28 maart 2024, 18:13:43

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Tara,
Je valkjes gedragen zich precies zoals het hoort :-)
Keurig om de 2 dagen een eitje erbij dat is gewoon perfect.
Het lijken me erge goede ouders en het is natuurlijk even wachten maar er zullen zeker hele mooie jongen uit komen :)
Ik hoop dat er nog vele eitjes zullen volgen voor je :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Thx Paul :)

Piko moet zeker nog een ei leggen want ik zie het zo aan haar staart, maar dat zal dan voor dinsdag zijn :) Laiko is ook een goed moedertje, alleen broedt ze niet zo heel veel zoals Piko en Tako. Op haar mannetje Moko moet ze niet rekenen, die broedt bijna nooit :(. En dan jaagt Jako haar soms nog van haar nest, maar dat laat ik niet gebeuren. De eitjes van Piko zijn jammer genoeg nog steeds niet bevrucht, tenminste, ik zie niets :(, misschien dat dat nog komt, ze broeden immers nog maar van vrijdag .... Piko en Tako zijn erg goede broeders, vooral Tako de man, die zie je bijna nooit meer uit het blok komen, ik ben net even gaan kijken of Laiko aan het broeden was maar ze zat buiten het blok, ik hoop dat ze gaat broeden vanaf haar derde ei hoor, want nu zit ze er toch niet zo veel op :(.

Tara

Hallo allemaal :)

ik heb zonet even naar Piko's eitjes gekeken of ik al iets in kon zien, wel, in het eerste eitje dat ze had gelegd, zag ik zo'n bruinachtige redelijk lange lijn in, hetzelfde was met het tweede ei, in het derde kon ik nog niets zien, maar die is nog maar net gelegd, ik hoop dat ze bevrucht zijn, enne Mandy, ik heb mijn handen goed gewassen hoor ;D :D

Groetjes, Tara

Mandy

Wat leuk voor je Tara! Hopelijk zijn ze bevrucht, over een paar dagen moet je al meer kunnen zien, je gaat dan steeds meer rode bloedvaatjes zien en daarna wordt het een dichte vulling met een leeg gedeelte erin (lucht/dooier).
Maar gebruik je geen schouwlampje dan Tara, dan hoef je de eieren helemaal niet aan te raken?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

wij hebben hier geen schouwlampje :(

Mandy

Ooo, wat jammer, maar die kan je wel bij elke goeie dierenwinkel kopen hoor, die van mij had ik voor 8 €.
Maar je kan er ook zelf een fabriceren door over een zaklampje met sterk licht een soort kokertje te plaatsen zodat je 1 sterke lichtbundel krijgt, Paul heeft zoiets gedaan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Oh Mandy, ik zou daar allemaal geen snars van begrijpen, maar goed, geld heb ik niet meer met mijn digitale camera te kopen, maar ja, ik zal maar afwachten zeker of er eitjes uitkomen of niet ;)

Groetjes, Tara

Tara

Jipie, vandaag heeft Tiko ook een eitje gelegd, we zitten nu met 3 nesten van de 4 poppen, leuk leuk, maar Jako probeert nog steeds Laiko's nest af te pakken, maar niet zo veel meer, Laiko's man begint ook in actie te schieten :)

Ik heb weer gekeken naar Piko's eieren maar ik zie nog altijd geen rode lijntjes, ik hoop echt dat er zullen bevrucht zijn ...

Ik hou jullie op de hoogte als jullie dat willen :)
Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Natuurlijk willen we op de hoogte gehouden worden :-)
Heel leuk dat je al 3 nestjes hebt nu.
Zie je wel, geduld word beloond en dat je kan zien dat ze bevrucht zijn kan soms ook wel eens even duren.
Met 10 dagen kan je het in elk geval met zekerheid zeggen want dan moet er toch wel wat te zien zijn.

Groetjes,  Paul

Tara

Piko heeft geen eitje meer gelegd vandaag :'(. Maar Laiko wel, zij heeft er nu ook drie, toen ik thuiskwam zag ik dat Moko aan het broeden was, dat was goed, maar Jako jaagt hen nog steeds weg, ze moeten toch broeden op hun eitjes, Jako z'n pop heeft zelf een ei gelegd, waarom jaagt ie toch Moko en Laiko van hun eitjes :(

Tara

2 april 2003, 17:27:43 #25 Last Edit: 2 april 2003, 19:51:53 by tara_dewulf
Joepie!!! Piko heeft haar 4de eitje gelegd! We denken dat er nog een 5de aankomt zelfs! Laiko broedt niet op haar eitjes :( jammer wel, Tiko heeft vandaag haar tweede ei gelegd zag ik, maar helaas is het stuk :( :'(

Tara

Goed nieuws! Jako laat Laiko's nest met rust! Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd ... Ik heb hem eens in de aparte kooi waar Piko en Tako aan het broeden zijn gedaan, en daar heeft hij dankzij Tako de man geleerd dat hij niet in andermans nesten mag foefelen, Tako zat hem steeds achterna en zo, na een minuutje of 2 heb ik hem weer bij de anderen gedaan. Hij was wat depressief maar het kon me niet schelen, Laiko wou niet broeden door hem, nu laat hij hen met rust, en Laiko zit nog steeds te broeden, het is al een hele tijd zo, misschien komt het toch nog goed met haar eitjes :)

Groetjes, Tara

Tara

Hallo, ik zal even een foto van het gelukkig koppel die aan het broeden is tonen, het is wel niet zo duidelijk maar het valt toch te zien :)



Dit zijn Piko en Tako, foto's van Tiko en Jako en Laiko en Moko aan het broeden heb ik (nog) niet.

Groetjes, Tara

Tara

Ik ging net ff buiten kijken of Jako niets kwaad doet, en ik zag dat hij weeeeer in de nestkast ging, ik was razend, en ging er heen, ik zag dat hij Laiko er niet uit joeg, dat vond ik raar ... Ik keek en moest hem eruit krijgen wat niet makkelijk was, ik heb beten enzo gekregen, maar ik doe alles verdorie om haar nest te redden >:(. Ik heb hem er uiteindelijk uitgekregen en zag dat Laiko 4 eitjes had, wat wel raar is, normaal zit er toch een dag tussen??? Gisteren heeft ze pas een ei gelegd en nu weer een??? Nou ja, ze heeft er 4, ik heb Jako nu bij Tako en Piko gedaan, ik weet dat dat geen juiste beslissing is, maar Tako kan goed het nest beschermen en Laiko en Moko kunnen dat niet, de anderen vallen Laiko en Moko niet lastig, ik weet niet wat ik moet doen :( ik vind het echt heel erg :( maar ik wil Jako toch niet wegdoen? Wat moet ik toch doen :(

Tara

Jako heeft Laiko trouwens ook wel erg toegetakeld, en ik moest oppassen dat ik ze geen pijn deed om Jako weg te jagen, het was riskant voor de eitjes ook :(. Nu is Jako weer in de volière, morgen kijken we voor nog een kooi en daar gaan Jako en Tiko dan in, of misschien Moko en Laiko, zodat zij rustig kunnen broeden, ja, ik ga Moko en Laiko apart doen, dat lijkt me het beste,

tot gauw,

groetjes, Tara