6 mei 2025, 21:20:24

gele fallow?

Gestart door Anita1, 4 maart 2005, 12:16:57

« vorige - volgende »

Anita1

14 maart 2005, 21:45:02 #15 Last Edit: 26 maart 2005, 16:16:19 by Peter
 :-X :-\ ik heb net de fallows afgezegd.
wat je toch mee kan maken in de vogelwereld zeg!! ??? ??? ???
ik ben er achter gekomen door die man ******* te bellen in zwolle.zet uit kwaadheid ook de naam erbij!! ???
dat hij met lutino"s kweekt.albino's van hetzelfde geslacht.
ook kweekt hij met broers en zussen.dit gaat me echt boven mn pet!! ??? :-X
hij kan je niet duidelijk zeggen als je een koppel koopt,of het broer en zus zijn.allemaal vage verhalen en smoesjes erom heen.
ik heb m ff goed aan de tand gevoeld.
ik vind dat dit echt niet kan.dus ik heb er vanaf gezien,hoe graag ik ze ook had gewild.
ik ga nu naar apeldoorn,en daar ga ik een mooie albino man kopen.dat ga ik donderdag doen.ik denk dat ik daar veel beter mee af ben.het is een hele goede kwekerij in apeldoorn.dat is zeker! en daar ga ik voor.
ik ga niet alles vergallen door zo'n jan l*l.
knuff anita

Riny

Hoy Anita
Al een beetje bekomen van de schrik??????????????
Ik ben blij dat jij hem terug gebeld hebt.Je zou verdorie aan je eigen verstand gaan twijfelen.
Leve Messenger!!!
Groetjes Riny :D :D :D

Peter

Hoi Anita,

Vandaag bij de fallows wezen kijken en alles was er goed ingericht en zeer mooie goede vogels. Ook een paar mutatie's gezien die je bijna nergens ziet en de lutino's zaten er ook goed bij, geen kale plek achter op de kop maar mooi vol in de veren ook de vleugelboeg viel mooi weg in het verenpak.

Er wordt wel gekweekt met twee maal reccesief roodoog, elke mutant is degradatie. Je zult dus met goede valken moeten kweken om dit zo veel mogelijk te verminderen. En vervolgens zul je de jongen uit een twee maal reccesief roodoog weer op een forse valk (bijvoorbeeld wildkleur) moeten zetten. Kortom je kunt dit alleen  toepassen als men weet wat men doet, daarom is er een vuistregel aangenomen van niet doen!

Lijnteelt wordt ook binnen de valkparkiet toegepast, bijvoorbeeld moeder op zoon of vader op dochter. Als dit niet gedaan zou zijn hadden we nu alleen de wildkleur. Elke mutant is een foutje en als je dus een nieuwe mutatie jong (bijvoorbeeld dochter) krijgt is de vader er bijvoorbeeld onbedoelt split voor en die zet je weer op de dochter en zo krijg je een nieuwe mutatie. Vervolgens zijn nieuwe mutanten altijd zeer klein, neem bijvoorbeeld de geelwang. De eerste waren zeer klein, maar dat wordt er geheel uitgekweekt waardoor er een goede vogel ontstaat. Toen we jaren terug de eerste geelwangen zagen waren ze iets groter dan de grasparkiet en nu hebben we hier een geelwang cinnamon zitten die op een tt 93 punten haalde! Om een beeld te geven is hier een overzicht van diverse valken met punten:
TT overzicht

Het is een zeer intressante materie, in het begin dacht ik ook van je zet toch geen vader op dochter. Maar vervolgens had ik zo iets als ik mij er niet in verdiep kan ik ook niet over oordelen.

Dit is de fallow:

Groetjes,
Peter

Anita1

sjonge...wat heb ik laten lopen...ik gun het jullie van harte.
dank jullie voor de informatie.kuss anita :-*