Valkparkiet met mosterdachtige kleur, welke mutatie? Olijf??

Gestart door Vanessa_TC, 5 maart 2005, 12:43:22

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs (nov.`04) :-\ een nieuwe valk erbij gehaald, het is een pop, ze heeft een heel felle kleur buik (net mosterdkleur), de rug en vleugels lijken wel een soort cinnamon.

Heeft iemand enig idee welke mutatie dit kan zijn?


Bedankt alvast!
Groetjes Vanessa :)


Tara

Hoi Vanessa,

het lijkt een beetje of ie een olijve kleurslag in zich heeft, maar ook wat cinnamon,
wat een speciaaltje is het zeg :-). Knap hoor!
Wees er maar trots op.

Groetjes, Tara

aletta@wanadoo.nl

Hoi vanessa
ik heb geen flauw idee,maar apart is die wel.

Groetjes sandra

Anita1

 :o die wil ik ook wel!! dat lijkt wel een olijf valk!!
zooweee ,nou wees daar maar trots op.ik zie ze hier in nederland noooit.kusss anita :-*

Vanessa_TC

Hoi hoi,

Zal het echt een Olijf zijn? Dat zou wel bijzonder zijn.
Ik heb haar via Marktplaats gekocht bij een man die deze valk aan zijn dochter had gegeven, maar omdat de dochter een baby kreeg werd deze valk nu verkocht op marktplaats.
Het valkje is met de hand grootgebracht en goed tam. :)
Ze kostte maar 15 Euro :o

Ik ben erg benieuwd, hoop dat er iemand is die zeker weet welke mutatie het is.... jammer dat ik niet weet welke mutatie de oudervogels zijn.

Groetjes Vanessa


~Natas~

Hai,

ZO dan GAAF zeg dat valkje.
Die wil ik ook wel hebben  :D
Wees er maar zuinig op hoor, want menigeen zal jaloers op je zijn  :P
Wat voor mutatie het is ik heb dan ook echt geen flauw idee  ???

Veel plezier ermee.

Natasja

Valerie

Nou, jij hebt volgens mij een heel goed koopje gedaan. Dat lijkt mij een mutatie die hier niet veel voorkomt en hartstikke duur is.
Heel erg mooi is ze! :)
*edit* Lijkt wel een kruising tss een :o  ;D valkje en een kanarie.



Karin

Hoi Vanessa,

Ik dacht zelf meer aan een cinnamon en heb het eens aan wat Amerikaanse kwekers gevraagt, daar wordt veel met olijf gekweekt. De foto was helaas niet duidelijk genoeg, maar de meeste dachten toch gewoon aan cinnamon, maar met "erg veel gele wassing"( ik heb het maar even zo lettelijk mogelijk vertaald  ;D ) , iemand dacht zelfs aan cinnamon bont, maar dan zou ze de achterkant eens beter moeten zien. Maar ze vonden het wel een hele bijzondere valk  ;D Dus wees er maar zuinig op. Als je eens een grote duidelijk foto van alle kanten hebt stuur je het me maar, dan zal ik het nogmaals naar ze sturen. Kun je trouwens niet gewoon aan de kweker vragen wat voor kleur het is ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ep

hij is echt super gaaf.
leuk hoor zo,n apart vogeltje.
petra

Riny

Hallo allemaal
Het is dat ik verslaafd ben aan deze site,maar eigenlijk is dit niet goed voor mij.
Ik zie veel teveel mooie valkjes die ik er ook graag bij zou willen hebben.
Groetjes Riny :D :D :D

Rist

hallo

die valk is gewoon prachtig!! heb ik nog nooit gezien.denk ook dat je een koopje hebt gedaan!!!! probeer te keken hé!!pszet maar al op wachtlijs!!als ik er krijg!! 


grtz Rist

Peter

Hallo Vanessa,

Het lijkt een tijdelijke verkleuring. Waarschijnlijk is deze kleur verandering na de rui niet meer zichtbaar. Dit zie je af en toe. Wij hebben het ook wel een bij een valk gehad, dat bij voorbeeld spontaan parels op de buik kwamen maar bij de volgende rui waren de parels ook weer weg.


Je ziet ok wel een dat een wangvlek uiit loopt tijdens het broeden:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweekwang.htm

Zoals ook al genoemd werd lijkt het een cinnamon en een ander heeft het over olijf er is echter een wereld van verschil tussen deze twee. De olijf mutatie is ressecief en een cinnamon is dominant. Het zal naar alle waarschijnlijk een cinnamon zijn. Weet je ook wat de ouders waren?

Voor de olijf liefhebbers: Je zult de olijf (factor) in beide ouders moeten hebben om olijf jongen te kunnen kweken anders kweek je alleen splitten.

Een olijf:


Wist je trouwens ook dat als een valkparkiet een lever probleem heeft de valkparkiet ook geel verkleurd?

ep

wat het ook is ik vind  hem prachtig en ik hoop dat hij ook na de rui deze prachtige kleuren mach houden.
hou ons maar op de hoogte ik ben zeer benieuwd hoe oud is hij eingelijk.
petra

Anita1

 ;D ;D ;D hahaahaha ik vind de valk van vanessa nog mooier dan de olijf zelf.
dus meissie wees er zuinig op!
knuff anita ;D ;D ;D

Vanessa_TC

Hallo allemaal,

Wat een aardige reacties allemaal, ik had helemaal niet door dat deze valk best apart is. We hebben haar toch al vanaf november (ik dacht korter geleden) :-[, en nu pas vraag ik me af welke mutatie het eigenlijk is. Ben er niet helemaal bij geloof ik.
Ik heb haar ring even bekeken, deze is van 2002. (wil niet zeggen dat ze toen is geboren natuurlijk, maar ja)??

Ik heb verder geen flauw idee wat de ouders zijn, kan ook geen navraag doen (heb geen gegevens meer van de mensen waar ze weg komt) was ergens is Friesland.

Wat me trouwens wel opvalt is dat ze best veel slaapt (deed ze aldoor al), ze eet/ drinkt wel normaal en uit de kooi is ze best actief. Zou het kunnen zijn wat Peter zegt van die leveraandoening, dat ze daarom ook zo geel is...
O. jee ik ga wel even zoeken of ik daar iets over kan vinden.
Ik zal haar ook even wegen, doe ik nu even... 110 gram. Dat lijkt me oke.

Nou goed ik ga even op internet zoeken over die leveraandoeningen.
Arm beestje, had nog geen naam, ik dacht van o leuk dan heet ze Olijfje (ivm die olijf kleur). Nou ja eerst maar even kijken.

Groetjes Vanessa