18 april 2024, 12:05:49

Twee mannentjes.....

Gestart door Tiez, 24 februari 2005, 12:56:10

« vorige - volgende »

Tiez

Hallo,

ik heb even een vraagje: Wij hebben al een jaar een valkje[man] en zijn net verhuist. Nu dachten we dat het goed zou zijn om een vrouwtje te vinden voor ons ventje. We  hebben echt een prachtig beestje gevonden,handtam,aanhankelijk en echt lief. Nu, na twee weekjes, blijkt dat het een wel heel muzikaal vrouwtje is.......
Het is dus een mannetje. Nu is onze Tiez[die we al een jaar hebben] niet echt gelukkig meer. Hij valt ons aan als we lief willen zijn tegen de andere[jaloers misschien?]. Ze pikken elkaar met regelmaat. Ook was de onze al erg muzikaal en nu fluit hij niet meer. Ook wil hij niet echt meer aangeraakt worden,kopje krauwen,kusjes geven en zo.
Kent iemand dit probleem? We hebben de nieuwe al apart gezet en toen leek de onze weer een beetje de oude te worden. We willen graag advies,omdat we de andere ook heel erg lief en mooi vinden,maar we willen het beste voor de valk die we al een jaar hebben. HELP!!
We hebben eventueel al een plek voor het beestje.

Is er een mogelijkheid dat ze elkaar nog lief gaan vinden?

We hopen echt dat iemand ons kan helpen omdat dit erg zielig is voor beiden.

Groetjes van Rogier en Gisela [Tiez en Macy ook natuurlijk]

Agnes

Hebben jullie ze misschien meteen bij elkaar in de kooi gezet?
Dan kan het zijn dat Tiez de nieuwkomer als een indringer ziet.

groetjes van Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Paul

Hoi Rogier en Gisela,

Zoals Agnes al zei is het vaak niet goed om ze meteen bij elkaar te zetten.
Het beste is gewoon beide in een apparte kooi naast elkaar zetten en buiten de kooi aan elkaar laten wennen.
Ook twee mannetjes kan heel erg goed gaan samen ik ken iemand die heeft 4 mannetjes in een kooi en dat gaat heel erg goed.
Het is zeker niet leuk als hun gedrag zo veranderd als ze eerst al zo tam zijn.
Probeer hoe ze doen als ze beide een apparte kooi hebben en geef ze extra veel aandacht nu.

Groetjes, Paul

Tiez

wij hebben ze twee dagen in een aparte kooi gezet. De kleine (Macy) wil liefst terug in de kooi bij Tiez maar Tiez toont
weinig interesse daar voor. Hij is gewoon  bezig met zich zelf ... en wij kunnen weer op Tiez hoofje krauwen. Het lijkt op hij meer gelukkig is.
Wat moeten wij doen de kleine weg geven of .....??

p.s als ze uit de kooi zijn, zijn ze soms wel lief tegen elkaar.

Groetjes Wij,Tiez en Macy

ep

25 februari 2005, 11:46:07 #4 Last Edit: 25 februari 2005, 13:07:32 by ep
Ik denk dat ze moeten wennen.
petra

Paul

Hoi,

Ik zou ze gewoon even de kans geven aan elkaar te wennen.
Zeker als ze buiten de kooi benadering tot elkaar zoeken is dat een goed teken en liggen ze elkaar best wel.
Laar ze even een week of 2 in hun eigen kooitje en probeer dan opnieuw hoe het gaat als ze bij elkaar in de kooi zitten.

Groetjes, Paul