29 maart 2024, 00:10:33

zwaar gekneusde poot...

Gestart door zazu, 2 maart 2005, 20:59:44

« vorige - volgende »

zazu

hayhay,

mijn lieve valkje vlekkie heeft 2 dagen geleden zijn poot tussen de kast deur gekregen. Er zit zo te zien een snee in..maar verder kan ik niet kijken..want vlekkie bijt dan de hele tijd in mijn vinger..waarscheinlijk ook omdat hij harstikke pijn heeft..ALs ik nou in de buurt kom van zijn kooi begint hij al te blazen..Hij zit al 2 dagen met 1 poot op de stok..de ander "zere" poot ingetrokken..het is nou blauw en dik geworden.

Vandaag ben ik dus naar de dierenarts geweest. Hij kijkt dus naar het pootje...zit er een beetje aan "mijn valkje piept omdat hij pijn heeft  :(..en hij zegt..zo te zien is het pootje zwaar gekneusd..volgens mij niet gebroken..maar dat weet ik niet zeker..maar het kan zijn dat de bloedvaten wordt afgesloten..en dat het pootje afsterft...WAT!!! dat vondt ik niet leuk om te horen....kan er dan niets aan gedaan worden..nee sorry er kan niets aan gedaan worden..het pootje is te klein voor een operatie...misschien heb je geluk en dan heelt het pootje vanzelf..doei..
nou dat was he dan >:(...ik vondt het helemaal niet leuk...kan er dan echt niets aan gedaan worden...ik wil niet dat strax mijn valkje met 1 poot rondhuppelt :'( :'(

bobbie

Hoi,

Wat een schrik zeg :o, pootje tussen de deur. :(

Ik kan me voorstellen dat je schrok van het bericht van de dierenarts. Is hij ook bekend als vogelarts?

Misschien is het een idee om een second opinion te laten doen door een andere vogelarts, wie weet heeft die betere berichten en tips om de genezing te bevorderen.
Ik zou het zeker doen.

In ieder geval veel succes met je valkje.

Groetjes, Nel

Ria

Hoi,

Als ik jou was dan ging ik met je valkje naar Feld in Amersfoort. Mijn jong valkje van 5 weken had haar pootje gebroken en die is netjes gespalkt en is redelijk goed hersteld. Naast een breuk was het pootje ook heel er blauw.

Dat er aan een pootje niets te doen is, daar ben ik het dus niet mee eens. Maar als het pootje niet wordt gebruikt dan zou ik zeker verdere aktie ondernemen.

Groetjes,
Ria

~Natas~

2 maart 2005, 21:37:47 #3 Last Edit: 2 maart 2005, 21:48:14 by *Natas*
Hoi Zazu,

Wat is dat nou weer voor een bericht van een dierarts zeg, als hij het inderdaad op deze manier heeft gezegd  :'(
Toen je het hoorde ken ik me voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent.
Ik weet niet waar je woont, maar we hebben hier een goede dierenarts in Amersfoort namelijk DR Feld.
Hij is echt goed in valkparkieten. Zie DIERENARTS.................
Misschien kan je daar heen en weet hij meer en kan hij je helpen.
Sterkte ermee  :-*

Groetjes
                 Natasja

Paul

3 maart 2005, 01:03:45 #4 Last Edit: 3 maart 2005, 01:29:12 by Paul
Hoi Zazu,

Ik zou morgen meteen even bellen met dr Feld  Tel 033-2864772 en vragen wat die er van zegt.
Zoals de anderen hier al zeiden is dat een hele goeie vogelarts ik rijd er ook een uur voor als ik erheen ga maar ik ga nooit meer naar een ander.
Hij kan zelfs röntgenfoto's maken van een pootje als het nodig is en hij opereerd een pootje als het gebroken is soms door er een pennetje in te zetten en dan verband eromheen.
Bij iemand anders van de site hier zei een dierenarts ook er is niks meer aan te doen en dr Feld heeft het toen geopereerd en hij kan het nu gewoon weer gebruiken.
Dus het verhaal dat er weinig aan te doen is dat is totaal niet waar.
Zoals die dierenarts er naar gekeken heeft dat kan ik ook maar dat zegt niks over dat het niet gebroken is.
Ik ben toen met een stoel over een pootje gereden en dat lag helemaal open.
Ik moest het een dag in de gaten houden en een paar keer per dag onder de kran afkoelen en als hij het niet gebruikte terugbellen.
Bij mij was het gelukkig echt gekneusd en na 2 dagen ging hij het pootje weer gebruiken.
Maar erg blauw is het bij mij niet geworden dat is in elk geval geen goed teken dus bel morgen meteen even wat je het beste kan doen.
Voordat ik het vergeet te vragen, zit er een ring om de poot die gewond is?
Als de ring het pootje afkneld kan dat namelijk ook heel slecht aflopen en moet de ring er zo snel mogelijk af als de poot dikker word.

Groetjes, Paul

zazu

hayhay,

bedankt allemaal voor het reageren!
Het gaat nog steeds niet goed met het pootje..het is nog steeds blauw..en hij gebruikt het  pootje nog steeds niet..Ik denk dat ik die dokter feld..ga opbellen om te vragen wat hij ervan zegt..ik hoop dat hij het pootje kan herstellen..

ennah paul..het is niet het pootje waar de ring omheen zit, maar het andere pootje..dus dat is verder geen probleem..

gr.
zelda

zazu

ik heb gebeld, en ik kreeg een mevrouw aan de lijn, en toen ik mijn verhaal vertelde ging ze even overleggen, en toen zij ze dat als mijn valkje goed eet en drinkt, dat ik even moest afwachten, en als het niet verbeterde dan moest ik een afspraak maken, want dan kon het gebroken zijn..

gr.
zelda

Ria

Hoi,

Ik zou toch gewoon nog een keertje bellen, dit is volgens mij de vierde dag en dan zou ik er zeker naar willen laten kijken. Als je valkparkiet echt niet op het pootje staat en het verder nit gebruikt zou ik het zeker doen.

Groetjes,
Ria

zazu

ja, het is de vierde dag :(....kijk wel of het morgen nog verbeterd is, en anders bel ik morgen nog wel een keer...

gr.
zelda

Paul

Hoi Zelda,

Als je het zelf niet vertrouwd moet je gewoon een afspraak maken met dr Feld als het morgen nog niet beter is.
Leg dan uit dat er na 5 dagen nog geen verbetering is en dat je het niet vertrouwd.
Hopenlijk is het inderdaad alleen gekneusd en dan moet het gewoon met rust goedkomen.
Maar tussen een kastdeur kan het toch makkelijk breken en dan kan er meteen wat aan gedaan worden.
Gelukkig is het niet het pootje met de ring want anders is het echt foute boel als de ring knel komt te zitten.

Groetjes, Paul

leoni

hallo

ik heb het gehad dat mijn valk vast had gezetten en het wat wel een klein wondje maar niet erg dat het erg bloede en toen knelde het ringentje dat hebben we er af laten halen en een 2 dagen daarna zijn we naar feld gegaan want het ging erg slecht en we kregen  medicijnen en  na een week ging het niet better en toen ging hij er aan bijten en toen waren we bij feld en hij zei dat het er af moes.
dus nu heeft ze 1 pootje maar ze gebruikt haar snafel en vleugels nu meer.
en het gaat ech heel goed.
ik zou feld bellen en een afspraak maken en ik hoop dat het weer goed komt.
sterkte

groetjes leoni

zazu

hayhay

ik heb goed nieuws ;D...ik heb een paar dagen gewacht, en mijn valkje vlekkie heel goed laten rusten, en toen zag ik dat hij zijn pootje weer kon bewegen(hij hield het pootje niet meer stijf opgestrokken)...en een 2 dagen geleden zag ik dat hij weer met het pootje soms op de stok zat..en gisteren bewoog hij zijn teentjes al weer. Vandaag ging het al weer een stuk beter en het pootje zag er goed uit..hij kan er al wel weer op zitten, en zijn pootjes op de stok heen buigen..maar klimmen doet hij nog met 1 poot..maar ik weet zeker dat het goed komt...ik ben heel  blij dat het zo goed vooruit is gegaan.... ;D
gr.
zelda

Paul

Hoi Zelda,

Dat is al een goed teken dan komt het vanzelf wel weer in orde lijkt me.
Vlekkie zal nog wel wat pijn hebben en daarom gebruikt hij zijn pootje even niet maar dat komt vanzelf wel weer als hij er al weer op zit en de teentjes ook al weer bewegen.
Is het blauwe ook alweer wat minder geworden nu?

Groetjes, Paul

zazu

hayhay,

ja, het blauwe is nu helemaal weg..ook kan vlekkie nou zijn pootje weer helemaal gebruiken..soms zie je dat hij nog wel voorzichtig is met zijn pootje, en er minder op steunt..maar ik weet nu zeker dat het goed zit :) :)!

gr.
zelda


Paul

Hoi Zelda,

Dat het blauwe al weggetrokken is dat is een teken dat het goed aan het genezen is :)
Maar mensen met een gekneusde voet hebben er soms nog wel maanden of zelfs jaren last van dus een vogel zal er ook best nog weken wat last van hebben maar dat is minder erg want het is wel zo goed als genezen dan :)
En na een tijdje zal dat helemaal weer goed gaan en dat zal nu zeker wel in orde komen.

Groetjes, Paul