Dinky de jardine en Juultje het meyertje

Gestart door bobbie, 23 februari 2005, 20:56:55

« vorige - volgende »

Rianne

;D oh oh Roxanne is besmet met het gaaitjes virus!

bobbie

29 april 2005, 19:40:29 #46 Last Edit: 29 april 2005, 19:44:21 by bobbie
Ik val van de ene verbazing in de andere verbazing. Wat hormonen wel niet allemaal doen met een vogel. Dinky is normaal gesproken bang van Bobbie. Nu ze voor het eerst in haar leven broeds is, tenminste ik denk dat ze het aan het worden is, durft ze vanalles bij Bobbie. Als iets haar niet zint van hem hapt ze hem weg, ze laat zich voeren door hem, poetsen alles.... Hij mag zelf 1 pootje op haar rug zetten. Ik zie het er nog van komen dat ie opstapt om te paren. Ze zitten allebei apart in een kooi en elke dag mogen ze samen uit de kooi voor ongeveer een halfuur, dat gaat goed. Maar ik denk dat ik ze nu wel langer tegelijk er uit kan laten.

Gut, zijn we intiem, komt ze weer met die camera ::)

Toch wil ik haar een hapje uit mijn snavel geven .....

Ja, nu lukt het beter .....

Kom, draaien we ons om, kan ze het tenminste niet meer zien 8)

Groetjes, Nel

gonnie

Schitterend  zeg , ontzettend lief , en wat je erbij vertelt , wat kun je toch vreselijk genieten van dieren het is geweldig.

Groetjes Gonnie

Rox4nne

Aaaw ja, wat een lieverds, volgens mij vinden ze elkaar wel heeeeeeeel lief!

Snel weer foto's plaatsen hoor!

Liefs,
Roxanne

bobbie

Hoi,

Maar weer eens een fotootje plaatsen van mijn andere boeven.

Hieronder zie je Dinky die het leven eens van een andere kant bekijkt:

En Bobbie die wel even gekroeld wil worden:

Tot de volgende keer, Nel :)

Gerda

Wat staat Dinky er mooi op. Lekker nieuwsgierig en actief. Bobbie lekker lui en aanhalig.

Leuk Nel, net of ik elke keer stiekum in je vogelkamer kan kijken ;)

Groetjes Gerda

miss_iris

hey,
wat zijn bobbie en dinky fotogeniek zeg!! :D ze worden nog beroemd!! whaha
dat je ze zo mee naar buiten kan nemen, das cool! en aan de foto's gezien zijn ze ook wel tam of niet? iniedergeval vind ik ze supercool... en ze hebben een echte koninklijke kooi... van goud.
naja doe ze maar de groetjes en kusjes :-* van iris, milo en rockey, en jij natuurlijk ook!

bobbie

Hoi Iris,

Leuk dat je even komt neuzen bij mijn papegaaien.

Ja hoor, ze zijn supertam, naar mij tenminste. Ze eten wel uit handen van anderen maar ik hoef ze niet bij hun te zetten. Als ze ze wat beter kennen en ze iets lekkers in de hand hebben doen ze het wel.

Doei, Nel :)

bobbie

HORMONEN VERRICHTEN WONDEREN

Ongelooflijk: Bobbie en Dinky slapen sinds 2 nachten in 1 kooi  :o en het gaat nog goed ook. Niet te geloven gewoon. Ik heb in het verleden alles uit de kast gehaald om ze in 1 kooi te laten bivakkeren, niet gelukt. Dinky bleef bang van Bobbie. Nu is ze wat broeds (zo schat ik het echt in) en ze zoekt buiten de kooi Bobbie steeds op. Op een gegeven moment zaten ze allebei in 1 kooi, daar heb ik ze die nacht ook laten slapen. Perfect gegaan. Scheelt weer een kooi in de kamer.
Ik doe hem nog niet weg want je weet niet hoelang dit goed gaat maar voorlopig ben ik er blij mee. Ze zijn nu 3 1/2 jaar, Dinky iets ouder dan Bobbie. Ik hoop dat dit zo doorzet.

groetjes, Nel :)

aletta@wanadoo.nl

HOI NEL
wat leuk dat het nu zo goed gaat met die twee,wie weet bloeit de liefde wel op tussen die twee,en krijg je over een poos jonge,of was dat niet de bedoeling,lijkt me wel erg leuk van die kleintjes.

GROETJES SANDRA ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

~Natas~

Hoi Nel,

Nou wie weet he.
Komen er bij jou ook net een nestje met kleine papegaaitjes.
Dus ik ben erg benieuw, wel spannend hoor   ;D

Groetjes,

Natas

bobbie

Hoi meiden,

Nou, het is niet echt de bedoeling om kleine papegaaienbaby's  te krijgen hoor, daar vind ik ze om te beginnen nog te jong voor en bovendien heb ik niet die maat ringen in huis. :-\

Het is nu weer een paar dagen verder en het gaat nog steeds goed. Ik heb nog een fotootje om te plaatsen van vandaag:

Net de tuindeuren open gezet en je ziet hier de kooi van Bobbie en Dinky

Hieronder zie je Dinky in de tuin, nog wat onwennig zo op de grond. Als ze de afgelopen maanden in de tuin waren zaten ze of op mijn schouder of in de kooi, voelt toch wat veiliger  ;)

Doei, Nel :)

bobbie

2 juni 2005, 18:22:15 #57 Last Edit: 2 juni 2005, 18:23:54 by bobbie
Hoi,

Ik zal jullie maar weer eens bijpraten.

Jullie zullen het niet geloven maar Bobbie en Dinky slapen nog steeds in 1 kooi. Ik weet niet wat me overkomt. Sinds 2 nachten slapen ze zelfs naast elkaar op 1 stok  :o Ik wist niet wat ik zag 's morgens toen ik de vogelkamer in kwam.

Hieronder een foto van samen in HUN kooi:  :)

Het gaat heel goed.

Als dit zo goed blijft gaan heb ik een papegaaienkooi over.

groetjes, Nel :)

Gerda

Och wat lijkt me dat een leuke verassing als je binnen komt lopen en die twee dan zo ziet zitten. En dat na al die tijd!!!
Heerlijk voor ze!!! En voor jou natuurlijk!!

Groetjes Gerda

Rianne

Ik  zou die kooi maar bewaren voor als je kleine Bobbie's en Dinky's hebt. ;D