19 april 2024, 12:27:12

Ziektebeeld, wie kent dit !?

Gestart door Tom & Hector, 26 februari 2005, 14:39:37

« vorige - volgende »

Tom & Hector

Beste Allemaal,

Mijn Valkparkiet, Hector, heeft sinds twee weken aanvallen waarbij hij in een soort shock raakt. De dierenarts heeft hem twee dagen behandelt, maar vanochtend gebeurt het weer ! Hij reageert nergens op tijdens de aanval, heeft geen energie en kan niet op zijn poten staan of vliegen. Na +/- een half uur komt hij weer langzaam bij.... Wie kan mij helpen of heeft dit al eens gezien?

Bedankt,

Tom

P.s: de arts gaf aan dat het een calciumtekort moest zijn, en heeft hem een shot en medicijn gegeven...

Karin

Het klinkt als een soort epileptische aanval. Zo´n aanval kan verschillende oorzaken hebben, zoals dat calciumtekort ( heeft ze een mineraalblok en sepia in de kooi ? ), maar er kan ook een soort kortsluiting in de hersenen zijn. Honden en katten zijn vaak te behandelen met tabletjes, of het ook voor vogels bestaat weet ik niet, maar neem hiervoor contact op met een vogeldierenarts ( zie hier links in het rijtje ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

Hallo,

Er komt vanavond een stukje online hierover, maar ik heb hier alvast de link voor je: http://www.valkparkiet.com/nl/files/epilepsie.htm

Er kunnen nog wel kleine in aangepast worden, maar de hoofdlijnen zijn goed.

Groetjes,
Peter

Tom & Hector

Hallo Allemaal,

Daar zijn we weer, even met een update m.b.t. dit topic.
Ik ben n.a.v. mijn bezoekjes aan deze site met Hector naar Dr. Palgi in Den Haag geweest. Daar bleek al snel dat gewone dierenartsen hun best doen, maar dat een vogelarts pas echt weet waar hij het over heeft.
Hector blijkt dus een gescheurde spier te hebben in één van zijn tenen. Hiervoor heeft hij pijnstillers gekregen en ik moet zeggen het gaat al stukken beter met hem. Vliegen doet hij nog niet maar hij is al een stuk levendiger dan afgelopen week. Het is niet duidelijk of hij nu epelepsie heeft of niet, het kan ook een gevolg zijn van die manke poot. Ik moet hem dus ook scherp in de gaten houden.

Namens Hector en mijzelf ontzettend bedankt voor jullie hulp en voor deze fantastische informatiebron op het net.

:)