en behalve de slechte bacterien worden er ook veel goede gedood maar soms is het gewoon wel nodig om het te geven.
Voor papagaaienziekte heeft ontlasting opsturen geen zin daar moet echt een swapje van gemaakt worden dan nemen ze een soort kweekje af bij de cloaca van de vogel.
Dat moet naar een laboratorium en je krijgt na een week pas de uitslag.
Ik vind het een aardig bedrag het is natuurlijk wel zondag maar bij dr Feld ben ik dat nooit kwijt geweest.
Ik zou zeker dr Feld even bellen straks om te vragen wat je het beste kan doen want het lijkt me echt niet goed met ze en je bent nu aardig snel met handelen gelukkig dus dan heb je goeie kans dat met de juiste medicijnen snel opknappen.
Druivesuiker mag je trouwens maar 2 weken geven anders is het echt niet goed voor ze.
Maar normaal hebben ze het ook niet nodig alleen als ze wat ziekjes zijn kan je wat geven.
Beterschap in elk geval met je valkjes.

Groetjes, Paul

Valerie

 :o Heb je Feld al gebeld? Ik hoop dat je heel snel de juiste medicatie krijgt, want als dit werkelijk papegaaienziekte zou zijn.  :o Dan ben je mooi klaar. Heel veel sterkte meid, en niet twijfelen om te bellen, spreek maar een bericht in. Ik vind dat zelf ook altijd moeilijk om een arts in een weekend te storen, maar dit is echt een noodgeval!
Groetjes,
Valerie