23 april 2024, 16:32:39

Pellets

Gestart door Sanna, 21 februari 2005, 11:29:36

« vorige - volgende »

Sanna

Ik heb van Feld al vitaminen en mineralen voor in het drinkwater gehad (ben even de naam kwijt) en dat kan ik gewoon permanent blijven geven. Dat is dat spul wat ze daar zelf maken. En de volgens Nutribird zijn de pellets ook goed voor de darmflora. Dus ik denk dat ik met dat in combinatie met zaadjes al een heel eind de goeie richting in ga. Ik moet gewoon uit gaan proberen hoe vaak ik straks zaadjes erbij kan geven zonder dat Milan er problemen mee krijgt.

Groetjes, Sanna

Annouschka

Hoi,

ik lees je verhaal nu pas.

Ook ik heb een tijd lang problemen gehad met zaadjes in de ontlasting, eerst bij Yabba, daarna en nu soms nog bij Chewy maar bij mij zou het komen door de papegaaienziekte die ze nu al voor de 2de keer aan het doormaken zijn.

Mij werd ook aangeraden om over te gaan op pellets maar dat is me tot nu toe niet gelukt, ze eten ze wel als ze ze bij hun zaadjes krijgen maar alleen pellets eten ze amper van.

Ik heb ook het probleem dat die pellets te groot zijn en daardoor beland er ook meer op de grond dan dat ze binnenkrijgen.
Ik zal ook eens die voor grasparkieten gaan kopen, mss gaat het dan beter.

Heeft Feld gezegd waardoor het komt dat ie ineens zaadjes uitpoept??
Ik vind het toch een raar fenomeen, bij mij was het plots over bij Yabba maar begon het daarna bij Chewy, vind het heel raar iig.

Ik wil je nog veel succes wensen bij de overzetting en natuurlijk veel sterkte met Milan.

groetjes
Annouschka

Sanna

Hai Annouschka,

Nee, Feld kon niet zeggen waar het door kon komen. Het kan miljoenen oorzaken hebben. Misschien dat met name de reis erg stressvol voor hem was, want ze zaten met 4 valkjes in een kleine kooi. En Jamey wilde elke keer persé bovenaan zitten, ook al zat er al een ander valkje. Maar het kan dus net zo goed een andere ookzaak gehad hebben. Ik iender geval ga ik ze nu een half jaar ofzo overzetten op pellets en dan steeds vaker zaadjes erbij geven. Kijken hoe lang het goed gaat.

Groetjes, Sanna