25 april 2024, 14:55:07

valkje in eens ziek

Gestart door trienke, 26 februari 2005, 15:59:02

« vorige - volgende »

trienke

vanmorgen was mijn vakparkiet nog zo vrolijk vanmidag kom ik weer en is in eens heel rustig. uit de buiten voliare nu gehaald en in een kooi gezet. par uren later is hij heel verzwakt . zit nu rustig in mijn hand. wat kan ik het beste doen??

Karin

Ik zou een vogeldierenarts bellen. Dit klinkt niet goed. Hier links bij dierenartsen staan hun telefoonnummers. Verder warm houden en wat druivensuiker in het water geven.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

laatste lucht helaas uit geademd. Heb hem net begraven. :( :'( :'(
hopen dat die anderen niet ineens ziek worden  :'(

groetjes

patty_dordtse valkjes

ach jeetje zeg. :'(
als je wilt weten wat die had zou ik het opsturen dan weet je wat het is geweest iedergeval.

heel veel sterkte ermee.
mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

trienke

Ik denk dat ik mischien de oorzaak al weet. Hij had een wondje onder zijn vleugels. waarschijnlijk heeft ie gevochten om een vrouwtje. En is daardoor erg uitgeput geraakt. De andere vogels zijn verder gezond tot nu toe.

patty_dordtse valkjes

okeej het was een idee iedergeval

veel sterkte verder.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Inger m

Hoi Trienke,
Persoonlijk denk ik niet dat een 'wondje' een doodsoorzaak kan zijn geweest. Een vogel wordt meestal niet ineens ziek, maar verbergt de ziekteverschijnselen zolang mogelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel, omdat het prooidieren zijn en ze niet willen opvallen voor zoogdieren.
Zodra je opmerkt dat een vogel ziek is, is dit waarschijnlijk al langer aan de gang en is de vogel helaas al doodziek. Mogelijk mankeerde de vogel al iets, wat je helaas te laat hebt opgemerkt.

Zoals ik al zei, een wondje en wat vechten kan een gezonde valkparkiet goed verdragen.

Veel sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

trienke

ok dankje ik zal de valken even goed in de gaten houden. Heb namelijk nu ook een nestje wat binnenkort uit zal gaan komen. Als er nog 1tje erg ziek word zal ik iets van opsturen zodat ze het kunnen gaan onderzoeken.  :-\ Ik hoop maar dat het maar bij 1 blijft.