10 mei 2025, 00:34:29

Kat en Valk??

Gestart door Jusem, 10 maart 2005, 19:30:13

« vorige - volgende »

Jusem

Hallo allemaal,

Kan iemand mij iets vertellen over de combinatie valkparkiet en kitten???

Heeft iemand daar ervaring mee??

Ja ik snap ook wel: kat eet vogel...maar als je een kitten van jongs af aan met de vogel confronteerd, gaat het dan ook mis??

Thanxs.

KoosjeTweety

Hoi, ik heb nog geen valkjes maar wel twee andere vogels. En twee katten.
Ze zijn nog geen jaar. Het gaat hier heel goed. In het begin waren ze heel nieuwschierig. En probeerde ze aan de kooien te trekken. Maar doormiddel van een brul of een plantespuitje weten ze nu dat het niet mag.
Ik laat ze niet samen als ik boodschappen ga doen, of zoals nu bij me moeder ben. Dan gaan de katten de hal in en de vogels blijven in de kooi.

Ook als ik de vogels vrij laat, laat ik de katten er niet bij.

Een kitten kan jhe het zeker aanleren!
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Jusem

Hoi..

Wat heb jij voor katten??
Ben beetje nieuwschierig van aard hoor...
En je hebt nog geen valkje, ga je er wel eentje nemen???

Groetjes

Riny

Hoy Jusem
Een vriendin van mij heeft katten en valkjes.
Dat gaat prima maar ze laat ze nooit zonder toezicht.
Maar dat is eigenlijk ook met valkjes en honden.
Hier kruipen ze in de hondemand met de hond erin.
Groetjes Riny :D :D :D

KoosjeTweety

10 maart 2005, 20:28:05 #4 Last Edit: 10 maart 2005, 22:48:49 by KoosjeTweety
Citaat van: Jusem op 10 maart 2005, 20:01:47
Hoi..

Wat heb jij voor katten??
Ben beetje nieuwschierig van aard hoor...
En je hebt nog geen valkje, ga je er wel eentje nemen???

Groetjes

Hoi
Ik heb twee huis tuin en keuken katten (Poezen). Erg lief en luisteren ook heel goed.
Ik weet dat mijn onderschriftklein is ;) maar ook bij andere dieren staan fototjes van ze.

ps: ik heb nog geen valkjes hoor
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Jusem

Ja, ik dacht ze al te zien ja....grappig....
Dus het zou wel gaan...... :)

Thanxs.

KoosjeTweety

Tuurlijk. Ook een kat kan je leren wat wel en niet mag :) Alleen ze nooit samen zonder toezicht laten :) Een kat is en blijft een rovertje ;)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Kolkkie

Hoi Jusem,

Als je een kitten heb, dan kan de kat wel aan de vogels wennen, maar je moet ze nooit zonder toezicht bij mekaar in dezelfde ruimte houden.
Een kat is en blijft natuurlijk een roofdier.

Van de week heb ik het hier nl. van de week nog meegemaakt.

Ik had mijn kamerdeur open laten staan. Ineens hoorde ik de valkjes tekeer gaan in de kamervoliere en vervolgens hoorde ik een klap.
De kat bleek op mijn kamer zijn geweest. Hij is van de valkjes geschrokken omdat ze meteen wild begonnen te fladderen in de voliere.
In angst is hij mijn kamer weer uitgelopen, met als gevolg dat hij een schilderij omstootte die op de grond stond (wat dus die klap gaf).

Gelukkig schrikt de kat heel snel en is hij de kamer uit gevlucht. Het had dnatuurlijk ook anders af kunnen lopen.

Een wijze les voor mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rianne

Inderdaad, zoals gezegd, je kunt ze aan elkaar laten wennen, maar een kat blijft een kat dus nooit zonder toezicht bij elkaar laten.

Antwo

Hoi Hoi  :)

Ik had al een valkje toen ik twee katten erbij ging nemen.
Dat was wel lachen. Joop mijn valk was heel nieuwschierig naar de katten. En natuurlijk mijn katten ook naar hem. In het begin zaten mijn katten uren naar zijn kooi te staren en tja het moet er eens van komen dat ze erin hingen. Na een goede waarschuwing heb ik het mijn katten niet meer zien doen. Nu laten ze elkaar met rust.
Als ik een van mijn katten oppak en ze voor Joop zijn kooi hou, gaat Joop altijd heel vrolijk zingen tegen ze, dat is wel leuk  ;D  en de kat tja die vindt het maar vreemd.

Het kan dus wel katten en een vogel!

Groetjes Antoinet

patty_dordtse valkjes

mijn kater sylvester die vond het in het begin keek die bij de kooi en als ze los waren en er zat er een onder het bed keek die ook.

als nu de valkjes eruit zijn en ik ga met een valkje op me hand naar sylvester dan rend die als een speer weg.
het intresseerd hem dus echt jniks moet niet in de buurt komen.
mmmmmmaaaaaar     me dochtertje naomi die heeft wel eens bij een tuincentrum zo'n klein vogeltje met veertjes gekregen en die sloopte de kat dus wel.

hij heeft nooit een verkeerde poging naar de vogels gedaan maar zeg nooit nooit.(bangerik gelukkig)
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

es

Hoi,
Ik had een valkje, maar door omstandigheden heb ik die moeten weg doen.
ik heb wel een hond en kat, en ik moet zeggen als het valkje los was, dan was de kat uit de kamer.
De hond moest ik daarintegen ook heel goed in de gaten houden, want die had de neiging om als de vogel overvloog haar een dikke  :-* te geven.
OPLETTEN DUS ;)
Maar als ik boodschappen ging doen, was de kat wel in de kamer.
Maar ook hier zijn de meningen over verdeeld ;) ;) ;)
De kooi hing bij mij aan het plafond.