13 mei 2025, 13:34:40

heeft rocky nesteldrang?

Gestart door Nes, 23 februari 2005, 16:29:47

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

even weer eens een vraagje van mij want Rocky doet zo gek  ;) Ze gaat in de hoek van de bak van de kooi zitten en dan gooit ze alle houtjes en schelpenzand aan de kant totdat de plek helemaal kaal is en dan gaat ze er zitten met met haar staart tegen de bak omhoog in de hoek. Begrijpen jullie wat ik bedoel? Croky wou ff gaan kijken maar die werd vijandig weggeiaagd want hij mocht haar bezigheden niet verstoren. Zou Rocky dit uit verveling doen of heeft ze mss nesteldrang?

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Nes,

Ik weet precies wat je bedoeld ik heb ook een paar mannetjes die dat hier soms doen.
Laatst was een koppeltje hier bezig en die hadden nog geen broedhok en toen ging de man op de grond ook alles aan de kant schuiven en een tijdje later heeft de pop in die hoek een eitje gelegd.
Dus ik denk gewoon dat de man voorberedingen treft voor een nestje maar dat wil niet zeggen dat er een nest komt want ook mannetjes alleen doen dat.
Ik heb het zelf het ergste met mannetjes dat zo de boel in een hoekje zo aan de kant gooien maar popjes kunnen het natuurlijk ook doen.
Dus ik denk zeker dat het een vorm van nesteldrang is.

Groetjes, Paul

Nes

He Paul,

ja, dat dacht ik dus al. Croky doet het ook soms idd en hij fluit ook steeds meer tegen Rocky. Ik vind het echt heel leuk om te zien. Ze kunnen er zo in op gaan he  :) Het is ook echt een koppeltje maar volgens mij hebben ze nog niet gewipwapt  ;) hoewel ze dat wel willen, haha. Nog bedankt voor je antwoord.

Groetjes Nes.