19 april 2024, 09:37:08

Mijn nestjes

Gestart door Tara, 26 maart 2003, 18:37:47

« vorige - volgende »

Tara

26 maart 2003, 18:37:47 Last Edit: 2 april 2003, 21:22:57 by tara_dewulf
Hoi allemaal, na een week en een half paren en veel in de nestkast gezeten heeft Piko eindelijk haar eerste eitje gelegd! Ik kan het niet beschrijven hoe blij ik ben! De pop broedt niet maar dat doet de man, maar oh ja, om het even, ik hoop dat alles goed gaat, en dat er nog veel eitjes achterkomen, ik hou jullie op de hoogte :)

Groetjes, Tara

Mandy

26 maart 2003, 19:17:53 #1 Last Edit: 26 maart 2003, 19:19:33 by Mandy
Hallo Tara, :)

Hartstikke leuk voor je meid, zie je nou wel, je geduld wordt beloond! ;D
Er zullen wel meer eitjes komen en hopelijk gaan ze dan goed broeden en zijn ze bevrucht! ;)
Ik zal voor je duimen!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi :)

thx Mandy, dat je voor me zult duimen :)
Piko broedt nu ook ( = de pop ) ze zijn allebei erg goede broeders, maar ze zijn wel erg moe, maar ah, dat hoort erbij zeker ? Maar ik ben erg blij, toen ik thuiskwam keek ik en er lag nog geen eitje, maar toen moest ik eten en Piko zat in het broedblok en Tako ook en ik keek en normaal gaat Tako dan altijd meteen weg en hij bleef en ik zag dat hij aan het broeden was en toen zag ik het eitje :)
Ik ben zo trots op mijn vogeltjes :)

Speedy

Heel goed nieuws Tara,

Ik hoop ook voor jou dat alles goed gaat en dat jij ook 1 of meerdere kleine valkparkietjes gaat krijgen.

Groetjes,
Trudie:)

Tara

Hoi Speedy,

ik weet in ieder geval al zeker dat er snel nog een eitje bij komt, ik zie het genoeg aan Piko, nu zit zij te broeden, maar helaas doet zij dat niet zo goed als de man, maar nu gaat het al wat beter :)

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Gaaf zeg dat je nu eindelijk een eitje hebt :-)
Ze leggen de eitjes om de dag en meestal tussen de 4 en de 6 dus morgen geen ei maar overmorgen wel weer.
In elk geval als ze nu al zitten te broeden kan je nu aftellen voor je eerste jong, tussen de 18 en 21 dagen vanaf nu dus :)
Nog meer geduld hebben dus maar het begin is er.

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi :('

het gaat helemaal niet zo goed, Piko broedt totaal verkeerd, ze zit helemaal niet op het eitje, en de man komt niet meer zo vaak bij haar. Misschien broedt ze deze nacht wel goed, ik hoop het toch ...

Groetjes, Tara

Tara

Hoi hoi :(

ik ging net kijken en geen van beiden zat in de nestkast, ik voelde aan het eitje en het was koud :(. Thans hebben ze al een beetje gebroed, of zouden ze pas echt beginnen broeden als er een tweede eitje is zoals ik al eens heb gehoord?
Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Dat kan heel normaal zijn hoor dus geen paniek.
Vaak gaan ze pas echt broeden na het tweede of derde ei om de jongen een beetje tegelijk te laten uitkomen.
Als het in elk geval maar niet vriest dan kan het met een pasgelegd eitje geen kwaad.
Is het ei verder bebroed dan mag de pop of de man er niet langer dan 20 minuten vanaf heb ik wel eens gehoord.
Je zal dus zien dat na een of twee eitjes erbij ze niet meer van het nest te krijgen is :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi allemaal,

vanmorgen zag ik dat ze gingen gaan broeden en toen ik vanavond thuiskwam zag ik dat geen van beiden aan het broeden was maar ik tastte aan het eitje en het was tamelijk warm, dus ze waren er nog niet lang vanaf, nu zijn ze ook weer steeds aan het broeden, vooral de man, hopelijk morgen een tweede eitje :)

Groetjes, Tara

Tara

Hallo allemaal :)

vandaag heeft Piko haar tweede ei gelegd, nu broedt ze contstant. Vandaag is ook nog wat anders gebeurd, Laiko heeft ook een ei gelegd! Ze broedt ook overdag tot het later wordt dan stopt ze, maar waarschijnlijk zal ze ook weer broeden vanaf haar tweede eitje, zondag dus :)

Mandy

29 maart 2003, 00:59:44 #11 Last Edit: 29 maart 2003, 01:00:36 by Mandy
Het lijkt soms net goede tijden slechte tijden in de voliéres! :D
Leren doe je met vallen en op staan, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, na regen komt zonneschijn en de natuur doet wat ie wil. Dingen die ik veel gehoord heb en nu zelf zeg. Zodra je meer ervaring hebt, krijg je op sommige dingen ook een andere kijk.
Zoals je nu wel merk zijn ze toch eieren gaan leggen en zullen ze straks hopelijk goed gaan broeden, dan is het afwachten of ze bevrucht zijn en of de jongen goed groot gebracht gaat worden. Een lange en soms moeilijke weg, hopelijk met zo min mogelijk opstakels.
Ik snap dat je heel blij en enthousiast bent, maar hou in je achterhoofd dat er nog van alles kan gebeuren, dan vallen eventuele teleurstellingen misschien mee...
Niet dat ik je bang wil maken hoor Tara, maar ik voel je blijdschap die ik toen in het eerste jaar ook had, maar niemand die me toen waarschuwde... :(
Dit is nu het derde jaar dat ik kweek en dit wordt, nog niet te hard roepen..., eindelijk een beter jaar, 3 keer scheepsrecht zeggen ze ook wel! :)
Nou hopelijk doen ze goed hun best en kan je ons over een poosje ook mooie foto's van valkenjonkies laten zien! ;)
Nog een tip; probeer aub zo min mogelijk met je vingers aan de eitjes te zitten (voelen of ze warm of koud zijn) want je laat makkelijk wat huidvet achter op die kleine poriën van de eitjes die dan verstoppen..., of was ze anders eerst ontzettend goed. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Jipie, vandaag heeft Laiko haar 2de eitje gelegd, maar Jako steelt haar nestje, hij gaat erin en jaagt haar weg, ik straf hem dan wel maar dat maakt niets uit, zijn pop zal weldra ook moeten leggen, maar toch doet hij dit :(

Verder wachten we nog geduldig op Piko's derde eitje :)

Speedy

Zo leuk vind ik dit voor jou Tara, je hebt het zo lang al gewild, en nu is het dan zo ver.

Te gek!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Trudie:)

Tara

Hallo allemaal, ik ging net kijken bij Piko en ik keek of er al een derde eitje was en ja hoor, joepie, een derde eitje!!

In totaal al 5! Joepie!!