28 maart 2024, 21:55:05

Zonnebloempitten

Gestart door sybille, 26 augustus 2002, 15:21:37

« vorige - volgende »

sybille

Hallo iedereen,
onze valkparkiet heeft wel een rare gewoonte van eten,
hij eet alles op, maar altijd werpt hij de zonnebloempitten ongepeld uit zijn eetbakje.
Men had mij nochtans gezegd dat dit essentieel is voor een valkparkiet, want anders is er toch geen verschil met het eten van een gewone parkiet ?
Verder is hij verzot op trosgierst, eet af en toe wat fruit en ander snoepgoed.
Denken jullie dat dit voldoende is ?
Bedankt voor een antwoordje en groetjes van ons beiden.
Sybille

zotte_thomas

hey sybille,
misschien lust je valk geen zonnepitten maar ik denk dat je je daar niet te veel zorgen over moet maken er zitten nog een paar andere zaden in het valkparkieteneten ,en als je hem of haar groenten fruit en wat calcium enzovoort geeft maakt het niks uit

groeten,    zotte

sybille

Hey zotte,
waar vind je calcium dan vooral in ?
ja sorry hoor, ik moet nog veel leren inzake valkparkieten.
thanks sybille

zotte_thomas

da vind ge in een witte schelp kvind de naam nu nie.
ge vind ook mineralen in een wit of roze blokje

 ;)


zotte

sybille

ah dat !! heb ik al proberen geven.
Hij heeft daar toch wel schrik van zeker Balthazar, hij durft er gewoon nog niet in de buurt van komen,
Help ! is hij nu een hopeloos geval.... ?
Sybille

linda


hoi, raar dat jouw valkje geen zonnebloempitten lust, ik ben er net extra gaan bijhalen omdat in de mengeling er zo weinig inzitten en onze pico er dol op is .Als ik jou was zou ik eens proberen de pitten al open te doen , helemaal of een beetje zodat hij er kan van proeven , hij weet misschien niet wat hij er mee aanmoet.Misschien lukt het dan wel .laat mij eens iets weten of het lukt .Groetjes linda en pico

Peter

Hoi Sybille,

Misschien kun je eens een ander merk voer proberen, onze valkjes hebben ook voorkeur voor bepaalde merken.

Groetjes,
Peter

zotte_thomas

misschien kun je een kleiner stukje geven of in het zaad of in het eivoer  enzo mengen.........


zotte

annemiek_botter



Hoi

Mijn ene valk is dol op zonnebloem pitten, ik geef ze ook wel eens zo als beloning voor iets, maar je mag ze niet te veel geven want daar worden ze te dik van!! ;)

Mijn andere valk eet ze ook niet. Die is ook nog jong, maar mijn andere valk at ze al met 6 weken. Hij zal ze wel niet lusten denk ik, maar ik maak me er niet te druk om. Beide valken eten sommige zaden wel en andere niet, maar net wat ze lekker vinden. Per valk eten ze dus verschillend! Net mensen dus met een eigen smaak.
Als je gemengd voer koopt in de winkel zit er alles ruim voldoende in wat ze nodig hebben, dus maak je geen zorgen als je valk geen zonnebloempitten eet.

Groetjes Annemiek

jessie

Hoi.
even over de zonnepitten bij mij zijn ze zo gek op zonnepitten dat ik ze nu dus uit het voer moet halen omdat ze niet anders eten en dat is ook niet goed zonnepitten zit heel veel olie in en dan krijgen ze een vet hartje dus krijgen ze nu pitten als snoepvoer een stuk of tien per dag en meer niet .
het nadeel is dat mijn valkjes de schillen netjes uit de kooi gooien ze pakken de schilletjes en gooien ze netjes door de tralies zoiets van zie je dat ze op zijn.
gr en veel plezier met jullie valkjes.

linda

oke als ik dit dus lees mag ik niet te veel geven en eigenlijk zal het voer dat ze krijgen toch wel de juiste samenstelling hebben he , dus ga ik niets extra bijvoegen want ik wil mijne pico gezond houden .groetjes linda

Peter

Hoi Linda,

Al je normaal valkparkiet voer koopt of parkieten zaad grof (iedereen noemt het weer anders:) ) Dan is er niets aan de hand. Dat is de juiste samenstelling. Gewoon zo houden.

Sommige valkjes zijn wat eigenwijs en eten precies wat ze lekker vinden. Daar eet de ene meer zonnepitten als de ander.

Groetjes,
Peter