20 juli 2025, 07:34:49

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Oh ja, er is ook nieuws over de kanaries van mijn moeder. In het binnenhok hangt een (open) nestkastje, daar zaten gisteren al 4 eitjes in. In de voliere zelf hangen ook open kastjes, en in 1 daarvan is ook een nestje gemaakt. De broedtijd is 14 dagen, het zal mij benieuwen of ze bevrucht zijn.

Rianne

Net op kraamvisite geweest bij kleine Tinco. Het ging nog niet zo heel erg goed, het kropje was bijna leeg. Dus hebben we hem weer bijgevoerd. Linda moest weg maar ze heeft het licht aangelaten zodat de ouders toch nog kunnen voeren.

zazoe

aaww wat leuk zeg, dat je bent wezen kijken  :)

Ik hoop voor je dat ze Tinco toch weer goed gaan voeren, op deze manier blijft het wel heel spannend  :-\

Rianne

Ja helaas blijft het spannend. Ik zie liever dat alles goed gaat, maar ja wie niet?

Rianne

Lin

tja dat is hem, alleen hij is veels te licht.   :'(

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

PB

Nou Muppet,

jij moet dit ook allemaal maar lijdzaam aanzien, jij ook sterkte met kleine Tinco.

groetjes,
Petra

aad

ha muppet

tja dan kan ik niet achterblijven ,was hier ook nog niet geweest dus ook *schaam*  ;)
Der zijn ook zoveel dagboeken he ,kan niet alles bij houden ,maar zal nu wel meer komen  :)

Groetjes aad

Rianne

Ja er zijn idd erg veel dagboeken! Lees vaak de laatste berichten van een dagboek, reageer eigenlijk niet zo veel....

Foto van vandaag:

Rianne

En met volle krop, gisteren:

Rianne

Foto's van 1 april:

Ik heb inmiddels ook 2 knijpertjes voor trosgierst bijv. gekocht, en Linda zal wat grit voor me meenemen, omdat ik nergens grit zonder roodsteen en houtskool kan vinden.
Nou, dan denk ik dat ik alles compleet heb!

Lin

Wat een mooi valkje is het toch.  Vandaag weer nieuwe fotos hoor.

Groeten, Lin

Rianne

Heb ik het nou mis of lijkt hij wat beter te groeien?

Lin

hoi,

Ja hij groeit inderdaad. Ik zit nu met de 2 oudsten  op schoot want moeder gaat zo weer voeren. Maar hij was 8 gram aangekomen in een dag. dat is best wel goed want Tinco had zo'n achterstand. Ik heb geen grit voor je zat toch hele kleine minuscule stukjes kool in, dus wist het niet zeker.

Groeten, Lin

Rianne

Foto's van 5 april:

Tinco weegt nu 38 gram, en zoals je kan zien krijgt hij al pennetjes!