15 mei 2025, 16:44:44

één of twee valkparkieten

Gestart door haas, 26 februari 2005, 21:27:33

« vorige - volgende »

haas

Ik wil graag een valkparkiet gaan aanschaffen en ben informatie aan het inwinnen op internet. Nu verschillen kwekers en eigenaren wel eens van mening of het beter is om één of juist twee valkparkieten te nemen. Mijn doel is een tamme valkparkiet die op je schouder kan zitten, een beetje brabbelt, een beetje aanspraak en gezeldschap dus. Ik ben in de ochtenden wel veel thuis, maar 's middags en 's avonds niet. Valkparkieten hebben veel aandacht nodig. Wat is beter in deze situatie met dit doel, één of twee?

Karin

Absoluut 2 valkparkieten. Als je er maar eentje wil dan moet je de hele dag hem aandacht kunnen geven. Je bent daar veel te vaak voor van huis. 2 valkjes kunnen gewoon heel tam worden hoor, ze hebben alleen wel elkaar als je niet thuis bent.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Haas,

Ik zou beginnen met één jong valkje en als die helemaal tam en gewend is na een maandje of zo er dan een tweede jonge bij zetten.
Vaak is dat met het ook op het tam maken beter.
Maar zeker als je veel weg bent is twee valkjes veel fijner voor ze omdat ze aanspraak aan elkaar hebben.
Wil je een valkje wat melodietjes nafluut en wat praat neem dan in elk geval een mannetje alleen is dat niet te zien vaak en moet je op de deskundigheid van de kweker af gaan want die kunnen soms uitrekenen wat er in een nest zit.
Twee mannetjes kan ook heel goed samen en als je niet wilt kweken is dat vaak het makkelijkste omdat je dan nooit last heb dat ze eitjes gaan leggen.

Groetjes, Paul