Valkparkiet met mosterdachtige kleur, welke mutatie? Olijf??

Gestart door Vanessa_TC, 5 maart 2005, 12:43:22

« vorige - volgende »

wim roskam

ha die peter vraag het gerust geen probleem alleen vanavond niet meer wand dan is ie zeker mislukt ps ik heb maar een goedkope camere vandaar groeten allemaal wim roskam hobbykwekerij jualfa     ik doe mijn best peter

Peter

Hoi Wim,

Ben benieuwd naar het resultaat!

Groetjes,
Peter

Peter

Deze foto vondt ik trouwens nog in een ander topic:

Groetjes,
Peter

Vanessa_TC

Ha die Peter,

Die foto die je hebt geplaatst is mijn Olijfje!!! Dat is de foto van de advertentie op marktplaats waar ik haar vandaan heb :D

Had ik die zelf hier op de site gezet?

Wat leuk dat er nog meer Olijfjes zijn in Nederland. Ik ben heel benieuwd welke mutatie ze zijn. Misschien dat we er nog achter kunnen komen.

Deze foto`s stonden er bij de advertentie van Olijfje;

Groetjes Vanessa

Vanessa_TC

Hierbij nog een aantal foto`s van Olijfje van de rug;

Ze heeft een paar donkere vlekken op haar rug, misschien veranderd dat nog wel.

Groetjes Vanessa

Anita1

::) ik blijf zweren dat dit een echte olijf valk is!!
wees er maar happy mee! knuff anita

Peter

Iets verder op staat een topic "Groenig" , de link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7873.0.html

Ik heb deze foto ook laten zien aan een aantal valkparkiet kenners en iedereen zegt dat het een cinnamon is al dan niet met een mogelijke lever aandoening. Het is zeker geen olijf volgens de kenners.

Groetjes,
Peter

Marije

Hihi ja, dat topic had ik geplaatst toen ze op marktplaats stond, was een beetje verbijsterd toen ik de foto zag....
En iedereen zei dat 't aan de foto lag......nou mooi niet dus! :P
Echt een mooierd, veel plezier met Olijfje en hopelijk vind je d'r Popeye snel! ;D
Marije, Purrel en Snowy

wim roskam

hallo beste luitjes hier een foto van olijfje 2 mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa

Yvonne_R

Hoi Wim,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb nog niet eerder gereageerd. Ben erg benieuwd naar foto's van aparte mutaties.

Maar misschien ligt het aan mijn computer hoor, maar ik kan je foto niet zien. Enig idee hoe dit kan?

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Peter

wim roskam

hallo luitjes vandaag is mijn neef geweest en die heeft nog wat fotos van olijfje 2 gemaakt met profesionele camera ze worden later op deze pagina gezet ,waarschijnlijk ook nog van mijn valken in de voliere, ik denk dat ze vanavond geplaatst worden mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht jualfa@caiway.nl

Paul

Hoi Wim,

Ik ben benieuwd naar de foto's dat is altijd leuk om foto's te zien van valkjes :)
Op de foto die nu geplaatst was zag je het niet zo erg duidelijk helaas maar hij zit er wel heel mooi bij :)

Groetjes, Paul

Vanessa_TC

Hallo Wim,

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto`s van Olijfje2 :)

Groetjes Vanessa en Olijfje1

Karin

Hoi Vanessa,

Vanwege de "verbouwing" van de vogelkamer was ik je helemaal vergeten te mailen wat voor antwoord ik heb gekregen van die Amerikaanse kwekers ( waaronder ook olijf / emerald kwekers, sommige noemen het nml emerald  ;D ) n.a.v de foto's die je me privé gezonden had. Het is volgens hun geen Olive, maar een cinnamon met veel "gele wassing", geen bont wat iemand eerst dacht ( vandaar de foto's van de rug ). Ze vonden hem wel heel mooi hoor. Vooral omdat de wangvlek door de gele wassing ook wat zachter is. En dat ze lief is is natuurlijk het belangrijkste. Voor zover ik weet wordt er in Nederland nog niet gekweekt met zuivere emeralds. Je schijnt dus ook alleen maar zeker te kunnen weten of je een zuivere emerald hebt als je de beide ouders kent. Er zijn natuurlijk veel mensen die ( en nu spreek ik even de amerikaanse kwekers na ) valkjes die een wat groenige hebben voor veel geld als emerald verkopen. Ik kon vorig jaar een aantal zuivere emeralds kopen via een bekende kweekster in Amerika, maar ik heb er maar van af gezien. Naast dat de valkjes zelf erg duur zijn was het importeren helemaal geen doen  ::) Ik hou het wel lekker bij mijn bonte pareltjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves