21 juli 2025, 00:02:26

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Mandy

Nou Tara, dat had je een maandje geleden niet kunnen denken dat je zoveel kleintjes zou hebben hé. Het gaat ze allemaal goed zo te zien en lezen. De kropjes zijn in ieder geval mooi gevuld! ;)
Heb je trouwens geen close-up stand op je toestel zitten? Dan zou je het hoofdonderwerp scherper en de achtergrond waziger kunnen krijgen?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

tara
Gefeliciteerd met de grote kraamkamer. Ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed gaat bij je .
Zeker een extra potie liefde meegegeven in het voedsel.
Hartstikke mooi en ik blijf je verhaal volgen.
Groetjes mmonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Tara,
Wat een berg jongen heb jij zeg, wel een leuk gezicht op die foto :-)
Pinky word al echt erg groot, die gaat heel erg goed in elk geval :-)
En zo te zien worden ze allemaal wel heel goed verzordg door Laiko dus dat is echt een hele goeie moeder :-)
Ik zal ook proberen zo'n berg valkjes te kweken maar tot nu toe had ik steeds maar 1 jong.
Maar Sjakie is nu bezig dus wie weet krijg ik ook zo'n berg :-)
Veel succes met je jongen,

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi allemaal!

Mandy, ik heb dat niet op m'n cameratoestel helaas, maar de foto's lukken wel, maar het is het verkleinen die ze wat verminkt :(. Maar goed. Pinky wordt al echt groot, zijn oogjes zijn nog steeds niet helemaal open, maar dat kan snel gebeuren denk ik. Zijn vleugels zijn grijsachtig aan het komen, wel lief hoor. Uit zijn staartpuntje zullen denk ik weldra pluimpjes komen en aan zijn vleugels ook, aan de randjes zitten er al hulseltjes.

Ik ben nu wel voor 1 ding bang. Ik ging net kijken om foto's te nemen van Pinky, en het is net of die krop kleiner is, is dat normaal???

Hier nog een foto van Pinky.

Groetjes, Tara

Peter

Hoi Tara,

Het gaat echt wel snel, het is al weer anderhalve geleden dat het kleintje uit het ei kwam. Elke dag moet ik natuurlijk ff lezen of er al weer iets door je bij geschreven is :)

Het zal wel vaker gebeuren dat de krop wat leger is, dat is bij ons ook wel eens gebeurt en een half uurtje later dan stoppen de ouders de krop weer helemaal vol!

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi Tara,

Daar was ik alweer :)
Nog even over de foto's nemen, je valk Pinky is wat onscherp en de achtergrond is wel scherp. Misschien kun eens proberen om de foto's van iets verder af te nemen, zodat de Pinky er misschien iets scherper op komt! Wij nemen de foto's meestal van een meter afstand of soms nog verder van de valk af!

Maar ik vindt het nu ook al super leuk om te zien om te zien hoe je valkje groot wordt!!

Succes!

Groetjes,
Peter

Valérie Duton

Heey Tara!!!,
dat is goed nieuws voor je hé ;D
het gaat goed met de valkjes zoals ik zie.
Je doet het perfect!!!
ik ben zenuwachtig voor waneer ik mijn valkje ga krijgen welke mutatie enzo

nog veel geluk!!!

Tara

30 april 2003, 22:04:02 #112 Last Edit: 30 april 2003, 22:04:51 by tara_dewulf
Hoi Peter,

thx voor je advies, heb het even gebruikt en het is inderdaad beter gelukt :) Heel erg bedankt. Heb 4 foto's en in 1 ervan zie je de krop heel goed. De krop ziet er na enkele uren nog steeds hetzelfde uit, maar ziet er wel vol uit maar is gewoon kleiner ???. Maar na enkele uren en hij is nog steeds hetzelfde, dan zal het wel goed gaan zeker :).
Hopelijk....

Maar eerlijk gezegd vind ik de krop al groter lijken dan op die laatste foto, dus het gaat wel goed zeker. Foto's van de andere kleintjes komen ook nog, maar nu zijn ze nog wat te klein enzo. Maar Valérie, je krijgt ze echt te zien hoor :)

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Hij ziet er al best heel groot uit op de foto's :-)
Op de laatste foto is zijn krop heel goed te zien en die is zeker goed gevuld hoor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken want gevoerd word ie zeker.
Zijn oogjes zulen zeker nu snel open gaan, dat is ook een leuk gezicht :-)
Hoe is het met de andere die in het nest zitten?
Die zullen nu ook al een behoorlijk stuk groter zijn nu denk ik.

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi allemaal,

Pinky is nu 11 dagen en hij heeft zijn kuif die gisteren al wat begon uit te komen. Het verschil tussen Kaila en Pinky is klein, alleen dat Pinky (gelukkig nu) beide oogjes open heeft. Eerst maar 1 maar het 2de gaat nu ook open :). Kaila heeft nog maar een begin van een kuif maar haar pennen zijn ook best groot. Pinky heeft nu best ook veel pennen, vooral aan zijn vleugels. Daar zal hij over enkele dagen dus pluimpjes krijgen. Ik denk heel gauw, want de pennen zijn best lang. Het jong die alleen zit is dus een lutino en die is even groot als Pinky en heeft al enkele dagen zijn oogjes open en is 2 dagen jonger dan Pinky zelfs. M'n moeder zegt dat het komt omdat Laiko met 7 is en Tiko met 1. Piko heeft vandaag ook weer een ei gelegd :). Hopelijk gaat dit met al haar derde nest eens goed. De andere jongen maken het ook heel goed Paul, ze groeien ook erg goed, hun kropjes zitten helemaal vol. Pinky's krop zit nu ook weer vol als een ballon :). Vanaf morgen ga ik foto's van alle 8 kleintjes tonen, voor Valérie onder andere zodat ze ook jongen ziet groeien. Ikzelf ga 2 jongen houden, volgens mij Pinky en Kaila, misschien die lutino ook, hij heeft ook al een kuifje :) hij is echt even ver als Pinky, wel niet zo groot maar bij andere deeltjes ....

Hier nog enkele foto's van Pinky! Op sommige kun je zijn kuifje goed zien :)

Zo, dit waren enkele foto's van Pinky, dus morgen de rest ook :). Zoals je ziet is de krop wel beter dan de vorige keer :).

Groetjes, Tara

Valérie Duton

heey Tara,

bedank voor je verhaaltjes ik geniet er echt heel erg van!!!
ik denk dat ik nu ook eens een dagboek ga openen want ik heb van vandaag net een koppel!!! ;D
Waarschijnlijk omdat ik het blok erin heb gedaan.
Dus... dank zei je goede raad om het blok er nu al in te doen ;)

alsins BEDANKT!!!

Valerke

Valérie Duton

P.S.: ik ben ook al aan het sparen voor en digi foto toestel :P

Valérie Duton

Hallo Tara,

Zoals ik je belooft had om elke dag een foto te trekken van Parel.
Wel je wens komt uit.
ik heb bijna genoeg gespaard.

Kusjes van ons allemaal

Tara

Hoi Valérie, dat hoeft ook niet elke dag te zijn hoor :). Gewoon af en toe eens is goed :).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

ik heb foto's gemaakt van al mijn jongen nu, ook de lutino die 9 dagen oud is en die morgen volgens mij al kleine pluimpjes zal hebben, zijn kuif is ook al best groot maar niet echt duidelijk.
Dit zijn 3 foto's van de lutino die ik niet kan houden.

Je ziet al mooi zijn rode oogjes :)

De volgende foto is van een jong die weg mag en die is ook 9 dagen oud zoals die lutino.

Dit is een jong die 8 dagen oud is en die ik ook wegdoe, dus Valérie, kijk maar al eens goed :)

Deze kleine ziet er me leuk uit, op de foto staat hij te geeuwen, hij is ook 8 dagen oud :) hij moet ook weg

Deze kleine moet ook weg, hij is wat kleiner dan de andere, hij is ook 8 dagen, zou je niet zeggen.

En volgens mij heb ik Lucky gevonden. Lucky werd toen hij ver was in zijn ei verlaten door zijn echte ouders, met weinig kans moest hij bij pleegouders -> Laiko en Moko. Zij broedden er erg goed uit en na een maand kwam het jong uit, moest normaal veel eerder uit zijn gekomen, maar het moet zijn dat hij heel goed verzorgd werd, want de andere eitjes van Piko hebben het niet gehaald, Lucky is de enige, al kwam hij een week te laat uit, maar nu is het een ander probleem, hij is al 8 dagen maar ziet er uit als een valkje van 3 dagen. Misschien hou ik dit valkje ook wel, want zijn naam past nog altijd bij hem.

Op de volgende foto staan natuurlijk Pinky (dag 12) en Kaila (dag 11) Pinky staat links op de foto en Kaila rechts.

Dit is Pinky alleen.

Dit is Kaila

En dit is nog een foto van mijn lieve Pinky:

Je ziet dus al goed de donkere hulsels zitten, weldra komen pluimen, hij heeft ook witte hulsels. Ik ben erg benieuwd.
Misschien gepareld? Maar ik begin te twijfelen als ik zoveel donker zie.

Groetjes, Tara