16 april 2024, 22:56:22

eitjes vreemde kleuren

Gestart door trienke, 5 maart 2005, 10:43:36

« vorige - volgende »

trienke

Voor het eerst een nestje. Dus weet niet echt wat ik wel en niet zien moet.


Een nestje van 4 eitjes. Ze moeten bijna uitkomen. Nu valt het me op dat de eitjes (dop) vreemde kleuren krijgen. 1tje krijgt grijse plekken er op. 1tje word een beetje bruin. De andere 2 eitjes zie ik nog niet veel van.

Ik ben de eitjes ook even aan bekijken geweest met een schouwlampje.
eitje 1 met grijse plekken er op is vrij donker van binnen en de dop lijkt een paar kleine scheurtjes in t zitten.

eitje 2  die bruinige kleur krijgt, zie ik nu niet veel meer in Er zit een zwart puntje in. ( het kleine vogeltje) .

eitje 3 en 4 is ook donker van binnen wat mij wel op viel is dat de nderkant leeg is van het ei. en de punt gevuld met donker

Komt dit wel goed??

Riny

Hoy Trieneke
Van de kleur verschillen van eitjes heb ik niet zo heel veel verstand,maar ik zou ze zeker laten liggen.
Bij mijn valkparkieten heb ik het nog nooit gezien maar wel bij mijn kanarie's.
Toch kwamen er gezonde jonkie's uit.
Veel succes Groetjes Riny :D :D :D

trienke

ik zal ze laten liggen omdat het uitgerekend is dat het eerste eitje vandaag uit zal moeten gaan komen.

Ik zal rustig afwachten. En hopen dat er een gezond nestje uitkomt.  ::). 1 ding weet ik wel de ouders verzorgen het nestje goed :-D.


Riny

Hoy Trienke
Sorry ik zag dat ik jou naam verkeerd had geschreven.
Laat je ons weten hoe het verder gaat met de eitjes.??
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi Trienke,

dat de eitjes verdonkeren is normaal, bij licht zie je dan vaak ook het donkere gedeelte bewegen.
Ze zullen gauw gaan uitkomen, lekker spannend voor je, hopelijk krijg je vandaag je eerste jonkie.. Hoor je al piepjes?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Trienke,

Als een ei bijna uitkomt is het heel donkerrrood van binnen in de punt zoals jij zegt en in het bolle deel is het leeg dat is de luchtkamer.
Dat is dus heel normaal dat je dat lichte gedeelte ziet en aan het eind voor het uitkomen kan dat lichte gedeelte het halve ei in beslag nemen.
Als je barstjes ziet kan het zijn dat het jong al probeerd het ei open te breken van binnenuit.
Vaak als je gaat schouwen zie je ook beweging in het ei dan zie je af en toe ook in de luchtkamer het jong bezig met aanpikken :-)
Ik ben benieuwd of je snel een kleintje zal kunnen verwelkomen.

Groetjes, Paul

trienke

Riny Het geeft niet dat je me naam verkeerd geschreven hebt kan gebeuren  :D

Ik zie niet echt veel bewegen. Komt mischien omdat het me eerste nestje is, en nog niet echt weet wat ik moet zien. ??? Met dit nestje ben ik al veel te weten gekomen wat ik precies moet zien bij een bevruchting ;D. De rest komt vast nog wel 8)

Vandaag is er nog niks gekomen. We wachten morgen af. Hopen dat er dan iets komt ;) . ze zijn in iedergeval nog niet echt overtijd  ;)

Groetjes trienke

Riny

Hoy Trienke
Ze beginnen ook niet altijd te broeden bij het tweede eitje maar meestal wel.
Laat de eitjes maar rustig liggen en afwachten maar.
Veel succes Riny :D :D :D

trienke

ik ga lekker afwachten en laat jullie morgen weer wat nieuws horen over hoe het met de eitjes gaan.

Groetjes trienke

trienke

1e eitje nu ook al kleine scheurtjes aan de buiten kant   :-*

Hopen dat het eitje vandaag uit zal gaan komen

Groetjes trienke

Riny

Hoy Trienke
Als de eitjes bijna uitkomen kun je vaak het jonkie al horen piepen.
En als het bezig om eruit te komen hoor je met tussenpozen zachtjes tikken.
Heel veel succes Spannend he!!!
Groetjes Riny :D :D :D

bianca26

hoi trienke

ik hoop dat het vlug mag gebeuren dat je eerste eitje uitkomt. lijkt me vrij spannend dat moment. heel veel succes in elk geval en laat ons iets weten als het nog vandaag is gebeurt he.


liefs en groetjes bianca26 ;)//

trienke

tot nu toe nog niks :-(

De eitjes liggen er nog hetzelfde bij als vanmorgen.
Hopen dat morgen het eitje uitkomt.

Groetjes trienke

Riny

Hoy Trienke
Heb je al geluisterd of je niets hoort tikken of piepen?
Wachten duurdt wel erg lang ,maar meer kun je op dit moment niet doen.
We duimen voor je!!!
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

nog geen eitje uitgekomen. Nu bij 2 eitjes is de luchtkamer gedeelte verdwenen. en zie je duidelijk vocht in het eitje drijven. wie weet wat dit is? is dit wel een goed teken??

met de andere 2 eitjes gaat goed .

groetjes trienke