7 mei 2025, 12:48:46

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Lin

jeetje wat een mooie naam. Wou dat ik ook zo'n mooie naam voor de mijne kon vinden...

zeker een goedgekeurde naam Nayana!!! ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Ah, de kleine  is dus gedoopt tot Nayana? Hele mooie naam, had van Gerda kunnen zijn  ;)

Ben blij dat ze eindelijk een naam heeft.

Groetjes, Nel :)

Mariska

He He, heeft dat arme kind eindelijk een naam ;D ;) :P
Mooie naam hoor Nayana!!
Echt heel mooi!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Een prachtnaam!!! Hahaha en dan zit ik voor mijn valkje te denken aan Frits  ::) :-[...tja....

Rianne

Als de naam bij het valkje past, dan is het toch goed? :)

Rianne

Vanmorgen alle valkjes weer nieuw voer gegeven. De vogels boven beginnen dan meteen te eten, en Nayana kan toch bunkeren! Maar zij is nog klein en moet nog groeien. De bult bij haar oogje zie ik al minder worden, daar ben ik erg blij om. :) Ik maak evengoed de kuur af natuurlijk want stel dat het niet helemaal genezen is.

Diego en Nevada zijn nog verre van een koppel, maar ze hebben natuurlijk nog geen tijd met z'n tweeen door kunnen brengen. Dat duurt nog een week, dan ga ik de grote kooi waar Nayana schoonmaken en mogen ze daar in.
Diego en het valkje van Lin hoor ik vaak ruzie maken. Vooral als het om eten gaat, er kan maar 1 valkje tegelijk bij het voerbakje. :-\

Met Tinco Tiara en Ayko gaat het ook erg goed, Tiara fluit dat het een lieve lust is, raar wijf ;D

Alleen zie ik bij Ayko dat zijn nieuwe veertjes iets donkerder zijn als de andere. Hij heeft nu dus allemaal donkere vlekjes. Trekt dat nog bij? Ayko is een cinnamon.

es

Hoi Rianne,

Moest weer even bijlezen (wordt zo'n beetje een hele dagtaak ;D), maar dat vind ik hellemaal niet erg. :)
Ik vind het een hele mooie naam Nayana, en je hebt een mooie stel valkjes zitten.
Echt heel mooi.

Caroline

Hoi Rianne,

Pablo, mijn geparelde cinnamon witmasker van 4 maanden, is ook in de puberrui, en zijn nieuwe veertjes zjin ook donkerder dan zijn oude veertjes, en tot nu toe nog geen nieuwe veertjes met pareltjes terug gezien.  :'( :'( :'( En Binky, cinnamon witmasker van 2 jaar, is ook donkerder dan de babie/pubervalkjes hier.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Dat is wel vreemd. Zal er eens een vraag over stellen bij 'Mutaties'.

Caroline

Hier zie je ook goed het verschil.

Links is (ouwe) Binky, rechts (toen nog baby) Fleur.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi Rianne

Moest ook even een paar bladzijdes bijlezen en je foto's bekijken natuurlijk !
Het houdt je wel bezig he?
Tinco is voor mij nog steeds een heel bijzonder valkje ....heb gewoon een zwak voor hem !!!
Maar de rest is schitterend hoor en ik ben heel benieuwd wat er in de toekomst allemaal gaat gebeuren bij jou .

Groet van Ankie

Rianne

Dank je wel Ankie! Ik ben er zelf ook heel benieuwd naar! :)

♪ Marlies

Hey Rianne,  ;D
Leuke naam heb je weer verzonnen. ;D
Als Ayko een jong is van het geelwang koppel dan heb je kans dat hij net als z'n vader wordt, die was vlekkerig.
Ik heb ook weleens gehoord of gelezen, dat cinnamon valer wordt door daglicht. Dat zou dan kunnen kloppen, want de nieuwe veertjes hebben natuurlijk nog niet zoveel daglicht gehad als de oude veertjes.
Ben benieuwd of er nog andere reacties hierop zijn. :-\

Groetjes Marlies ;D

Rianne

Ik heb net gekeken bij mutaties, en daar staat inderdaad dat door het daglicht de kleur wat bleker wordt.

Rianne

:-\

Ik weet niet wat er van Tinco terecht gaat komen... Als je ziet hoe snel en vloeiend Tiara en Ayko vliegen, en hoe moeilijk en wild fladderend Tinco vliegt, zie je gewoon dat het een zwak valkje is. Gisteren ook 2 vleugelpennen uitgetrokken, ze hingen bijna los. Vanmiddag nog even kijken, volgens mij is er een stukje pen achtergebleven.
Ik had de vogels even los gisteren, en Tiara en Ayko gaan meteen vliegen. Tinco niet, die bleef bij me zitten, en ik zag dat hij wel wou vliegen maar hij deed het toch niet. Het lijkt wel of er geen veren terug groeien, zo'n dun staartje heeft hij. :-\ Verder is het een echt valkje, hij fluit, doet macho, poetst, eet en poept.
Toch is het een reden voor mij om Tinco binnen te houden als de voliere er is. Ik hoop alleen niet dat de valkjes buiten dan gaan roepen.