6 mei 2025, 00:21:49

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Ik weet het nu helemaal niet meer met Tiara. Het lijkt erop dat ze sommige fluitjes van Diego over gaat nemen.
Linda zei gister ook meteen 'dat is een man!' Maar ja, als ik haar vergelijk met Diego, die was ook gepareld maar daar zie je niks meer van. En bij haar lijkt alles er nog te zitten. En Tiara doet zo lief bij Tinco, en andersom. Straks heb ik een homo koppeltje :-\
Aan de andere kant is het ook weer niet zo'n ramp natuurlijk. Dan zoek ik voor beiden wel een andere partner. Maar ze kunnen het zo leuk met elkaar vinden...

Gerda

Citaat van: Rianne op 24 november 2005, 21:49:02
Ik weet het nu helemaal niet meer met Tiara. Het lijkt erop dat ze sommige fluitjes van Diego over gaat nemen.
Linda zei gister ook meteen 'dat is een man!' Maar ja, als ik haar vergelijk met Diego, die was ook gepareld maar daar zie je niks meer van. En bij haar lijkt alles er nog te zitten. En Tiara doet zo lief bij Tinco, en andersom. Straks heb ik een homo koppeltje :-\
Aan de andere kant is het ook weer niet zo'n ramp natuurlijk. Dan zoek ik voor beiden wel een andere partner. Maar ze kunnen het zo leuk met elkaar vinden...

Nou dan houd je ze toch als homokoppeltje. Je houdt ze toch binnen!!! Maar volgens mij is Tiara een meidje hoor. Alleen een beetje jongensachtig!!!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Rianne
Zullen we maar sam sam doen.
Ik zit hier met een albino man???
Die geeft geen kik dus ik weet het ook niet meer.
geduld is een schone zaak,zouden de valkjes weten wat ze ons soms aan doen??
Groetjes Riny :D

Rianne

Tinco is zeker weten een man, die floot al heel gauw het bouwvakkers fluitje. Tiara deed heel lang niks, en sinds ze beneden stond begon ze te fluiten en zo. Ik houd ze inderdaad binnen maar een nestje van ze wil ik ook heel graag, ze krijgen zulke leuke jongen. :)
Op zich is er nog niks aan de hand hoor, Tinco houd ik sowieso binnen dus als Tiara een man blijkt te zijn, mag ze alsnog in de voliere. Ik hoop toch echt dat ze wat gaat ruien, zelf van de borst afplukken voor DNA test lijkt me niet zo fijn, ze is nu wat minder bang van handen dus ik ben bang dat ze daarna wel bang is.

Rianne

Citaat van: Gerda op 24 november 2005, 21:58:37
Citaat van: Rianne op 24 november 2005, 21:49:02

Nou dan houd je ze toch als homokoppeltje. Je houdt ze toch binnen!!! Maar volgens mij is Tiara een meidje hoor. Alleen een beetje jongensachtig!!!!

Groetjes Gerda

Ik hoop dat je het goed hebt met je gevoel! Ayko een man, Tiara een pop. Of andersom haha ;)

Caroline

Hoi Rianne,

Ik weet dat Mandy een bonte geparelde witmasker man heeft, die na 2 jaar ook nog steeds parels had. Bonte geparelde mannen schijnen hun pareltjes veel later en langzamer te verliezen dan gewone geparelde. Misschien dan ook een cross-over, net als Lemon?? Ik duim voor jou dat het een popje is, maar waarom doe je geen DNAtest, zo snel zal ze ook niet wild worden lijkt mij, kijk naar wat ze allemaal met Noa doen, ze is nog steeds stapelgek op Mandy.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik heb zojuist een half gepareld veertje uit haar nekje geplukt. :-\ Zo'n donker veertje met net nog een geel/wit randje. Ze vallen best op in haar nek dus hoop het daar aan te kunnen zien straks.
Ik zou het ergens wel zonde vinden als het een man is, ze is zo mooi met haar parels. Maar ja, als het wel een man is, geeft dat weer stof tot nadenken voor Mandy. Want hoe kan dat dan? De vader was split gepareld en de moeder had geen parels. :-\ Hoewel het een ei is geweest wat is overgelegd maar ze had er een letter op geschreven met stift dus het kan haast niet fout zijn gegaan.
Ik zal nog eens een oude foto opzoeken van toen ik Tiara net had.

Rianne

Rianne

Als ik daarmee vergelijk, lijkt het niet zo heel anders :-\

Rianne

Ik zal bij daglicht nog eens een foto van achteren maken... het lijkt wel of het in haar nek niet meer zo heftig gepareld is... ik weet het niet, ik kan het zo slecht zien, ik zie Tiara natuurlijk elke dag. :-\

Valerie

Wat maakt het uit, Rianne? Tiara is PRACHTIG!!!! Zal ik haar komen halen?  ;D
Maar ja, idd zonde als ze de parels verliest. Maar dan krijg je toch een hele mooi bonte man?

Rianne

Dat wel. Maar ik zou het zo jammer vinden.
Ach, misschien wil ik het eerdaags zo graag weten dat ik gewoon een DNA test aanvraag en samen met m'n vriend probeer wat veertjes uit te plukken. Ik ken mezelf ;) Ik wil het gewoon weten. Hoewel ik 60% denk dat het een man is.

Kirsten

Citaat van: Rianne op 24 november 2005, 23:34:41
Maar ja, als het wel een man is, geeft dat weer stof tot nadenken voor Mandy. Want hoe kan dat dan? De vader was split gepareld en de moeder had geen parels. :-\

Hoi Rianne,

Je hebt als ik me niet vergis bij niet geslachtsgebonden mutaties altijd de mogelijk van een crossover,. Volgens de vererving zou het geslacht zeker moeten zijn, maar er zijn altijd uitzonderingen.
Ik geloof zelfs dat mandy daar iets op haar site over beschrijft.
Een Crossing over houdt in, dat twee chromosomen van een koppel segment uitwisselen na de paring.

Ik heb geprobeerd via paint een tekeningetje ervan te maken,.

Groetjes
Kirsten

Ps Je moet het zo zien,. Is het een mannetje, dan kan je met excuus opzoek naar twee tamme popjes ;D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Ik ben er dus alleen nog niet achter of het zowel bij geslachtsgebonden mutaties en dominante mutaties mogelijk is,. of enkel bij recessief

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Rianne
Ik heb al 1,5 jaar een bont geparelde man in de voliere en die heeft nog steeds parels.
Je ziet wel dat ze op plaatsen een beetje vervagen maar toch.
Groetjes Riny :D