Valkparkiet met mosterdachtige kleur, welke mutatie? Olijf??

Gestart door Vanessa_TC, 5 maart 2005, 12:43:22

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Vanessa,

Het hoeft niet een leveraandoening te zijn maar het kan natuurlijk wel.
Het kan ook gewoon zijn dat dit zijn gewone kleur is.
Ik vind hem er ook best speciaal uitzien :)
Je zou dat alleen via een goeie vogelarts kunnen laten onderzoeken via het bloed volgens mij.
Je zou dr Feld kunnen bellen daarover en wat voor onderzoek er voor nodig is.
Het jaar op de ring is wel het geboortejaar van de vogel dus het betekend dat hij ongeveer 3 jaar oud is.
Dus dat is nog best jong voor een valkje.

Groetjes, Paul

ep

Maar dat betekend dat hij deze kleur dus houd, want dan is hij al lang een paar keer in de rui geweest.
Dus gaaf hoor.
Mijn vogel tico is in de kooi ook heeeeeeel rustig je merkt soms amper dat hij er is maar als hij uit de kooi is is hij best actief.

Mischien zou je een dna test kunnen laten doen een veertje opsturen naar feld of zo die kan dan mischien de mutatie achter halen, ik weet ook niet of dat duur is of zo.
nou succes met je vogeltje.
p,s, ik vind olijfje wel een leuke naam hoor.
petra

Anita1

 :o vanaf november hebben en nog steeds geen naam????
foei ga je diep schamen!
zo'n mooie beestje moet de allermooiste naam hebben.
ik stem mee voor olijfje.echt een leuke naam.
dat ie wat stil is,kan ook zijn omdat ie zich alleen voelt.heb je er 1 of meerdere?
en zo ja is hij veel alleen? werk je zelf? of ben je veel weg?
zo ja kan het soms beter zijn om er een valkje bij te zetten.knufff anita ;D

Riny

Hoy allemaal
Ik ben het helemaal eens met Petra en Anita OLIJFJE.
Nu nog een POPEY erbij .
Dan heb je er al met mij erbij 3 op de wachtlijst staan voor een jonkie.Want peettante's hebben voorrang ;D ;D ;D
Groetjes Riny :D


Vanessa_TC

Ha ha, oke ze heet dan vanaf nu officieel Olijfje ;)

Nou Olijfje zit dus samen met 5 andere valken in de kamervoliere, ze hebben het er prima naar`t zin geloof ik.

Olijfje kroelt ook wel met Bollie (man). Maar Bollie is ook al verliefd op Twinky (pop):P
Op deze foto staat Olijfje achteraan.

Momenteel zit ik zonder werk (ontslag gehad wegens reorganisatie), dus ben ik vaak wel thuis. Maar voorheen toen ik werkte hielden de valken elkaar gezelschap, en dan konden ze `s avonds uit de kooi, nu kan dat overdag ook.
Ik denk niet dat Olijfje eenzaam is. Misschien is ze gewoon een slaapkoppie.

Maar als Olijfje jongen krijgt, dan hoeft het toch niet zo te zijn dat die dan dezelfde mutatie als zij hebben? "cinnamon"??

Maar mocht ik in de toekomst toch jongen van haar krijgen dan zalik het jullie zeker vertellen hoor. :)

Groetjes Vanessa


Paul

Hoi Vanessa,

Ik denk dat je voor olijfje een popey moet vinden met dezelfde kleur dan krijg je misschien zelfde kleur jongen  :D
Maar je weet nooit wat eruit komt misschien is ze wel ergens split voor en krijg je weer hele andere jongen dan je verwacht :)

Groetjes, Paul

Vanessa_TC

Hallo Paul,

Haha, Het zal best moeilijk zijn denk ik om een Popey te vinden voor Olijfje met ze zelfde kleur :), maar wie weet kom ik een keer 1 tegen, en dan nog maar hopen dat het wederzijds is natuurlijk :-\

Maar goed ze heeft het nu ook gezellig hoor, en ze vindt Bollie ook erg leuk...

Groetjes Vanessa


wim roskam

beste vanessa volgens mij heb ik hier zitten olijfje 2 het is ook een pop leeftijd onbekend kweker onbekend mooi van formaat toevallig tegenaan gelopen en gekocht zie foto mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht jualfa@caiway.nl 000208 geel +

Peter

Hoi Wim,

Helaas is de foto niet goed gegaan. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt :)

Groetjes,
Peter

wim roskam

hallo luitjes hoe krijg ik hier een foto naartoe ????hij moest bij mijn bericht aan vanessa staan mvg wim roskam jualfa@caiway.nl

Peter

Hallo Wim,

Als je mij een mailtje stuurt met je foto's dan staan de foto's er met een paar minuutjes op de site.

Groetjes,
Peter
info@valkparkiet.com

Peter

Hallo allemaal,

Hierbij de foto van Wim:


Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Wim,

Die is ook wel heel appart met alleen het buikje geel :)
ik vind haar er super uitzien echt heel speciaal.
Weet je ook wat voor mutatie het precies is?

Groetjes, Paul

wim roskam

beste luitjes de valk met gele kop ,buik, en plekken in de vleugels is van onbekende afkomst het is voor mij ook onduidelijk wat de mutatie is ps de foto is niet supergoed hij is als je de voorkand ziet geeler dan op de foto ook de kuif mvg wim roskam hobbykwekerij jualfa te moordrecht

Peter

Hoi Wim,

Ik druf het bijna niet vragen :) Maar kun je nog eens foto maken van deze valkparkiet waarbij de buik e.d. goed zichtbaar is?

Groetjes,
Peter