5 mei 2025, 23:50:27

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Kirsten

Citaat van: Rianne op 23 oktober 2005, 17:00:45

Citaat van: Kirsten op 23 oktober 2005, 16:24:24
hoi hoi

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!,. prachtig zijn ze :D

groetjes
Kirsten

Dank je wel! Je krijgt de groeten terug van Bernard! :)

Dank je wel :D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Agnes

Hoi Rianne,

Ik vind vooral Nevada een mooierd hoor!
De rest mag er natuurlijk ook wezen, maar dat kunnen we jullie wel toevertrouwen.
Veel succes met de (komende) kweek!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

valkchico

hallo Rianne,

leuke naam je dagboek vooral naamloos origenele naam  ;)
en word je al een beetje gek van al het geregel ineens???
Wie komt er dan ook ineens met 3 nieuwe thuis?
En o,ja hoe is met het duimpje?

morgen kom ik even je lijst bekijkenmet alle namen met bijbehoerende foto want uuhh heb ook wat problemen om het allemaal te onthouden :-[ (word ook wat ouder)

gr Esther

bobbie

Hoi,

Ik ben blij dat ik slabbetjes in huis heb!!!!  :o

Ik zit helemaal te kwijlen bij Nevada, die vind ik zo ontzettend mooi  :o :o :o *kwijl kwijl*

De rest is ook mooi hoor  ;)

Een tijdje terug zag ik in een dierenwinkel een geel valkje met op de vleugels bruine parels, heel apart. De wangetjes weet ik niet meer, volgens mij toch lichtoranje. Dat was ook zo'n beauty, wel een stress-kip.

Succes met al het vee en ik kom morgen weer kijken, voor de foto's. (SVP 1 extra van Nevada  ;D)

groetjes, Nel :)

bobbie

Hoi Rianne,

Als het vrouwtje van huis is, piepen de katten:

Ankie

Hoi Rianne

Ik kan het allemaal niet meer bijbenen hoor....
Ineens 3 valkjes erbij...gaat wel heel errug snel zeg bij jou.
Nog niet eens zo lang geleden had je nog geen valkje en nu heb je er 6. Jij bebt pas echt besmet met het valkenvirus!!!!
Maar gaaf hoor...en je hebt je er helemaal in verdiept ..petje af! Ben heel benieuwd naar de foto's morgen.

Leuke plaatjes Nel ,vooral die 2de ;D ;D ;D.

Groet van Ankie

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Gefeliciterd met je nieuwe aanwinsten. :o  Het gaat erg hard nu bij jou. Is je vriend nu ook helemaal valkjesgek, of was het een verrassing vor hem. :P

Groetjes Marlies

Caroline

Citaat van: marlies op 23 oktober 2005, 23:26:29
Hoi Rianne, ;D

Gefeliciterd met je nieuwe aanwinsten. :o  Het gaat erg hard nu bij jou. Is je vriend nu ook helemaal valkjesgek, of was het een verrassing vor hem. :P

Groetjes Marlies

Hihihihi!!

Dit laatste zat ik me ook net af te vragen  ??? ???  ???

Maar ik vind ze prachtig en kijk uit naar de foto's.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi allemaal!

Ik voelde me bij die kweker als een kind in een snoepwinkel tussen al dat moois. En als je dan de kans krijgt om je koppels compleet te maken... Ik had mijn vriend wel gebelt van te voren hoor, (ik zie bij de Google advertenties nu 2 advertenties over echtscheidingen :o ) om echt zeker te weten dat de voliere er komt. :) Anders moet alles maar op de computerkamer, is ook gezellig hoor!

Ik zal straks foto's maken van de 4.

Haha Nel, de katten... Die zijn er nog steeds bang voor! En maar azen op de vogels aan de overkant op het dak! Ik snap er niks van!

Rianne

Foto's!!!

Nevada:

Nevada en Diego:

Diego:

Nevada is een geelwang, en waarschijnlijk split voor bont. Maar de kweker had met haar nog geen nest gehad dus dat weten we niet. Nevada is ongeveer 4 a 5 jaar oud, dus kan volgend voorjaar al een nest krijgen, als ze dat willen ;)
Diego is gepareld split voor geelwang lutino. Uit dit koppel kan komen, zonder bont:

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X1:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Geelwang (rec.) split to {X1:Gepareld} {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split to {X1:Gepareld} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Valerie

Goeiemorgen Rianne!
3 valkes?  :o
Lastig eh, aan zo'n lieve mooie valkjes weerstaan. Vooral als ze je nog lief gaan zitten aankijken.
Die ene geelwang op die foto, vond ik ook heel erg mooi.
Ik hoef ook niet bij een kweker langs te gaan, want dan zaag ik Han de oren van z'n lijf, terwijl er nu geen plek voor is.
Wij gaan woensdag bij de bank (gaan een en/of rekening openen) even informeren of wij een hypotheek kunnen krijgen met enkel Han zijn vast inkomen (omdat ik nog geen vaste baan heb) en wat voor huisje we daarmee zouden kunnen kopen. Niet dat we nu al een huis gaan kopen. Maar we willen dat in de toekomst wel en dan willen we weten of het met slechts één inkomen mogelijk is. (als het mogelijk is, gaan we mss wel op zoek) En een huisje betekent een aparte kamer voor de vogels, wat weer betekend plek voor NOG een kooi dus.... bont popje voor Peppie.  :P Zie ik al helemaal zitten, maar de vraag is: hoelang nog wachten?
Ben wel heel nieuwsgierig naar je nieuwe foto's van je 3 nieuwe prachtvalkjes.
En nu maar koppelen en dan volgend jaar Hoppa! :)
Oh, je hebt ze net geplaatst...
OOOOOOh Rianne wat is Nevada mooi! :) Wss split voor bont? Moet ze even met Peppie wippen en dan kijken wat daar uitkomt, komt er bont uit, dan is ze split. (Peppie is split voor bont) :P
Was dat Nevada met die groene waas? Want ik meen dat ook te zien. Echt mooi! :) Ben al jaloers.  ;D
Valkjesvirus? Welk virus?  ;D

Rianne

Het naamloze valkje:

Ayko (die ik al had)

Zij is cinnamon gepareld witmasker. Ik wil haar aan Ayko koppelen, als dat tenminste een man is want ik begin te twijfelen... :-\
Ayko is, indien een man, cinnamon split geelwang.
Dan kunnen ze de volgende jongen krijgen:

Ouders:
Vader=Cinnamon split voor {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon split to Witmasker {X2:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
50.0 % Cinnamon split to Witmasker {X2:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Geelwang (rec.) split to Witmasker
50.0 % Cinnamon split to Witmasker

Rianne

En als laatste het valkje van Linda. Als ik het goed onthouden heb is hij split voor witmasker zilver.

Het is een echte man want hij is al aan het macho-en. Moet erg om hem lachen want hij heeft een apart fluitje als hij dat doet.

Rianne

Citaat van: Valerie op 24 oktober 2005, 10:03:59
Goeiemorgen Rianne!
3 valkes?  :o
Lastig eh, aan zo'n lieve mooie valkjes weerstaan. Vooral als ze je nog lief gaan zitten aankijken.
Die ene geelwang op die foto, vond ik ook heel erg mooi.
Ik hoef ook niet bij een kweker langs te gaan, want dan zaag ik Han de oren van z'n lijf, terwijl er nu geen plek voor is.
Wij gaan woensdag bij de bank (gaan een en/of rekening openen) even informeren of wij een hypotheek kunnen krijgen met enkel Han zijn vast inkomen (omdat ik nog geen vaste baan heb) en wat voor huisje we daarmee zouden kunnen kopen. Niet dat we nu al een huis gaan kopen. Maar we willen dat in de toekomst wel en dan willen we weten of het met slechts één inkomen mogelijk is. (als het mogelijk is, gaan we mss wel op zoek) En een huisje betekent een aparte kamer voor de vogels, wat weer betekend plek voor NOG een kooi dus.... bont popje voor Peppie.  :P Zie ik al helemaal zitten, maar de vraag is: hoelang nog wachten?
Ben wel heel nieuwsgierig naar je nieuwe foto's van je 3 nieuwe prachtvalkjes.
En nu maar koppelen en dan volgend jaar Hoppa! :)
Oh, je hebt ze net geplaatst...
OOOOOOh Rianne wat is Nevada mooi! :) Wss split voor bont? Moet ze even met Peppie wippen en dan kijken wat daar uitkomt, komt er bont uit, dan is ze split. (Peppie is split voor bont) :P
Was dat Nevada met die groene waas? Want ik meen dat ook te zien. Echt mooi! :) Ben al jaloers. ;D
Valkjesvirus? Welk virus? ;D

Spannend hoor, kijken voor de mogelijkheden. Ook al zou je maar een klein inkomen hebben, gewoon mee laten rekenen want het kan een hoop schelen. :)
Ik hoop in ieder geval dat het jullie gauw lukt om een huisje te vinden.

Ik leen geen valkjes uit hoor! Maar al zou ze split bont zijn kan ik het nog niet zien aan de jongen. Je kan alvast wel een jong reserveren haha!
Nevada is inderdaad apart, ik heb echt nog nooit een valkje gezien wat er zo uitziet. Ik heb al bij mutaties gekeken maar olijf is ze niet, dat ziet er heel anders uit.

Rianne

Hier nog een foto van het Geelwang valkje van Riny. Deze is split lutino en een broertje van Diego.