21 juli 2025, 00:01:22

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Mandy

Tja moeilijk is dat hé Tara, welke ga je zelf houden en welke gaan dan weg. :-/ En als ze dan voor het eerst weg gaan is dat altijd heel vervelend. Het is altijd het prettigst als je er zelf adresjes voor kan vinden of als mensen er bij je om komen dan dat je ze naar een dierenwinkel moet brengen. :(

Ze zien er wel goed uit hoor, krijgen goed te eten en groeien goed. :) Maar als ik zo die foto's bekijk van je jongen lijken het mij allemaal wildkleur valkes te gaan worden. Dat je bij de vleugels eerst grijs en dan geel/wit en weer grijs ziet is normaal. Maar we wachten nog ff af, over een weekje kan je al veel meer zien. Leuk is dat hé, ik was ook zeer verrast toen uit Pino (bonte man) en Marrie (lutino pop) en uit Jut (witmasker) en Jil (witmasker bont) geparelde jongen kwamen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Tara,
Pinky word al een grote jongen zeg :-)
Het is nu helaas nog heel moeilijk te zien wat het met zekerheid gaat worden maar dat is juist de verrasing met jongen wat voor kleur ze gaan krijgen.
Met een paar dagen is er al veel meer van te zeggen denk ik dus het einde van de week zal je het wel weten denk ik :-)
Jij gaat in elk geval heel goed met al die kleintjes, dat kunnen een heleboel helaas niet zeggen :-(

Groetjes,  paul

Tara

Hoi allemaal,

er is een jong aan het uitkomen bij Tiko. Maar die die gisteren uitgekomen is lijkt niet gevoerd te worden, ik hoop dat ze niet te lang wacht. De lutino heeft nu echt al bijna overal hulsels en zijn oranje wangvlek begint te komen, ik vind het wel leuk maar dan ook jammer want die lutino is 2 dagen later geboren dan Pinky en bij hem is nog niets duidelijk te zeggen. Ik heb nu ook weer een punt dat hij waarschijnlijk gepareld is. Aan de onderkant van haar kopje, bij de bek begint ze ook hulseltjes te krijgen. Deze zijn echter een soort geel, en wat niet bij wildkleuren is. Zij hebben toch groenachtig? Nu goed, alle spotjes die er al zijn hebben wit aan de toppen, is dat dan bij wildkleuren ook zo Mandy? Ook op de krop, rug? Overal? Dat wist ik dus niet .......

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

vannacht is de derde kleine bij Tiko geboren.

Nu zitten we echter met een grandieus probleem. Toen ik vanmorgen keek of de derde kleine geboren was, lagen de tweede en derde als dood in het hok. Toen ik ze uithaalde en wou begraven zag ik dat de ene nog bewoog, snel bij Laiko gedaan want ik wist niets anders wat te doen, niemand anders zou er voor zorgen en toen zag ik dat de derde kleine ook nog wat bewoog, die dus ook bij Laiko, ik weet totaal niet of het een goed idee was want nu moeten zij en Moko 9 jongen grootbrengen. De kleintjes zijn er nu wel weer helemaal bovenop maar is het wel goed voor Laiko en Moko als ze altijd voldoende eten, eivoer, sepia enzovoort hebben? Ik hoop antwoord want ik wil die kleintjes niet uit hun lijden verlossen want die hebben ze nu niet. De lutino die er nog zit wordt wel verzorgd. Hij krijgt al pluimpjes. Maar hij is niet de enige, Pinky's hulsels beginnen ook te openen, het is net lichtgrijs met een witte of gele rand. Dus denk ik niet wildkleur. De pluimpjes naast zijn bekje zijn nu geel wat ook niet voor een wildkleur is. Dus wat mij betreft is ie wel gepareld. Maar weet iemand raad wat ik moet doen voor die kleintjes?

Alvast bedankt,
groetjes, Tara

Stijn dc

tja tara wat kan je eraan doen!! heb je nog andere ouders met dezelfde leeftijd va

Stijn dc

oeps foutje
heb je nog jongen van dezelfde leeftijd bij andere ouders???
anders kan je ze daar bij leggen. en anders ze laten liggen.
als er eentje sterft dan kan je daar niet veel aan doen denk ik - :-/ :-/

en de ouders zullen nadien wel bekomen denk ik hoor!!
het komt toch af en toe voor dat ze ook veel jongen moeten grootbrengen. ik laat gewoon de natuur  zen werk doen!!

byeeeeeee
hou ons op de hoogte

Paul

Hoi Tara,
Wat rot nou weer dat het zo slecht ging met die kleintjes :-(
Maar gelukkig zorgt Laiko voor alle jongen en dat is echt uniek hoor :-)
Ik zou het in elk geval proberen en veel eivoer feven want dat zal Laiko eten als een gek met zoveel jongen.
Ik zou het net zo gedaan hebben hoe moeilijk het misschien ook is voor de ouders.
Voert alleen Laiko nu 9 jongen of heeft ze nog hulp?
Wel oppassen dat Laiko zelf ook eet dus even haar gewicht in de gaten houden.
Het is wel even doorbijten voor Laiko nu en best heel zwaar maar na het uitvliegen zou ik haar zeker even flink rust gunnen en niet meteen weer laten broeden dan kan ze even bijkomen.
Sterkte met je jongen.

Groetjes,  paul

Tara

Hoi allemaal,

ik ben er een tijdje niet geweest doordat de computer stuk was .... Nu hebben we XP mag ik alles opnieuw doen maar goed, computer gaat weer :).

De 2 kleintjes werden gevoerd enzo, maar helaas hebben ze het niet gehaald wat wel erg jammer is. Pinky is nog steeds een raar geval, maar wel erg mooi, maar hij wordt denk ik toch wildkleur alhoewel ... Ik ga later weer een foto posten van Pinky en de rest. De lutino is ook erg mooi geworden, hij heeft erg mooie rode oogjes. Ik ga dan straks wel even een foto maken maar moet nog van alles installeren :-/.

Groetjes, Tara

Duton Valérie

Heey Tara ,

Ik heb heel goed nieuws!!!
ik mag er 2 ;D
ik heb er heel lang over gezaagt...maar het is gelukt.
ze zit nu nog te zagen op me :D
dus eentje noemt Parel en...
??? ::)
wie weet een goede naam? ::)

Paul

Hoi Tara,
Jammer dat je computer problemen had maar xp werkt wel heel goed meestal :-)
Van die jonkies is het erg jammer :-) maar je hebt het in elk geval geprobeerd en zelf voeren was toch ook niet gelukt.
Ik ben benieuwd hoe Pinky er nu uit ziet :-)
Zijn pluimen zullen toch wel een stukje groter zijn nu denk ik :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi allemaal,

foto's zullen helaas nog even moeten wachten want eh, software en hardware wordt hier niet echt goed geïnstalleerd helaas, doordat de software niet kan geïnstalleerd worden van m'n digitale camera kan de hardware ook niet :(. Dus zal ik maar vertellen zeker :). Helaas heb ik maar 1 gepareld jong die gaat dus zoals beloofd naar Valérie .... Ik hoop dat ik in een volgend nest weer minstens een gepareld jong heb. Pinky is cinnamon voor zover ik weet, hij is erg lief en mooi vooral, Kaila lijkt heel goed op Pinky maar dan wat jonger, terwijl ze van een verschillend nest zijn. Het gaat nu wel hier over valkparkieten maar mijn kanarievrouwtje heeft gisteren haar derde eitje gelegd, iedere dag een ei misschien vandaag ook, ik hoop ook dat het goed gaat met dit nestje, misschien is de vader wel Presley die er wel mee heeft gepaard maar is gestorven een tijdje geleden, maar dat betwijfel ik wel ... Maar het overige mannetje is niet echt een 'paarbeest'. Maar we zien wel, Presley was een kuifkopkanarie. Was wel heel zielig vannacht, we hadden plastic over de kooi gedaan tegen katten en regen, en toen ik vanmorgen ging zag ik dat het plastic eraf gewaaid is en het eten was drijfnat en het kanarievrouwtje ook :( dit betekende dus dat ze de hele regenbui door haar nestje beschermd heeft wat ik erg moedig vind, ik zou het dus erg jammer vinden als dit nestje misloopt zoals vorig jaar. Terug naar de valkparkieten :), de lutino is echt een mooi beestje aan het worden, hij heeft echt speciale rode oogjes vind ik, hij heeft al tamelijk veel pluimen ook en zijn wangetjes zijn volledig terwijl bij Pinky beginnen ze te komen, sinds vannacht is Pinky 3 weken oud, al zou je het niet zeggen, hij is wel erg klein voor z'n leeftijd vind ik, maar wat wil je, met zo'n groot nest? Piko heeft 3 eieren al een tijdje, volgens mij komt (als ze bevrucht zijn) het 2de ei samen met een ei van Paul uit, leuk toch? We zien dus wel :). Wat een gezellig kweekjaar :P.
Groetjes, Tara

Tara

Hallo allemaal,

na een tijdje krijgen jullie weer wat van me te horen :). Met de acht jongen gaat het goed en volgende week verwacht ik jongen bij Piko en ook bij de kanarie duurt het niet zo lang meer. De jongen zijn erg leuk, de lutino zit bijna volledig in de pluimen maar hij is niet de enige, bijna alle valkjes hebben nu al pluimen. Eigelijk allemaal maar sommige ervan hebben aan de meerderheid nog hulsels. Van de jongen worden er 2 geparelde waaronder 1 voor Valérie en 1 die ik houd. Morgen krijgen jullie foto's van de geparelde voor Valérie te zien. Dan heb ik nog 1 lutino en de rest lijkt allemaal wildkleur/cinnamon. Misschien dat Lucky nog gepareld wordt maar dat weten we nog niet, ik heb enkele foto's genomen en 'k zal je 1 laten zien van Pinky, de rest heb ik niet uitgehaald sorry, maar mijn camera doet wat vaag dus meerdere foto's zijn niet meer zo helder wat ik raar vind. Het stuurprogramma van de camera werkt dus weer dankzij Paul, dank je Paul ::). Dus foto's zullen jullie in ieder geval weer te zien krijgen.

De nacht van zondag en maandag is Pinky 4 weekjes oud.

Hij is al een flinkerd hoor, zit al goed op de vinger (ik pas wel op en zo, ik zorg dat hij niet kan vallen) Hij wast zichzelf al, heb ik een keertje gezien en hij probeer met m'n vingers te spelen en gaat met zijn kopje kroelen eronder enzo, lief hoor! Hij is wel wat klein voor zijn oude t.o.v. de anderen, maar zo blijft hij wel langer koddig ;D

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

Wat ziet pinky er mooi uit zeg, op de foto
Hij groeit al lekker snel.
Het heeft inderdaad ff geduurd voordat je weer een verhaaltje hebt geschreven.
de foto's zijn inderdaad wat minder scherp als eerder.
Misschien heb he een bepaalde instelling anders gezet?

yentl

Ieder zijn eigen tempo hé!
Pinky is een prachtbeest!!!

groetjes Yent'l

Mandy

:D Wat een leutig ding zeg, daar zo mooi poserend, hij wordt vast fotomodel, alleen moet ie nog een beetje in model komen. ;D Hij ziet er goed uit hoor Tara, en de rest ziet er ook zo uit? Kan je ze eens bij elkaar op een foto zetten?; groepsfoto! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl