Stuk over legnood

Gestart door Peter, 26 februari 2005, 14:58:30

« vorige - volgende »

Peter

Peter,

Jin heeft van gisteren middag laat ronde 17.00 uur weer wat gegeten en we hebben gister avond ook nog de warmte lamp gebruikt.

We zijn even weggeweest en toe zat ze weer op de stok. In de loop van de nacht heeft ze weer een eitje gelegd die de helft kleiner is dan het vorige ei. Ze had er dus moeite mee . Het eitje kon ik gisteren niet voelen. Ze heeft waarschijnlijk in een korte tijd weel voedingsstoffen verloren. Ze eet en drink weer als normaal en ze is uit de kooi. Zit weer lekker te tutten met de veren. Ik hoop dat jullie dit op nemen in jullie vragen lijst.

Ik ben blij geweest met de info die jullie mij hebben gegeven bedankt en tot de volgende keer al hoop ik niet dat het om weer zo een situatie gaat.

Groet Elly

Is dit het eerste nestje van je valkparkiet? Het kan heel goed dat ze te weinig gegeten heeft of te éénzijdig.
Heb je de eitjes weggahaald?

Veel sterkte,

Peter

Dierenarts geeft aan dat ze een tekort kan hebben aan bepaalde voedingsstoffen. Ze is begonnen met eten en we houden haar in de gaten
Ik de juiste lamp dus we wachten het maar even af/

Elly

Hallo Elly,

Ik heb wat foto's toegevoegd van de lamp die wij gebruiken. Je kunt ook nog wat druivensuiker door het water doen voor wat extra energie. Had je nog kontakt opgenomen met een dierenarts?

Peter

Bedankt voor je snelle reacite ik heb een infra rode warmte lamp kan ik die gebruiken? Ze heeft net weer zelf wat gegeten heeft even omgekeken naar haar eitje. We gegeven haar grid en sepia.
Ze slaapt op de grond met twee pootjes en heeft koud tot klamme pootjes. Gewicht ga ik nu maar noteren.

Groet Elly

Hallo Elly,

We raden in elk geval aan om kontakt te nemen met een dierenarts die veel van vogels af weet. Je vindt een overzicht van telefoonnummers op onze website. Heb je ook warmtelamp? Dan kun je valkparkiet warm zetten. De laatste paar weeken hebben we dit verschijnsel ook bij andere mensen gezien. De valkparkiet legt een paar eitjes, alles lijkt goed en van de één op de andere dag wordt het minder met de gezond van de valkparkiet.

Geef je ook grid en sepia?

Slaapt je valkparkiet ook met twee pootjes op de grond? Voelen de pootjes ook warm aan? Is het gewicht van je veel valkparkiet afgenomen?

Peter

Mijn valkparkiet  Jin heeft in de loop van 1 1/2 week 3 eieren gelegd. afgelopen donderdag de 13 januari heeft ze het laatste ei gelegd. Ze heeft heel slecht gegeten en geeft over wat normaal is. Vanochtend heb ik de doek van haar kooi gehaald en lag ze onder in de kooi en was aan het trillen ogen dicht en bijna geen leven. Ik maak me zorgen wat ze wil ook niet drinken. Ze slaapt en ligt niet eens haar eieren. Kan iemand mij wat meer advies geven. Hoelang mag ze dit gedrag vertonen? Ik ben bang dat ze dood gaat.

Elly

Dit is de foto die er bij moet komen:

Groetjes,
Peter

Peter

Dit stuk is een email wisseling geweest en zal nog leesbaar gemaakt moeten worden en vervolgens zal het geplaatst worden bij Vragen over....

Groetjes,
Peter