23 april 2024, 07:31:51

eitjes vreemde kleuren

Gestart door trienke, 5 maart 2005, 10:43:36

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Trienke,

Als je echt duidelijk vocht in het eitje ziet drijven dat is dat niet goed dan zal het denk ik wel bedorven zijn :-(
De luchtkamer mag nooit verdwijnen die word juist iets groter steeds tot het jong uit het ei komt.
Hopenlijk gaan de andere eitjes wel goed maar deze kan je denk ik afschrijven.

Groetjes, Paul

trienke

dankje paul.

Ik dacht ook al zoiets. Waardoor kan een eitje bedorven worden?

Groetjes trienke

Paul

Hoi Trienke,

Dan is er denk ik tijdens de ontwikkeling van het jong wat fout gegaan.
Misschien te lang afgekoeld of iets anders waardoor het is doodgegaan in het ei en dan gaat het bederven.
Hier komt ook weleens een eitje niet uit terwijl het toch bevrucht was maar dat kan altijd gebeuren.

Groetjes, Paul

trienke

Kan het ook zijn omdat het ut 1e nestje is voor hun?

heb je ook een foto van een eitje die bijna uit komt. Waar duidelijk de luchtkamer op te zien is? ben wel benieuwd hoe ver die andere 2 eitjes nu zijn.


Paul

Hoi Trienke,

Het kan inderdaad bij een eerste nestje wat vaker fout gaan omdat de ouders nog niet precies weten wat ze moeten doen.
Bij een ei wat bijna uitkomt is 1/3 tot de helft van het ei de luchtkamer en de rest is heel donker rood en bijna niet meer om door te kijken.
Hier zie je een ei wat een week oud is en waar je daar de aders ziet is het dan heel donker.


Je kan ook even op deze site kijken de onderste eitjes komen bijna uit alleen is hier de luchtkamer vaak veel groter dan op die foto's
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Groetjes, Paul

trienke

ok dankje wel waarschijnlijk zullen die andere 2 eitjes deze week uit komen. teminste hoop ik dat deze nou wel goed gaat

De luchtkamer is bij deze eitjes duidelijk te zien. de helft van de ei is gevuld met luchtkamer.

groetjes trienke

trienke

de 2 goede eitjes zijn nu heel erg donker in de punt.

Ik hoor geen gepiep of getik  >:(

maar hopen dat deze 2 eitjes wel uitkomen
tot nu toe nog niks uitgekomen dus.

Groetjes trienke

Paul

Hoi Trienke,

Het blijft gewoon even afwachten.
Als ze donker in de punt zijn kan dat wel een goed teken zijn.
Vaak zie je wel bewegen in het lichte gedeelt als je ze met een lampje schouwt maar dat hoef niet altijd soms zie je gewoon heel weinig.
Ik zou ze in elk geval niet te snel weghalen vaak verlaten de ouders vanzelf wel de eitjes als ze er te lang op broeden.

Groetjes, Paul

trienke

afwachten dus

ik zal jullie elke dag even op de hoogte houden met wat er gebeurd ;)

groetjes trienke

carco

Hoi Trienke

Heel veel succes met het nestje, ik weet uit ervaring hoe lang het wachten kan duren.
En vooral als er toch iets niet goed blijkt te gaan.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




trienke

Vandaag nog niks.

Wel heb ik het gevoel dat de punt van het eitje wat zwaarder word. De luchtkamer is nu wel voor de helft van het ei. Verder zie ik weinig bij het schouwen omdat de punt van het eitje heel dondker is.

Groetjes trienke

Riny

Hoy Trienke
Ja wachten duurdt lang,wanneer zijn ze precies uit gerekend???
Ik wens dat je geduld beloond wordt.
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

Ik heb de dagen niet echt bijgehouden maar de eerste eitej moest rond 6 maart uitkomen.

Het eerste eitje die is helaas bedorven. Van de andere eitjes heb de datums niet bijgehouden. er is dus nog 1 eitje bedorven en dat kan best het 2e eitje zijn.

groetjes trienke

Riny

Hallo Trienke
O maar dan kan het nog goed zo zijn dat je jonkie's krijgt.
Meestal leggen ze iedere twee dagen een eitje.
Ik zal voor je duimen!!!
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

ja dankje

zit zelf ook te duimen  ;D

Maar ze zeggen ook wel dat je iets kunt horen in een eitje ( ik kan niks horen >:( of is dat alleen de laatste dagen dat je wat kan horen in het eitje?)

groetjes trienke