20 juli 2025, 07:20:09

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik ben er al wat over van het stukke eitje, ik vraag me af of dat het eerste ei of het tweede van Piko zou geweest zijn ... Het eerste is nu al 19 dagen oud en 17 dagen bebroed normaal, maar als het dat is die stuk is is er dan nog het tweede ei die 17 dagen oud is en 17 bebroed. Maar nu vraag ik me af of die jongen toch uit zullen komen weldra of niet, want ja, als ik naar het eitje kijk zie ik het ei voor een groot deel donker, zijn die bedorven?? Of niet? Oké, ik weet dat dat normaal een goed teken is, maar toch vraag ik het mij af, ik weet niet of dat beestje uit het gebroken ei leefde, maar ik denk dat toen het nog in het ei zat (toen het ei nog niet gebroken was) eigelijk zo'n halfuur ervoor, denk ik het gevoeld te hebben in het ei, maar ik weet niet, ik heb niet durven kijken of het bewoog of niet enzo, ben maar enkele minuten later teruggekeerd en toen zag ik dat het er helemaal uitgegleden is, ik hoop dat het nog leefde maar dan ook weer niet, ik hoop dat het nog leefde omdat de andere eitjes dan meer kans hebben, maar ik hoop niet dat het leefde omdat het anders wel vreselijk moet geweest zijn, maar goed, voor de anderen hoop ik dat het nog leefde. Maar nu weer ter zake over dat ene ei. Het is erg donker, gisteren zag ik nog enkele rode lijntjes onder het donkere gedeelte, maar vandaag denk ik die niet gezien te hebben, maar misschien heb ik niet zo goed gekeken. Maar als ik hoor hoor ik geen geluid, dus ja, het kan nog enkele dagen duren, maar toch denk ik dat het dood is, ik voel geen bewegingen en zie geen bewegingen :(. Ohja, ik zie wel over 2-3 dagen hoe ver het is, misschien hoor ik toch nog een <piep> dan. Maar sorry voor m'n gezeur en zo, maar als bijvoorbeeld in mijn geval een eitje zo'n 14-15 dagen bebroed is, en dan stoppen ze een nacht (denk ik), en dan worden ze meteen door anderen bebroed, maar als ze nu dood zijn, kun je dat echt aan niets zien? Het is wel erg donker vanbinnen ... Misschien het jong die groeide maar die nu jammer genoeg daar ligt te drijven :(. Want nu zou ik toch bewegingen moeten voelen? Of niet, ja oké, ik zal stoppen met zagen, maar hoop dat iemand raad weet,

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Erg jammer dat het eitje gebroken is maar zo gauw het maar iets beschadigd is en er komt lucht in het ei gaat het jong snel dood.
Een ei is net een couveuse en als daar iets aan de binnenkant verstoort word gaat het snel fout.
Helaas is er weing aan een ei te ontdekken, alleen met een lampje kan je zien als er wat beweegt of het goed is maar zeker als het eitje nog niet uitkomt is er bijna geen beweging te zien soms.
Ik hoop in elk geval dat het eerste ei snel uit zal komen bij je en dat we de foto's van de kleine hier gaan zien :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi allemaal :) :) :) :)

ben superhappy hier, heb net even gekeken naar dat ene ei die ik toch zo graag wil maar dat ik dacht dat het dood was enzo ....  :'(. Maar nu, heb ik gekeken en  :P ik heb het zien bewegen ::). Ik denk het ook gevoeld te hebben maar eigelijk weet ik het niet zeker, soms in m'n gedachten :-/. Maar goed, ik keek zo, zag niets, maar zag wel dat het weer wat donkerder was dan gisteren, en ik heb wel nog een tijdje moeten kijken, eens dacht ik dat ik het zag bewegen maar toen dacht ik, oh nee, zal wel niet, maar toen keek ik voor een laatste keer en waaaaaw ik denk dat het bewoog, het was net of het ademde ofzo, kwam net wat groter en verkleinde dan weer :). Maar een gepiep hoor ik nog niet, ik hoor wel iets anders, het klinkt zo als dat geluid je maakt naar een paard :-*. Maar dan veel stiller, raar hoor ???.
Ik hoop dat het overmorgen uitkomt, dan zullen jullie een foto zien, maar als dit ei uitkomt, noem ik die zeker Lucky, past best bij hem :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Echt te gek dat je toch wat hebt zien bewegen :-)
Dan zal er toch binnen een paar dagen iets uit gaan komen.
Hopenlijk geen paard want die past echt niet in je voliere :-)
Maar het ei zal wel binnen een of twee daagjes gaan piepen denk ik en daarna snel uitkomen :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi, wou net nog even kijken naar het ei, maar het blijkt het ei van Laiko te zijn .... Ik zag het tot ik een ander ei nam, dit ei was van Piko, ik heb er heel goed naar gekeken en heb het enkele keren zien bewegen, het is al erg donker, maar toen ik met licht scheen zag ik enkele barstjes, niet duidelijk zonder licht, wel met licht, een klein beetje verder zie ik een donker driehoekachtig iets, zou dat het vleugeltje zijn van het jong ofzo? Ik hoorde helaas nog geen gepiep, hoop dat ie nog leeft, in ieder geval weet ik dat als het eerste jong snel uitkomt, dat dat mijn Lucky is :) Maar ik weet nu ook dat er spoedig een ei van Laiko uitkomt, leuk wel :). Maar toch hoop ik zo dat het ene eitje uitkomt, kunnen die barstjes kwaad? Het is wel raar hoor, je kunt ze alleen maar met licht zien en daar vlakbij dat driehoekachtig donker dingetje. Ik hoop echt dat het uitkomt :)

Groetjes, Tara

Tara

Hoi beste dagboeklezers,

heb zonet naar de eitjes gekeken en zag in 2 van de 6 al duidelijk wat bewegen, het ene komt echt snel uit, ik zag een oogje in het eitje op en neer gaan, dus dat was het kopje, ik hoop dat het overmorgen uitkomt :). Ik hoop dat dat het jong van Piko zou zijn :). Ze zijn allebei erg donker vanbinnen en zie in vooral dat ene goed de bewegingen, in het ander zie ik er, maar dan wel minder, misschien begint het vandaag nog te piepen, het oogje zag er al de ware grootte van een pasgeboren jong uit :)

Oja, was ik gisteren, en nu weer bijna vergeten te zeggen, Piko heeft gisteren ook haar 2de eitje gelegd, ze broeden nu wel minder dan hun eerste nest, maar ze blijven nooit langer dan 10 minuten er van. Ik hoop morgen of overmorgen eindelijk foto's van m'n eerste jong te tonen :)

Groetjes, Tara

sabrina

Hi Tara,
wat een spannende dagen voor je! Ik hoop echt dat we hier inderdaad snel de eerste foto van 'Lucky' te zien krijgen!
Groetjes Sabrina

Tara

Hoi :)

Nog steeds geen nieuws dat er een jong uit is, ik hoor ook nog geen piepjes :'(. Misschien overmorgen ... Het is nu al 20 dagen bebroed ... Misschien komt het wel overmorgen uit, maar dat maak ik mezelf steeds wijs, ofwel begint het maar te piepen wanneer het uitkomt ofzo. Mijn witmasker mannetje is verliefd op mijn lutino pop, hij heeft zo al enkele keren willen paren, maar durft niet ... Zou wel leuk zijn, misschien dan een wit valkparkietje :). Vandaag hebben die 2 wel mekaar zitten kroelen. Bij Tiko is er een eitje gebroken, jammer hoor, ergens in het midden is er een deuk naar binnen, tamelijk groot, zo'n 6 mm ofzo. Maar ik heb het nog laten liggen, je weet maar nooit ... Piko en Tako broedden plots weer niet meer op hun 2 eitjes, hopelijk straks 3. Ik heb dan onze Laiko wat in hun nestkast gedaan, Laiko's mannetje Moko zat toch op hun nest te broeden. Na zo'n kwartier ging ik terug kijken en zag dat Tako in het invlieggat zat te kijken naar Laiko, dan dacht ik, ja, hij zal weer willen broeden, toen haalde ik Laiko eruit en heb ik haar bij Moko gedaan, ze zit er nu bij. Tako ging gelijk gaan broeden. Ik hoop dat hij nu blijft broeden.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

we zitten hier met een groot probleem, het kapotte ei is helemaal kapot en het jong leeft nog, hij moet toch nog enkele dagen, nu, ik weet totaal niet wat ik moet doen, het zal vast niet overleven, maar ik heb het nu in een onderste van een flesje gedaan met water, zodat het niet uitdroogt, en het staat op de verwarming met nog eens de lamp erbovenop. Ik denk niet dat het het haalt maar ik wil toch nog van alles proberen.

Groetjes Tara
:( :( :( :( :( :( :(

Tara

Hallo :(

naar het bleek scheen het water niet goed te zijn enzo, dan heb ik het maar uitgegoten en het jong op een deksel van een schoendoos gelegd en Lique's raad opgevolgd en het halve schaaltje ei eraf gedaan en al het slijm weggedaan, het jong was toen al verzekers dood :( Erg jammer vind ik, maar hij zou het zowieso niet overleefd hebben, moest nog ongeveer een week :( weer een jong minder dus, dit is nu al de 2de foetus dat ik gezien heb deze week, hopelijk gaat het goed met de andere eitjes. Weldra zal er toch een jong gaan uitkomen en dan zal ik hier foto's zetten, eindelijk ....... Want ik kan al niet meer wachten ...
Groetjes ...

Lique

Hoi Tara.

Ik vind het heel jammer voor jou, en natuurlijk ook je valkjes, dat het verkeerd is afgelopen.
Hoe ik het kon zien, moest hij zeker nog wel een week, voordat hij zou uitkomen.
Alleen heeft het allemaal niet mogen baten.
Mijn tip is: laat de eitjes lekker met rust. Niet meer zo veel kijken, en zeker niet oppakken. Het lijkt moeilijk, maar het is wel beter zo. En op het moment dat er een jong is, ben je nog veel meer verrast, ook omdat je het niet verwacht.

Groetjes Angelique

Tara

Hoi allemaal,

dat ene eitje is al 26 dagen oud en daarvan 24 bebroed, dit is echt wel wat lang en ik denk dat hij dus ook dood is, maar ik laat hem nog wel even liggen, het kan best wel dat ie dood is, er zitten enkele lichte barstjes in heb ik gezien, ze zijn wel erg licht, dringen niet door, dus weet ik het niet zeker. Ik heb ook wel eens Laiko's nestje uitgerekend, ze heeft zo ongeveer van haar 4 eitjes beginnen broeden, een dag nadat ze verplaatst was, dus zijn die 4 eitjes nu al 17 dagen bebroed en dat 5de eitje zo'n 15-16 dagen. Toen ik zo'n 4 dagen geleden voor de laatste keer keek zag ik in bijna alle eitjes erg duidelijke beweging, dus nu zullen ze vast al donkerder zijn en meer bewegen :). Piepjes heb ik nog niet gehoord maar ze zijn nog maar 17 dagen ver, ik hoop snel dat ik een jong heb dan kan ik eindelijk foto's tonen :).

Groetjes, Tara

fientje

20 april 2003, 22:03:53 #72 Last Edit: 20 april 2003, 23:03:14 by admin
'k hoop et voor u zenne. moja da zal wel lukken zennne. en als ge dan mooie vogeltjes ebt zult he bere blij zijn. en dan ebt ge scone vogeltjes, da zal tof zin moja kweet zeker dat gaat gaan want ge ebt véél eitjes hé et kan nie zijn dat er geen 1 uitkomt hé en zeg nu nie dak gin gelijk eb want 'k eb wel gelik!!![dus ja tsss da zal wel lukken dont worry 't zal lukkenè!!!! en 'k zal dan eeens komen kijken behalve alst scole is da zal amebetant zijnhé ? :-moja we zien wel!!!'t zal gaan gaan positief denken
groetjes
fientje en piki

Tara

Hoi allemaal,

morgen zien jullie vast en zeker een foto van mijn eerste jong :)

Ik ging net nog even naar de vogels kijken om te luisteren. Overdag is het niet mogelijk want die beestjes maken veel geluid buiten en in het tuinhuis, maar nu het donker is zijn ze stiller, eerst dacht ik niets te horen, maar toen deed ik de nestkast eens open en ik hoor allemaal snel achter mekaar piepjes!!!!!!!!!!!! Dus normaal morgen komt een jong!!!! Ik ben wel benieuwd of deze van Laiko is, ik denk het wel, oooh wat ben ik blij!!!! Nu weet ik dus waarom Laiko de laatste 2 dagen agressiever tegen me doet, want toen ze haar eitjes al allemaal had en zo deed ze niets naar me, nu begon ze tamelijk hard te bijten als ik haar wou aaien, ik vermoedde al zoiets. Maar ik ben zo blij dat ik het niet kan beschrijven!!

Hopelijk tot morgen allemaal,

groetjes, Tara

Carola

Hoi Tara,

Zou leuk zijn als je morgen ook een jong valkje had, bij mij is vrijdag de eerste geboren, helaas is die overleden. Zaterdag en vandaag zijn er ook valkjes geboren en die maken het alletwee gelukkig goed, heb nu nog 1 ei wat moet uitkomen, dus hier ook nog even afwachten.
Ben heel benieuwd naar de foto die je gaat maken van je pasgeboren valkje, kijk er naar uit.

Groetjes carola