25 april 2024, 22:40:32

zittakken

Gestart door zotte_thomas, 13 maart 2003, 19:08:51

« vorige - volgende »

zotte_thomas

welke soorten takken mag ik in mijn voliere hangen??ik hang er treurwilgtakken in maar ik heb hier nog veel soorten bomen staan...weet iemand er nog??

thx...
thomas

Tara

Hoi Thomas, fruitbomentakken mogen ook nog :)

Speedy

Goedenmiddag allemaal,

Nog even voor de zekerheid de vraag van mij over de takken, ik heb net een tak gehaald voor de pasen, mag deze ook in de voliere om de valkparkieten erop te laten zitten en ook dat ze eraan gaan knagen?????
En er komen met de tijd ook blaadjes uit, is dit geen gevaar?
Of ben ik nu helemaal fout bezig??
Graag een antwoord, dan wacht ik er nog even mee, met de tak in de voliere te zetten.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Het ligt er aan van wat voor soort boom de tak is.
Is het van een wilg of een fruitboom dan kan je hem er zonder problemen inhangen ook met blaadjes dat vinden ze fijn om te slopen :-)
Is het een ander soort tak moet je wel weten wat voor soort boom anders kan je beter geen risico nemen.
Veel sierheesters die voor dat soort dingen gebruikt worden kunnen giftig zijn :-(

Groetjes,  Paul

Speedy

oeps, ja hoe kom ik daar nu achter??? het is van zo'n boom die ze er elk jaar voor gebruiken voor pasen...met die krultakken

Speedy

Heb nog maar ff voor de zekerheid met de winkel gebeld en ze zegt dat het een wilg is.

Paul

Die krultakken is inderdaad meestal een wilg dus dan zou het geen probleem zijn dan kunnen ze ook aan de blaadjes knagen :-)
Je kan nog even afwachten of anderen er ervaring mee hebben maar ik denk dat het geen probleem is.

Groetjes,  Paul

Speedy

Ik heb hem erin gezet en Yellow was de eerste die er al aan zat te knagen, nu is Speedy er ook bij gekomen.
Punky heeft zoiets van, moet dat nu die rommel? hahahaha
Ja de mannetjes zijn  druk bezig met de boel te slopen hoor.
Het is wel een grappig gezicht hoor hoe ze erin hangen, ik heb hem wat scheef in de voliere geplaatst.

Paul

 hoi Trudie,
:D het lijkt me erg leuk om te zien, ik ga bij mij van de perenboom een paar takken zagen en dat proberen :-)
Ben ik al een tijdje van plan maar nu word het zagen :-)

Groetjes,  Paul

Speedy

ja Paul, hup aan het werk, ze vinden het prachtig.
Donderstenen zijn het.