20 juli 2025, 19:37:51

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal!

Er is net weer een kleine uit het ei, weer eentje van onze Tiko, hopelijk zorgt ze er voor want die kan echt niet bij Laiko, Laiko heeft al teveel aan haar hoofd helaas. Deze kleine zal ik niet houden denk ik. Hopelijk zorgt ze ervoor anders weet ik niet wat te doen, ik kan hem moeilijk zelf grootbrengen. Bij Laiko zijn er 2 eitjes op het punt uit te komen. Ze piepen alletwee en er zitten enkele barstjes in de eitjes van de jongen. Dus over een goed uur al 4 jonkies en dan wat later al 5, dit gaat hier erg goed joh! Ben erg trots op mijn vogeltjes, het enige wat ik nu nog kan hopen is dat Tiko haar kleintje eten geeft.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

sorry dat het zo snel achter mekaar is maar dit moeten jullie echt weten!!!!! Laiko zorgde nog voor 6 eitjes, veel te veel dus heb ik een ei bij Tiko gelegd, het ei die van Piko was, Laiko heeft dus nog steeds al haar eitjes, dus nu nog 5 om te bebroeden en ja hoor!!!! Ik hoor al die 5 eitjes piepen, dus vandaag en vanacht komen er nog bengels bij!!!! Ik ben zo blij joh, je kunt me bijna niet geloven. Laiko voelt zich denk ik ook trots, zelfs dat eitje waarvan ik dacht dat ie bedorven was piept. Ik zag het aan dat barstje. Het heeft wel een maand geduurd van die wat ik wel raar vind. Maar goed, ze komen uit!!!! Wat ben ik trots op mijn Laiko!!

Groetjes, Tara&Co

sabrina

Hi Tara!

Jeetje, het lijkt wel de kraamafdeling van een ziekenhuis bij jou! Wat een leuke drukte! Maar echt fijn dat er zoveel eitjes uitkomen. Goed van je dat je ervoor zorgt dat Laiko het niet te zwaar heeft met al haar eieren. Veel plezier met je kroost!
Sabrina

Tara

Hoi,

er is nu al zo'n uur ofzo een kleintje bij, hij is erg klein vergeleken bij Pinky, maar ik denk dat dit komt omdat hij nog niet 'droog' is. Het duurt wel een tijdje, het is nu wel nog een zwakkelingetje, ik hoop dat hij het haalt. Het jong bij Tiko wordt gevoerd, ik heb het de vader in ieder geval al een keertje zien doen. Ik hoop dat de andere eitjes ook snel uitkomen :) Wat een gepiep in het blok ;D

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Morgen misschien al acht valkjes dus je kan al een eigen dierenwinkel beginnen :-))
Je hebt wel geluk nu er ineens zo veel zijn hoor en zeker omdat het voor de eerste keer is dat ze broeden.
Ik hoop morgen weer wat te lezen over nog meer jongen :-)
Veel succes met de kleintjes.

Groetjes,  paul

Carola

Hoi tara,

gefeliciteerd met je jonge valkjes !
Ik heb zelf ook sinds vorig weekend jongen, dus ik weet hoe je je voelt. Ik las dat het ene jong nog een beetje zwakjes was, is dat al wat verbeterd ?? Ik kijk al uit naar je volgende bericht en hoe het met jouw jonge valkjes verloopt.

Groetjes Carola

Tara

Hoi allemaal,

de 4 eitjes bij Laiko zijn vandaag allemaal uitgekomen ;). Ze worden echt door beide ouders verzorgd, 7 jongen verzorgen is niet niets, ik hoop dat ze het allemaal overleven, dus dit nest zal ik denk ik helemaal houden, als het nu mag of niet :). Lucky is dus ook uitgekomen, Laiko's 5 echte jongen en 1tje van Piko die na een maand eindelijk is uitgekomen en dan nog het geadopteerd van Tiko. Carola, de jonkies worden allemaal goed verzorgd en die kleine die zwakker zag was normaal :). Was vast omdat hij veel werk gehad heeft om eindelijk uit te komen, zo zien al de pasgeborene er uit hier :).

Ik had nog 'enkele' foto's.
Dit is Pinky, hij is nu 4 dagen oud :)

deze 3 foto's waren mijn Pinky :)

dit zijn de jonkies die in het laatste uur geboren zijn, ze zijn erg schattig, maar wel onduidelijk helaas, dit is omdat ik ze moet verkleinen :(

dit is Kaila, zij was het jong van Tiko en nu 3 dagen oud

Dit is het jong die gisteren bij Laiko uitkwam, hij heeft nog geen naam.

Zo, ik had nog foto's van de 3 jongen die vandaag uit waren alledrie samen, maar die zijn mislukt, maar ik ga ze nu niet meer uithalen, morgen zien jullie meer :)

Ik ben van plan om alleen met het nestje van Laiko en haar 2 pleegkinderen verder te gaan, want aan die ben ik het meest gehecht en die ga ik denk ik alle 7 houden :)

Groetjes, Tara

yentl

Wat leuk zeg, niets dan jonkies jonkies jonkies!
Hopelijk komen die van ons ook allemaal uit, daar heb ik zo mijn twijfels aan... en 'k hoop ook dat je nog veel meer jonkies mag verwachten!!!

groetjes Yent'l

Valérie Duton

heey iedereen!!,

IK ga later een valkje krijgen van tara!!!!! :o ;D
OOOOOOOOooooooooooooOOOOOhhhhhh ik ben zooooooooooooooo blij dank je Tara!! Je maakt me het gelukigste meisje van de hele wereld!!!!! ow ja ik heb een tip voor je foto's
je trekt ze altijd van bovenaf, probeer anders nu eens van opzij ik denk dat het een mooier effect gaat geven, denk je niet?
VEEEEEEEEL liefs,

Valerke,Jacko,Jacky en Lucy

Tara

Heeeey allemaal,

de 7 kleintjes bij Laiko hebben allemaal een volle krop, hiep hiep hoera voor onze goede verzorgster en haar jonge man!!!!!! Tiko verzorgt haar kleintje ook wel best goed, en Jako helpt haar daarbij, ze doen het goed voor hun eerste keer. Maar de andere eitjes komen niet uit :-/ nog even geduld, maar ik kan niet klagen, vooral niet met de jongen bij Laiko, volgens mij hebben ze allemaal grote kans dat ze overleven :). Vooral Pinky en Kaila nu. Pinky is vandaag 5 dagjes oud en dat moeten we vieren, ik heb hier 2 tamelijke duidelijke foto's van hem :)

Zo, die twee foto's waren mijn Pinky :). Hij wordt al wat gewend aan me denk ik. Niet dat ik hem veel uithaal ofzo, alleen een keer om te kijken of hun kropjes vol zijn en om foto's te nemen :). Ik hoop verder te mogen gaan met mijn dagboek en dat alles goed blijft verlopen :)

Groetjes, Tara

Mandy

Dat hoop ik ook Tara, en zo te zien gaat het wel goed met je kleine rakkers! ;)
Binnenkort zullen ze de oogjes wel open gaan doen en gaan langzaamaan de veertjes tevoorschijn komen. Altijd een spannend iets vind ik, ben altijd wel benieuwd wat voor mutatie het gaat worden. Al is dat bij sommige wel voorspelbaar.
Hopelijk komen de andere eitjes ook nog uit, maar dit is al een hele mooi start zo met al die jonkies, leuk voor je hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Tara,
Pinky ziet er erg goed en gezond uit en word al best wel groot zeg :-)
Je kan zijn vleugeltjes al goed zien nu en hij lijkt me erg actief als ie zo rechtop zit op de foto,
Je kan duidelijk zien dat ie zwarte oogjes krijgt dus het zal in elk geval dan geen lutino worden.
Veel succes met je nestjes verder :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

Pinky is morgen alweer een week oud. Hij groeit erg mooi en die krop is wel erg groot. Paul, volgens mij had je het verkeerd begrepen maar het is een andere vogel die een lutino word, niet Pinky. Ik wou er een foto van nemen maar hij is niet erg actief als Pinky en het mislukte steeds. Ik heb wel een foto van mijn Pinky die erg kan schreeuwen naar z'n moeder.

De 7 jongen bij Laiko worden allemaal goed verzorgd. Wel erg hard denk ik. Die lutino met rode ogen is dan ook niet van Laiko, maar van Tiko. Misschien daarom dat ik hem raarder dan de andere jongen vond, omdat ik zwarte oogjes gewend ben, maar toch is er iets abnormaals aan het jong, volgens mij is zijn vader die vogel van m'n broer, wat helaas geen mooie valkparkiet is :(.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

Pinky is vandaag een week en enkele uurtjes oud. En dat heeft hij goed laten zien, hij heeft zijn oogjes open! Het is een echte schat, volgens mij halen ze het wel bij Laiko :) Valérie, weldra heb je een valkje :)

Groetjes, Tara

Tara

Hoiiiii,

ik heb nog even wat foto's gemaakt van de kleintjes. (van Laiko's nestje dus).

Hier zie je de 7 kleintjes van Laiko, ze zitten zoals je ziet allemaal lekker dicht bij elkaar :) Dat doen ze nou altijd, moeten wel erg gehecht zijn aan elkaar :).

Hier zie je Kaila en Pinky, Kaila is morgen een week oud, en Pinky vandaag.

Dit is nu Pinky alleen. Hij ziet er klein uit op de foto's maar is best al groot. Jammer dat hij zijn oogjes niet voortdurend open doet, maar is echt heel leuk. Aan zijn vleugels komt ook wat grijs.

Hier zie je nogmaals Pinky

Pinky wordt erg aan me gehecht. Hij is erg lief, zou niet meer zonder hem kunnen :). Wel jammer dat de foto's onduidelijk zijn door het verkleinen, maar als ze groter zijn wordt het beter :)

Groetjes, Tara