6 mei 2025, 22:31:51

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

PB

31 mei 2005, 22:39:13 #510 Last Edit: 1 juni 2005, 13:43:41 by PB
Hey Rianne (stom ff edit),

Geweldig dat Tinco zo goed gaat en leuk om te zien dat je vriend het ook leuk begint te vinden gna gna ;D

Bij ons kwam het idee van een vogel ook van mij en mijn vriend is er nu net zo gek mee!

Have fun!

Groetjes,
Petra, Taxco en Chica

Lin

Hey Petra,

Tinco is nu bij Rianne sinds het weekend en Princess waar ze oppaste is naar Patrick (patje). Maar ik snap je vergissing, meer mensen zijn verward. En Rianne zet nooit rianne neer maar Muppet.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Hoi Rianne!

Ik ben echt blij voor je dat je Tinco nu eindelijk bij je hebt. Verwen hem maar lekker! :)

Anita1

;D wat een leuk onwijs gaaf filmpje zeg.hihi die wou echt pap.
zo ken ik ze wel ja.
maar even over het kropje.tinco is nu al zo oud ,dat het kropje niet iedere keer leeg hoeft hoor.
dan gebeurd snachts toch wel.
en dan is het goed.
maar je hebt helemaal gelijk hoor.door hem op 1x pap te zetten hahahaa.de ondeugd.
ooow ze kunnen wel tot 10 weken om pap zeuren.heb ik gehad tenmisnte.nu ben ik veel strenger geworden.ik heb er 2 van 6 weken nog hier,en die krijgen nu 2x pap,en volgende week 1x.
maar die kunnen smiddags ook zeuren hoor..ik schenk er dan maar geen aandacht aan.(voordeel van doof zijn)
en uiteindelijk geven ze het op,en gaan ze zaadjes eten.
ik meng de zaadjes niet door de pap,ben dan bang dat ze zaadjes combineren aan de pap.
nu weten ze zaadjes zijn zaadjes en pap is pap.
nu weet ik dat het met tinco allemaal heeel anders is natuurlijk..
een probleem eter geweest,en nu gaat het gelukkig goed!
ze ziet er heeel mooi uit.komt al mooi in de veren.het koppie ook nu.heerlijk om te  zien.
een lekker eigenwijsje is het.
geef dr maar een knuffie anita  ;D

Rianne

Hey Anita,
Tinco is al 10 weken maar ja, hij had natuurlijk zo'n groei achterstand. We zitten nu weer samen zaadjes te eten ;) het gaat beter als gisteren.

Rianne

Tinco deed weer zo druk, dus ik haalde m weer uit de kooi. De bak met zaadjes erbij, en een schaaltje met appel, zie de resultaten:

En tussen het typen door flatst hij lekker op m'n keyboard...

Maar goed, de volgende foto:

Zo loopt hij er meestal bij, veertjes uitgezet, beetje krom. Kuifje meestal plat. Betekent dit nog iets?

Anita1

;D ziet eruit als een lief tevreden opaatje hahahaaha
knuff anita  ;D ;D ;D

KoosjeTweety

Hehe Rianne
Eindelijk kan je van je EIGEN valkje genieten.
Wat komt hij nu lekker in de veertjes zeg!!

Leuk hoor ben blij dat het zo lekker gaat nu met hem na zo een moeilijke start!
Veel geluk met hem
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Anita1

;D hoi rianne
ff een duidelijk antwoord.meestal is de kuif naar beneden erg goed.
is een soort onderdanigheid zeg maar..
net als bij honden de oren plat..ook een lief teken.
dus hij is tevreden dat hij lekker gegeten heeft,en soms doen ze het ook om daarna even lekker te willen knuffelen.
dat is mijn ervaring hier ook.
knuff anita..met een platte kuif hihi  ;D ;D

Rianne

Oh, oke. Hij heeft eigenlijk nooit zijn kuifje omhoog, maar misschien schaamt hij zich voor z 'n 3 kuif veren ;) Er groeien er nog meer heb ik al gezien.

Ria

Hoi Rianne,

Zo dan, Tinco gaat hard nu. Ben blij voor je dat je de schat in huis hebt en dat het zo goed gaat. Lief he dat kuifje plat. Kleine Bonitos heeft hem hier ook de hele tijd plat totdat ie ergens van schrikt of iets nieuws. Maar kennelijk voelt Tinco zich op zijn gemak en is hij aan veel geluiden gewoon. Beter toch ? Sylvester de man hier des huizes heeft ook de kuif plat liggen, alleen zijn krul schiet omhoog.

Groetjes,
Ria

Rianne

Nou, ben wel een beetje gerustgesteld dat er meer valkjes zijn die dit hebben. Misschien omdat Princess de kuif de hele dag omhoog had dacht ik dat dat zo hoorde.

Valerie

Valkjes kunnen heel veel met hun kuifjes doen. Als ze kwaad zijn en agressief, is hun kuifje ook helemaal plat, maar net anders als wanneer ze blij en op hun gemak zijn.
Ergens moet het met foto's besproken zijn, maar ik kan het niet vinden.

Gerda

Hoi RIanne,

Wat een schatje is het zeg, vooral als ie slaapt  :D :D
Hij ziet er goed uit, wat meer veren.

Goed dat je met de zaadjes opvoeding begint. Want anders blijft hij straks zeuren om pap.

Kuifje plat is inderdaad goed hoor. Dan is hij op zijn gemak.
Kuif plat en bek open doet Spikey ook wel eens. Vooral als ik in de buurt van zijn schoenendoos kom. Dan is ie dus boos!!

Geef hem maar een kuifkriebeltje van me. (Wacht maar tot ie een beetje moe is dan neemt ie hem wel van me aan.)

Denk je dat het een mannetje is of een vrouwtje?? Je hebt het vaak over hij. Ik ben benieuwd!!!

Groetjes van zijn kleine zusje (met vijf kuifveren!!!) en van Gerda

Rianne

Ik denk een hij, Tinco kan zo onwijs druk doen! Popjes zijn toch rustiger?
En nu zit ie met z'n kop in de veren geluidjes te maken, ik probeer 'm het bouwvakkers fluitje te leren maar hij doet t nog niet na.