8 mei 2025, 13:04:38

Kapje tegen bijten in wonden

Gestart door Rick, 27 februari 2005, 17:19:39

« vorige - volgende »

Rick

Hallo iedereen.
Weet iemandmisschien waar je zo`n plastic kapje (voor om de nek)  voor je valk kan kopen zodat mocht je valkjes gewond zijn dat hij niet in z`n wonden kan bijten.

Alvast bedankt

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Inger m

Hoi,
Ik vermoed dat je deze kapjes wel bij een vogeldierenarts kunt halen en anders zou je zoiets in principe ook zelf kunnen maken. IK heb zelf nog nooit een kapje gebruikt bij mijn vogels (ook niet bij verwondingen). Dit omdat het niet mijn voorkeur heeft, omdat de vogel dan zichzelf niet kan verzorgen. Sommige vogels reageren slecht op een kapje en willen dan bv. niet meer eten (heeft Paul een keer gehad).

Maargoed in noodgevallen kun je eraan proberen te komen via een dierenarts of knip je er eentje op maat van karton..nietje erdoor (plakbandje) erdoor...en klaar!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Rick,

Je kan die kapjes bij de dierenarts kopen of je kan ze ook zelf maken als je de juiste maat hebt.
Als je dr Feld belt kan je ze ook gewoon op laten sturen ik geloof dat zo'n kapje 1,50 kost en dan krijg je nog de verzendkosten.
Ik heb er zelf een nagemaakt van de orginele en je zag geen verschil.
Als je lamineerfolie door een lamineerapparaat haalt heb je precies de juiste dikte en kan je er een kapje van knippen.
Corg wel dat je om de scherpe randen die om zijn nekje gaan wat plijster plakt anders kan zijn nekje gewond raken.
Houd wel in de gaten of je valkje nog eet als hij een kapje om heeft.
Onze Taco was zo gestrest van dat kapje dat hij niet meer at en na ruim een dag hebben we het eraf moeten halen anders was hij verhongerd :-(

Groetjes, Paul

Bianca

of bij een dieren winkel, daar heb ik ze ook vandaan, ik geloof 80 cent voor 1 zo'n ding.
groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.