5 mei 2025, 23:17:13

bang voor speeltjes

Gestart door Nina_en_Plukkie, 25 november 2003, 17:46:35

« vorige - volgende »

Nina_en_Plukkie

Mijn mannelijke lutino is echt een ontzettende bangerd!!!
Ik hoorde dat het hele speelse vogels zijn, maar die van mij is overal bang voor.

Zowiezo voor al het nieuws wat er in de kooi hangt, maar ook toont hij weinig interesse voor dingen die er al lang hangen. Hij heeft 1 favoriet speeltje waar hij tegen krijst en pikt en mee vecht, maar verder niets. Ik heb er nootjes in hangen, een schommel en een touw (hier is hij helemaal doodsbenauwd voor!)

Iemand tips hoe ik mijn valkje wel een plezier kan doen?

Groetjes

Nina en Plukkie

mastolk

Hoi Nina,

Ik heb hier op het forum meer gelezen dat valkjes bang kunnen zijn van spiegeltjes. Tip: haal die er eens uit. Bij mij gaat het wel goed hoor, maar vooral als ze alleen zijn zou dit wel eens problemen kunnen geven.
Verder weet ik niet zo goed hoe het komt dat je valkje bang is van het speelgoed. Misschien hangt er teveel in de kooi?!
Het blazen naar speelgoed ken ik wel. Misschien dat je valkje dan even schrikt van 'de indringer' en er dan tegen gaat blazen. Pino hier (en de anderen soms ook) doet dat vooral ook tegen zijn speelblok.
Ik denk dat als je valkje een keer door heeft dat het speelgoed leuk is..hij er ook wel mee zal spelen. Maar goed...of dat doordringt is natuurlijk de tweede vraag.

Verder hoop ik dat er andere mensen zijn die je kunnen helpen.
Groetjes Margrietha

Tara

Hoi hoi,

sommige valkjes spelen graag, meestal erg jonge valkjes, die blijven speels als ze speelgoed hebben gekend :). Maar als valkjes nog nooit speeltjes gekend hebben, voor ze bij iemand terecht kwamen die hun superveel speeltjes geeft, kennen ze dat niet, en kunnen ze best bang zijn, want ah wat is dat? Hij weet van niets, wie weet wat in 'm omgaat, misschien denkt ie dat die speeltjes hem pijn kunnen doen ::). Mja dat nou ook weer niet.

In ieder geval, enkele speeltjes uithalen, en kalmpjes aanhouden, en zo nu en dan eens proberen wat bij te hangen, want een valk die niet nieuwsgierig is, dat kan niet :D