9 mei 2025, 23:39:38

Is er iemand die...?

Gestart door ziralioness, 7 februari 2005, 23:30:05

« vorige - volgende »

ziralioness

Zijn hier ook mensen die kweken met vogels waarvan één met de hand is opgevoed? (met pap dus)

Ricky is een handopfok vogel een táált niet naar paren!
Ik heb nu eindelijk een geweldig mannetje voor Kiko gevonden, maar ook hij is met pap grootgebracht. Ik ben zo bang dat ik weer een vogel tref die niet zal willen paren.

Hebben jullie ook mannen of poppen die met pap zijn grootgebracht en nu nestjes hebben??

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

carco

Hoi
Ik heb 2 valken die handopfok zijn.
Ze hebben eerder 1 nestje gehad en zijn nu weer aan het broeden.
Het kan dus wel goed gaan hoor, alhoewel ik soms inderdaad wel eens het idee heb dat ze zelf denken geen vogel te zijn :D.
En of het kweken altijd goed gaat, maar ja dit is normaal ook zo toch?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ziralioness

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Lique

Er zijn een aantal valkjes die vanaf jonge leeftijd uit het nest zijn genomen om met de hand te voeren, die verstandelijk veel missen. Bepaalde gedragingen missen ze, wat tot problemen kan leiden als ze zelf jongen hebben.
Dit is zo'n voorbeeld.
Verder heb ik wel een paar valkjes die gedeeltelijk met de hand gevoerd zijn (kyra bijvoorbeeld) die erg goed is met haar jongen. Zij werd alleen 1 a 2 keer uit het nest gehaald en kreeg handvoeding.

Ik denk dat je het gewoon weer moet proberen, want lang niet alle valkjes die vanaf jonge leeftijd zelf zijn gevoerd hebben dit probleem. Er zijn ook een aantal die het juist heel goed doen...

groetjes Lique

ziralioness

Gelukkig, dan is het dus niet per definitie zo dat handgevoerde vogels slechte vaders zijn... ik hoop zo dat het goed gaat!

Riny

Hallo allemaal
Bij mij zitten ook 2 valkjes die met de hand groot gebracht zijn .
Een mannetje en een pop.Beide hebben al een nestje gehad de allereerste keer heb ik wat moeten bijvoeren.
Vorig jaar hebben ze alles met succes alleen gedaan.
Groetjes Riny :D :D :D

ziralioness

Bedankt!!! Sparky is tot nu toe nog wat angstig en hoewel Kiko broeds is, heb ik nog geen toenaderingen gezien... maar dat is natuurlijk ook wel erg vroeg. Ik zal geduld proberen te oefenen... ik hoop alleen zo dat ze gaan paren!!!` :-/