12 mei 2025, 10:23:14

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

yentl

Pareltjes van valkjes die je hebt ;), echt heel schattig!!
Ik vind het erg jammer van die ene die je pas had gekocht.

groetjes Yent'l

Tara

Hoi allemaal,

het is nu al zo'n tijdje dat de kanarie weer een eitje had gelegd wat eigelijk onmogelijk bevrucht kon zijn zonder mannetje en heb het uitgehaald, ik was eigelijk supernieuwsgierig en heb het eitje even bij Laiko gelegd om te kijken wat ze ermee zou doen. Even later keek ik en zag dat ze erop broedde, Moko (het mannetje) kwam er dan ook even bij en wou er ook op broeden, dus het is welkom, ik haal het er dan best wel uit straks. Maar ze weten in ieder geval dat het van iets anders is, het eitje is kleiner, blauw en heeft spikkeltjes, dit is weer zo'n teken van dat Laiko een supergoede moeder is en Moko een supergoede vader ::) :).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

morgen neem ik van alle jongen foto's, alleen wordt het me wat moeilijk want ze vliegen vaak weg :-[. Vooral Twinky hier, van Valérie:

En Lokky, maar zij valt best mee:
Ze zijn wel wat wazig (Valérie, als je de ware foto's wilt, zeg je het maar)

Verder gaat het goed met de nestjes, beide poppen: Piko en Tiko hebben weer een ei gelegd, allebei in het zelfde kastje, dus weet ik het ook niet meer, er liggen nu 6 eitjes, dus Piko heeft 't vijfde gelegd en Tiko 'r tweede, haar eerste is dus stuk. Misschien daarom dat 2 koppels elk om beurt broeden. Laiko heeft nu ook weer een vierde eitje gelegd, de jongen worden nog steeds goed gevoerd :). Enne, foto's van Plukkie enzo, kun je alleen nog maar zien bij haar dagboekje: De hebzucht van Plukkie ;).
Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Wat een mooie valkjes zijn het geworden zeg :-)
Vooral die met die parels is erg mooi geworden.
Ik ben benieuwd naar de foto's van je andere jongen maar die zullen ook wel heel mooi geworden zijn denk ik :-)
Hopen dat het goed gaat met de eitjes die er nu gelegd zijn maar dat is gewoon even afwachten denk ik.

Groetjes, paul

Ellen

Goh Tara ze zijn weer hartstikke leuk.
Allebei.
De een vanwege de uitdrukking in zijn koppie en
de ander "Locky" vanwege zijn tekening.

Wat zou ik toch moeilijk kunnen kiezen.

Groetjes en ciao ......Ellen.

Valerkiet

hallo Ellen,
je zei dat je moeilijk zou kunnen kiezen.
Daarom neem ik ze ook allebij :D :D :D

byekes,

Valérie

Hallo tara,

harstikke bedankt voor de foto's :-* :-* :-*
wat zijn ze mooi geworden en zo snel!!!
Kan Lokky al beter zelf eten? :-/

byekes,

Valérie

Tara

Hoi Valérie,

Lokky kan nog steeds niet alleen eten :-[ ik weet niet wat er hapert, maar ik denk dat het niet lang meer zal duren hoor, ik hoop het toch niet ... Dan kan je ze snel meenemen en van genieten, de valken zijn al bijna even groot als de ouders zelf :D.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal ...

ik kom een zeer triestig bericht weergeven ... Vanmorgen toen ik opstond ging ik naar de vogels kijken en zag Pinky 'dood' in de kooi liggen, dat dacht ik toch, ik ben gaan schreeuwen en huilen tot en met, en ik had haar op een nestkast gelegd tot ik terug thuis kwam om haar te begraven ... Over de middag bij het schooleten zei een leerkracht dat ik eens naar m'n moeder moest bellen, ik schoot meteen weer in tranen uit over de hele zaal want ik dacht dat er nog meer slecht nieuws zou komen ... Ok, zo gezegd zo gedaan, ik heb gebeld en kwam zij met geweldig nieuws van PINKY LEEFT NOG!! Ze zei dat ze binnen in het tuinhuis ging en ze haar staart zag bewegen, onder mijn ogen was ze wel dood, er begon een vlies over haar oog te komen enzo ... Ze heeft haar eten gegeven en ik was zo blij dat ze nog leefde dat ik weer over die hele zaal zei: het is een wonder!!! Na de pauze heb ik dan nog even gebeld om te vragen hoe het er mee ging ... Ze zei niet meteen iets, ik werd bang, ik wist wat het was ... Pinky was dood ... Hij was thans aan de beterschap :(. Pinky is maandag 7 weken geworden en was mijn eerste valkparkietenjong ...

Speedy

Hè verdorie zeg, wat jammer, dan was die beweging vast een laatste stuiptrekking van Pinky.
Dat jij dit nu weer erbij moet hebben, na je vorige verdriet.
Er moet dan toch al iets mis met Pinky geweest zijn, lijkt mij.
Het kan toch niet zomaar dood gaan.
Nou meis...probeer van je overige valkparkietjes te genieten.

Sterkte,

Trudie

demi

hoi lieve tara

meissie ik leef met je mee hoor!!!
ik zit hier met tranen in mijn ogen en koude rillingen lopen er over mijn rug! verschrikkelijk ik hoop dat je veel liefde van je andere baby`s krijg zij helpen je er zekers doorheen!!!!

sterkte tara!!! :-* diana w

Stijn dc

hello tara,

oooh wat jammer van je kleine lieve pinky, alvast veel steun van hier en ik hoop dat je nu gespaard blijft, want ik weet wat het is om twee vogels op korte termijn te verliezen!
alvasst heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeel steun!!
maar zet jer er over!! hoe jammer het ook mag zijn :'( :'( :'( :'( :'(

SDC

Mandy

Hé verdorie toch Tara, wat ontzettend naar zeg! :(
Zo jong nog, het had nog zoveel kunnen doen en meemaken, je had er zoveel meer van kunnen genieten... :'(
Probeer maar wat van al je andere mooie valkjes te genieten en veel sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Hallo Tara,

Wat een :censuur-bericht zeg.
Hier ben je goed verdrietig van.
Ik wens je heel veel sterkte met het
verlies van een wel heel erg jonge Pinky.

Groetjes Ellen.

Valérie Duton

Taratje toch ik vind het zo erg voor je!!!
ik geef je me al mijn sterkte dat ik in me heb :-[
hopelijk dat er niets anders gebeurt nu.
ik leef heel erg hart met je mee!!!
je kan met al je problemen afkomen bij mij hé dat weet je :-*
 :'(
hij was ook wel heel lang klein gebleven de anderen werden groten maar hij bleef steeds de kleinste al was hij eerst geboren.ik zal voor je opzoeken wat het eventueel zou kunnen geweest zijn.

nog vele kusjes en groetjes aan iedereen!,

Valérie

Tara

Hallo allemaal,

ik heb nu even Twinky en Lokky die naar Valérie gaan voor de laatste dag helemaal voor me alleen. Ze zitten nu momenteel bij me op de kamer om ze wat tammer te maken. Nu de geparelde lijkt sprekend qua parels op Laiko (= de moeder)
Zie je? Is dit nou gepareld split wildkleur zoals ik ergens gelezen had? Dit is normaal een popje :-/. Hopelijk snel antwoord :).
Groetjes, Tara