4 mei 2025, 10:05:38

plaats van een broed blok

Gestart door bianca26, 22 februari 2005, 12:29:12

« vorige - volgende »

bianca26

hallo

een broedblok mag je dat ook op de bodem van de voliere zetten of moet dat opgehangen worden??

groetjes bianca26

Paul

Hoi Bianca,

Als een broedhok wat hoger hangt zullen ze zich veiliger voelen en er vaak wat eerder een nestje in maken.
Maar het kan ook op de bodem als je geen andere plek hebt voor het broedhok.
Ik heb het broedhok aan de zijkant van de kooi en dat hangt denk ik net 20 cm vanaf de bodem omdat dat zo uitkomt met het deurtje.
Dus dat is ook niet echt hoog maar het gaat gewoon prima.
Je hebt ook valkjes die gewoon de eitjes op de bodem van de kooi uitbroeden dus in een broedhok wat op de bodem staat zullen ze uiteindelijk ook gaan broeden.
Maar ze geven vaak toch de voorkeur aan een hoger plekje als ze kunnen kiezen denk ik.

Groetjes, Paul

Groetjes, Paul

bianca26

23 februari 2005, 20:01:57 #2 Last Edit: 24 februari 2005, 02:38:50 by Paul
hoi hoi dank je voor de raad. heb vandaag dan ook maar het broedblok opgehangen. hoop dat mijn valkje er eindelijk in gaat. we zullen afwachten:D

groetjes bianca26

bianca26

25 februari 2005, 08:10:49 #3 Last Edit: 25 februari 2005, 10:31:13 by Paul
heyy hallo[/color][/font]

ik heb dus het broedblok opgehangen en ja hoor het mannetje en de pop zitten er heel de dag in. dank je voor de tip ;) hopelijk hebben we vlug een klein valkjee. ik laat het jullie in elk geval weten.

:D groetjes bianca26[/color]

Paul

Hoi Bianca,

Wat leuk dat ze nu zo fanatiek in het broedhok zitten :-)
Heb je ze ook zien paren voor ze het broedhok in gingen?
Dan is de kans groot dat de eitjes bevrucht zullen zijn als ze dat gedaan hebben.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met je nestje.

Groetjes, Paul

bianca26

hoi hoi

ja ik heb ze duidelijk een aantal keren zien paren voor ze in het broedblokje gingen, ook nu nog paren ze eenpaar keer per dag. dus het zal wel goed komen denk ik.

groetjes bianca26