9 mei 2025, 23:56:53

oude lutino man is alleen

Gestart door njkop, 9 maart 2005, 21:49:27

« vorige - volgende »

njkop

Hallo aan iedereen,

Ik ben een gelukkig baasje van een forse lutino man,
van juli 91. Nu begint hij zich alleen te voelen en probeerd te paren
met zijn voerbak.
Opzich is hij erg tam maar maakt heel graag de dienst uit.
Eigenlijk moet ik meer tijd aan hem besteden. Hij mag 3 uur per dag zijn kooi uit vliegt een paar rondjes en gaat dan op mijn arm slapen.
Heeft het nog zin om hem aan een oudere dame te koppelen, of
bestaat er ook zoiets als een surogaat dame, waar hij die behoefte kwijt kan.
Ik weet dat dit stom klinkt, maar dit is een serieus probleem voor me.
Hij is duidelijk niet gelukkig meer,vroeger vloot hij hele concerten
voor me,nu niet meer alleen maar veel geschreeuw.

Riny

Hallo njkop
Ik zou hem een partner geven ,je kunt duidelijk merken dat hij er behoefte aan heeft.
Ze zijn toch et allergelukkigst als ze onder soortgenoten zijn.
Ik heb hier op de site vaker gelezen dat er valkjes zijn van over de 20.
Dan heeft die van jou nog heel lang plezier van een speelkameraadje!Laat je ons weten wat je besloten hebt?
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi njkop,

Ik heb ook een valkje 10 jaar alleen gehad en ik heb nu 21 valkjes maar daar heb ik hem nooit een plezier mee gedaan hij moet niks van de andere valkjes weten :(
Af en toe zit hij wel in de buurt van een ander mannetje versiergedrag te vertonen maar voor de rest moet hij niks van ze hebben.
Je zou het eens kunnen proberen hem mee te nemen naar iemand die ook een valkje heeft en kijken hoe hij daarop reageert en dan pas je beslissing nemen.
Mijn valkje floot altijd heel veel en leek heel gelukkig maar toen ik er bij genomen heb was hij zeker een jaar lang heel stil en het leek of ie het niet naar zijn zin had.
Later is dat wel bijgetrokken en nu fluit hij weer zijn riedeltjes maar dat heeft heel lang geduurt.

Groetjes, Paul

Kirsten

Hoi hoi,

Wij hebben hier nu 11 valkjes zitten waaronder één wildkleur pop van 12, die altijd alleen geweest is,. ze is nu meerdere malen met andere valkjes in de kooi geweest, maar moet er niets van weten. Ze zit liever gewoon alleen, dus hebben we haar ook gewoon apart in een kooi staan. Ze komt er graag uit om samen chips met je te eten en vliegt dan lekker de kamer rond, maar een soortgenoot zit ze duidelijk niet op de wachten.
Verschillende versierpogingen zijn er al gedaan, maar ze is niet te versieren,. :),. Ik denk inderdaad dat je eens moet kijken of je hem een keer ergens mee naartoe kan nemen om zijn reactie te zien tov een andere valk.

Succes,
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

11 maart 2005, 13:05:00 #4 Last Edit: 11 maart 2005, 23:14:14 by Riny
Hallo allemaal
Vorig jaar heb ik een valkje Akshay genaamd van iemand gekregen die er door omstandigheden afstand van moest doen.
Hij was 5 jaar alleen bij mensen geweest.
Toen hij hier kwam vond hij alles prachtig,je kon wel heel goed merken dat hij geen benul had hoe het leven was onder valkparkieten.Maar dat heeft de rest hem wel geleerd.
Hij gewende zich binnen de kortste keren in de valkenfamilie 14 stuks.
Tot onze grote verbazing werd hij na 3 maanden zelf vader!!!
Zo zie je maar ieder valkje is anders.
Groetjes Riny  :D :D :D

bobbie

Hallo,

Ook ik ben begonnen met 1 valkje, Jopie. Die was superangstig en die heb ik supertam gekregen. Hij was helemaal gek op me. Ik was hele dagen thuis.
Toen ik weer ging werken, vond ie dat verschrikkelijk en ging zich plukken. Bij vogelarts geweest en die adviseerde mij er een valk bij te zetten. Dus ik kocht er een valkje bij, en nog een..... en nog een. Nou, ik deed hem er totaal geen plezier mee. Het was geen vogelvogel maar een mensenvogel.

Om in te gaan op zijn paringsgedrag: dat deed Jopie ook met zijn touw. Toen ik valk na valk aanschafte bleef hij toch rijen op zijn touw, hij moest echt niets van de andere valken hebben.

Zo zie je maar: inderdaad is de ene valk de andere niet.

Succes met je besluit.

Groetjes, Nel :)

njkop

Bedankt voor alle tips,

Ik zal me aanmelden als vakantie oppas, dan kan ik zien hoe
koko reageert. Ik denk dat hij te oud is om nog vader te worden.
Dat is eigelijk jammer, want z'n genen zijn goed en hij is nooit ziek geweest  Ik denk ook dat het een mensen vogel is geworden,als ik bezoek heb en mensen vinden het niet eng dan vliegt ie vrolijk naar ze toe.

Groet,
njkop

Marcel