25 april 2024, 18:33:11

zielig klinkend "piep" geluid

Gestart door Rozemarein, 21 februari 2005, 19:06:56

« vorige - volgende »

Rozemarein

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn valkparkiet (mannetje ongeveer 1,5 jaar oud)
Hij gaat soms in de kooi op zn plankje zitten met zijn achterste omhoog tegen de zijkant van de kooi, zijn staart in de lucht en maakt dan een zielig "piep" geluid, lijkt dan alsof hij aandacht wil, want als ik naar hem toe loop gaat ie weer gewoon zitten, maar hij doet het ook op momenten dat ie genoeg aandacht heeft gehad en zelf weer terug gaat in zijn kooi en hij er ook uit kan, ik vraag me af heeft het misschien iets te maken met zijn spijsvertering? Er zit ook nog een vrouwtje bij hem, hij is dus niet alleen.

Roos

bobbie

Hallo,

Is het echt geen vrouwtje? Dit is het gedrag van een broeds vrouwtje volgens mij. :-/

Groetjes, Nel :)

Rozemarein

Hallo, bedankt voor je reactie,
Ik heb hem bij een kweker weg en zijn verdere gedrag duid erop dat het een mannetje is, het is een lutino overwegend wit met alleen een beetje geel bij de kop( macho gedrag en eentonig fluiten) Maar mijn vrouwtje heeft ook zulk gedrag met haar vleugels wijd uit en das een wildkleur waar je het goed kunt zien dat het een vrouwtje is, zij doet dat niet.

Roos

aletta@wanadoo.nl

hallo nel
ik dacht dat namelijk ook,het klinkt niet echt mannelijk.


GROETJES SANDRA

bobbie

21 februari 2005, 19:59:42 #4 Last Edit: 21 februari 2005, 20:00:19 by bobbie
Hoi Roos,

Ik ben dus niet de enige die dat denkt. Jij denkt dus het zelfde Sandra?
 Zijn ze tam? Kan je over de ruggen aaien?

Als je over zijn/haar rug kan aaien en ze doet hetzelfde, dus piepjes en staart omhoog, dan is het volgens mij toch echt een dametje. :), een broeds dametje zelfs ;D.

Succes, Nel :)

Debbie

hoi hoi.....


Ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje is,maar wij hebben zelf ook een man thuis en die vertoont soms hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft.....
Mijn valk gaat op zijn stok zitten met zijn staart een stuk omhoog en dan maakt hij een piepend geluidje maar daarbij beweegt hij zijn kop ook van boven naar beneden.....
Ik weet niet of jou valk dat ook doet, maar ons is verteld dat het macho gedrag is......
Als het wel een mannetje blijkt te zijn dan probeert je valk misschien wel indruk te maken op je vrouwtje......

Gr....

iedereen die reageerde

Hoi Nel, Debbie,Sandra :D

Mijn mannetje is heel erg tam en staat over zijn rug aaien wel toe maar vind het niet prettig, en als ik het doe als ie aant piepen is stopt ie er gelijk mee, en Debbie wat jij zegt dat doet ie ongeveer alleen hij beweegt zijn kop heen en weer en gaat een beetje knagen aan dingen af en toe terwijl ie dat geluid maakt, hij deed het ook al toen ie alleen was, maar wilde dan missch indruk op mij maken? :-\
Hem had ik al een jaar en in oktober heb ik er een vrouwtje bij gekocht, het gaat opzich goed, alleen vinden ze elkaar NIET aardig, zij loopt achter hem aan en hij gaat gewoon zijn gang en ze knauwen naar elkaar maar nooit zo dat het uit de hand loopt dat niet maar daarom denk ik dat hij toch geen indruk zou willen maken op haar, omdat het lijkt alsof hij niks met haar heeft.
Lekker lang mailtje is het geworden, maar vind het leuk om er zo een beetje over te mailen met iedereen, zo leer je nog es wat :D

Gr Roos